Peter_Lynch Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Her er jeg uenig. Den totale innvandringen er ikke lønnsom for Norge og er et netto tap på over 20 milliarder. Når det er 74% nordmenn i jobb og bare 63% innvandrere i jobb imellom 15 og 74 år er det ikke lønnsomt med innvandring. Og her har du garantert tatt med asylsøkere og de dem får med seg på familiegjennforening i tallet ditt for innvandrere. Ser du på invandrere som ikke er asylsøkere eller har kommet hit på familiegjennforening så tror jeg nokk at det faktisk er flere i jobb her enn for nordmenn. "Ikkevestelige innvandrere" er somregel asylsøkere eller har kommet hit på familiegjennforening og det er det jeg ikke definerer som innvandrere men heller det de er => asylsøkere Å være innvander og asylsøker er ingen motsetninger. En innvandrer er en som flytter ifra et land til et annet. En asylsøker som flytter til norge er derfor en innvandrer. Jeg teller alle grupper ifra arbeidsinnvandrere, flyktninger, kvoteflyktninger og asylsøkere. Arbeidsinnvandrere ifra hvite land er de eneste som drar opp for innvandrere. Så jeg teller dem som er lønnsomme for norge også. roblemet er bare det at de som er lønnsomme blir overgått fullstendig av de som ikke er det. Dokumentasjon hadde også vært greit. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Da er vi egenklig enige. bare at jeg ikke definerte flyktninger/asylsøkere som innvandrere, men de er vel kansje på en måte det. Problemet er egenklig venstresiden som snakker om arbeidsinnvandrere når de egenklig mener og ta inn flere flyktninger/asylsøkere. Det blir ihvertfall feil. Endret 15. august 2008 av flesvik Lenke til kommentar
Peter_Lynch Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Muslimene kan trøste seg med dette: http://www.ssb.no/emner/06/01/akutu/ Med små marginer vinner muslimene. Men bare i Norge altså..... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Muslimene kan trøste seg med dette: http://www.ssb.no/emner/06/01/akutu/ Med små marginer vinner muslimene. Men bare i Norge altså..... Hva i den artikkelen er det egentlig du sikter til? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Muslimene kan trøste seg med dette: http://www.ssb.no/emner/06/01/akutu/ Med små marginer vinner muslimene. Men bare i Norge altså..... De kan trøste deg med at de har lik yrkesdeltagelse som handikappetede. Skal de trøste seg med at de jobber like mye som en gruppe ingen egentlig vil ha om de har valget? Ven, jeg ser ironien. Glem det jeg har skrevet. Endret 26. august 2008 av Camlon Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 At ”bare” 63,3 % av innvandrere her til lands er sysselsatt er i utgangspunktet ikke så dårlige tall hvis vi sammenligner det med andre Europeiske land. I tillegg kan et slikt forholdsvis lavt tall skyldes aktører i det norske samfunnet som deler samme ideologi som du gjør, nemlig fremmed hat. Mange innvandrere sliter med å få jobber nettopp på grunn av at mange nordmenn som sitter i posisjon til å ansette innvandrere foretrekker helst å ansette etniske nordmenn med mindre kvalifikasjoner og utdanning. Eg såg eit dansk program der dei skulle hjelpe til med og sysselsette innvandrarar. Den eine fyren som kom inn var ein sivilingeniør som hadde søkt på over 100 stillingar og var enno ledig. Den profesjonelle konsulenten som intervjua han satt og måpte. "Dette var litt overraskende.." Det er muleg det kan vere vanskeleg å knekke nokre kulturelle kodar og skrive ein god arbeidssøknad, men det er ein ingeniør vi snakkar om. Det er klappjakt på folk med den utdanninga. Jeg søkte på i overkant av 200 stillinger, før jeg fant ut at jeg jobba uten lønn i 1,5 år for å ha noe å gjøre. Deretter fikk jeg jobb. Jeg er etnisk norsk, så det er ikke noe som er spesielt for innvandrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå