Grauthaud Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg trenger en pc som er nokså kraftig og samtidig tilnærmet støyfri- hva bør man se etter for å finne komponenter som vil vere dette? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Microplex/Netshop har flere gode komponenter som gjør PC så støyfri som mulig. Lian Li PC6070BSCANDV2 Kabinett MIST strømforsyning Cooltek vibrasjonsdempende kit Sunbeam Harddisk Silencer støydempingsmatter Dette er komponenter av god kvalitet, men har også høy pris. Her har du et litt mer billig alternativ, uten at det går nevneverdig ut over kvalitet. Antec Sonata Plus 550 Asus P5Q Pro Intel Core 2 Duo E8400 Noctua NF-S12-1200 Noctua NH-C12P Noctua NF-B9-1600 (2stk) Samsung Spinpoint F1 750 HIS Radeon HD 4850 IceQ 4 eller Sapphire Radeon HD 4850 TOXIC Kingston HyperX DDR2-800 4 GB eller OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 Logitech Media Keyboard 600 Logitech MX518 eller Logitech G5 Logitech Z-4 eller Logitech Z-10 Acer 22" LCD WS eller Asus 22" LCD WS Windows Vista Home Premium SP1 64-bit Om jeg ikke har glemt noe nå, så er dette alt til en fullverdig PC. Lenke til kommentar
Grauthaud Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Takk for svar Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Jeg trenger en pc som er nokså kraftig og samtidig tilnærmet støyfri-hva bør man se etter for å finne komponenter som vil vere dette? Du bør utdype litt nærmere hva du er ute etter. Hvilken prisklasse,hva pc'en skal brukes til,skal du overklokke...osv. Hva med vannkjøling...er det aktuellt? Endret 13. august 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ang svennis sitt innlegg ville jeg heller gått for -4870 kortet -E8500 -Ram med 1ghz feks corsair dominator Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ang svennis sitt innlegg ville jeg heller gått for -4870 kortet -E8500 -Ram med 1ghz feks corsair dominator Hvorfor bør trådstarter gå for noe slikt uten at du vet hvilke behov han har? Kanskje trådstarter driver mest på med multitasking og dermed er best tjent med en Quad-Core cpu. Hvis han ikke spiller mye,så trenger han ikke et HD4870 og hvis han ikke har tenkt til å overklokke er 1ghz med dyr ram bortkastet det også. Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ang svennis sitt innlegg ville jeg heller gått for -4870 kortet -E8500 -Ram med 1ghz feks corsair dominator Hvorfor bør trådstarter gå for noe slikt uten at du vet hvilke behov han har? Kanskje trådstarter driver mest på med multitasking og dermed er best tjent med en Quad-Core cpu. Hvis han ikke spiller mye,så trenger han ikke et HD4870 og hvis han ikke har tenkt til å overklokke er 1ghz med dyr ram bortkastet det også. 1. Trådstarter sier ingenting om dette 2. Jeg skrev ".... ville jeg heller gått for..." Desuten er det ofte slik at man i etterkant angrer på at man sparte noen hundrelapper på å ikke gå for en bedre modell. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Ang svennis sitt innlegg ville jeg heller gått for -4870 kortet -E8500 -Ram med 1ghz feks corsair dominator Hvorfor bør trådstarter gå for noe slikt uten at du vet hvilke behov han har? Kanskje trådstarter driver mest på med multitasking og dermed er best tjent med en Quad-Core cpu. Hvis han ikke spiller mye,så trenger han ikke et HD4870 og hvis han ikke har tenkt til å overklokke er 1ghz med dyr ram bortkastet det også. 1. Trådstarter sier ingenting om dette 2. Jeg skrev ".... ville jeg heller gått for..." Desuten er det ofte slik at man i etterkant angrer på at man sparte noen hundrelapper på å ikke gå for en bedre modell. Når trådstarter ikke har sagt hvilke behov han har og hva han bruker sin pc til,så blir jo ditt tips meningsløst. Hvis trådstarter har mest bruk for en Quad-Core,så blir jo din påstand om en bedre modell helt feil. Samme med skjermkort og ram. Endret 13. august 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Men herregud da... Da er isåfall tråden meningsløs og ikke mitt innlegg. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Sjekk storagereviews performance database for harddisker, grei måte å finne en lite støyende og rask en på. Skjermkort støyer jo heller lite i idle, så jeg ville nok bare godt for best price/performance, dvs et 4850/4870. Når det gjelder kabinetter jo Antec P182 i en egen klasse med tanke på støydemping. Bygde nettopp en PC i et slikt et til foreldrene mine og den er tilnærmet lydløs ved vanlig operasjon. Dette er uten støydempingsmatter og som kabinettvifter brukte jeg de som fulgte med. Brukte en Zalman CNPS9500 som cpu kjøler og en eller annen billig PSU. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Men herregud da... Da er isåfall tråden meningsløs og ikke mitt innlegg. Du så mitt første innlegg til trådstarter? Jeg slenger ikke bare ut en anbefaling på en gaming-pc hvis ikke det er det trådstarter ønsker. Svenni212000 sitt forslag er mer moderat,men blir litt feil det også siden ingen vet behovene til trådstarter. Tenk over det. Hvis det var din far som ba deg sette opp en kraftig og støyfri pc...hadde du da satt opp en gaming pc til han? Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Nå er i for seg en gaming pc en pc hvor alle komponenter er bra. Altså gaming pc = meget bra pc. (duo/quad er et unntak). Unntak er det også når det gjelder skjermkort: Ja du har rett, det er ikke nødvendig om man ikke skal spille. Siden trådstarter er uspesefikk blir svarene uspesefikke og han får selv vurdere. Jeg anefalte derfor gode komponenter uavhenging av bruksområde og pris. HD4870 er desuten et kort som har meget god ytelse/pris, basert på det skjønner jeg virkelig ikke hva du henger deg opp i! Endret 13. august 2008 av Dundersalt Lenke til kommentar
Syv Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvis jeg kan henge meg på trådstarter et øyeblikk. Personlig er jeg ute etter en stille "gaming PC"; hvordan kommer HD4870 ut her, og fins det eventuelt noen bedre alternativer hva gjelder vifte til kortet? Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvis jeg kan henge meg på trådstarter et øyeblikk. Personlig er jeg ute etter en stille "gaming PC"; hvordan kommer HD4870 ut her, og fins det eventuelt noen bedre alternativer hva gjelder vifte til kortet? 4870 er stille. Mener viften idler på 20%, dette betyr at kortet idler på ca80'C. Dette er en diskusjon for seg selv da mange mener dette er altfor altfor varmt, skadelig for komponenter, kortere levetid osv osv. Men: -Kortet blåser varmen rett ut av kabinettet, så bidraget til systemets varme er ikke noe å snakke om ved et ok ventilert system. -Kortet er designet for 80'C idle. Det vil si at det tåler dette, mange kan mene hva de vil, men levetiden er nok akkurat lang nok så lenge dette kortet sitter i noen pc. Desuten kan nok ATI's ingeniører mer om emnet enn komentarene man finner rundt om i div fora. -ATI kommer med nye drivere hver mnd, en mer automatisk kontroll av viften vil nok med tiden komme, da nettet og fora er stinnt av ønsker om dette. -Er man sær på det kan man selv manuelt redigere en fil hvor man setter manuelle fan speeds Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvis jeg kan henge meg på trådstarter et øyeblikk. Personlig er jeg ute etter en stille "gaming PC"; hvordan kommer HD4870 ut her, og fins det eventuelt noen bedre alternativer hva gjelder vifte til kortet? Hvilken prisklasse tenker du da på? Les tester på HD4870,så ser du at du får mer for pengene enn noen gang. Det finnes vifter ja. ZeroTherm har mange gode kjølere. Netshop har noen av de på lager. ZeroTherm har også en veldig god cpu-kjøler som ligger tett opp til Thermalright sin Ultra 120 i ytelse. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Hvis jeg kan henge meg på trådstarter et øyeblikk. Personlig er jeg ute etter en stille "gaming PC"; hvordan kommer HD4870 ut her, og fins det eventuelt noen bedre alternativer hva gjelder vifte til kortet? 4870 er stille. Mener viften idler på 20%, dette betyr at kortet idler på ca80'C. Dette er en diskusjon for seg selv da mange mener dette er altfor altfor varmt, skadelig for komponenter, kortere levetid osv osv. Men: -Kortet blåser varmen rett ut av kabinettet, så bidraget til systemets varme er ikke noe å snakke om ved et ok ventilert system. -Kortet er designet for 80'C idle. Det vil si at det tåler dette, mange kan mene hva de vil, men levetiden er nok akkurat lang nok så lenge dette kortet sitter i noen pc. Desuten kan nok ATI's ingeniører mer om emnet enn komentarene man finner rundt om i div fora. -ATI kommer med nye drivere hver mnd, en mer automatisk kontroll av viften vil nok med tiden komme, da nettet og fora er stinnt av ønsker om dette. -Er man sær på det kan man selv manuelt redigere en fil hvor man setter manuelle fan speeds HD4870 er satt til å ha en konstant temp på ca 80 grader. Mye diskusjoner rundt dette ja. ATI mener at det er minst skadelig for kortet å holde en jevn temp i stedet for å hoppe opp og ned. Hvis man starter et spill vil viften på HD4870 spinne opp og kortet vil fortsatt holde rundt 80 grader. Edit: Dette var mitt innlegg nummer 5000. Endret 13. august 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Microplex/Netshop har flere gode komponenter som gjør PC så støyfri som mulig.Lian Li PC6070BSCANDV2 Kabinett MIST strømforsyning Cooltek vibrasjonsdempende kit Sunbeam Harddisk Silencer støydempingsmatter Dette er komponenter av god kvalitet, men har også høy pris. Her har du et litt mer billig alternativ, uten at det går nevneverdig ut over kvalitet. Antec Sonata Plus 550 Asus P5Q Pro Intel Core 2 Duo E8400 Noctua NF-S12-1200 Noctua NH-C12P Noctua NF-B9-1600 (2stk) Samsung Spinpoint F1 750 HIS Radeon HD 4850 IceQ 4 eller Sapphire Radeon HD 4850 TOXIC Kingston HyperX DDR2-800 4 GB eller OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 Logitech Media Keyboard 600 Logitech MX518 eller Logitech G5 Logitech Z-4 eller Logitech Z-10 Acer 22" LCD WS eller Asus 22" LCD WS Windows Vista Home Premium SP1 64-bit Om jeg ikke har glemt noe nå, så er dette alt til en fullverdig PC. Tja, grei liste. Men Kabinettet ville jeg absolutt ikke valgt, da du har mer støydempende kabinetter, som f.eks Antec P182/P190. Itilegg kan du støydempe med matter selv. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Antec P182/P190 er et godt tips ja. Jeg holder på å bygge ny pc selv og går nok for P182 med Mist vifter. Mitt oppsett blir nok slik: Kabinett: Antec P182 med Mist vifter. Hovedkort: DFI LANPARTY UT X48-T2R. Ram: Chaintec Apogee GT 1066. Skjermkort: HD4870 med ZeroTherm-kjøler. Cpu: E8500 med Zerotherm-kjøler. Psu:En Corsair. Denne blir stillegående,men har sammtidig mulighet for overklokking. En viftestyring kjøper jeg nok også. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Kjempe oppsett det, men du burde kanskje vurdere E8600, den er den eneste (Foreløpig) som har Intel's nye C0 Kjerne - Overklokker bedre. Og en TRUE er muligens et bedre valg, siden den kjøler bedre. Endret 14. august 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg kaver med det samme som deg. I enden av denne tråden har jeg satt opp en handlevogn som jeg tror er god. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991435 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå