Gå til innhold

Myten om innvandring og arbeidskraft

Anbefalte innlegg

Vi snakker om at norge trenger arbeidskraft. Vel dem som tror at innvandring løser dette bommer totalt. Spesielt dem som tror at ikke-vestlig innvandring fører til mere tilgjengelig arbeidskraft bommer totalt.

Har dem noen gang spurt seg selv hva man bruker arbeidskraften til og hvor mye arbeidskraft innvandrere bruker?

Statistikk viser nemlig at bare 63.3% av innvandrere ifra 15 til 74 år er i arbeid. Blant nordmenn er tallet 74% ca. og 71.6% i hele befolkningen. Bare Tyskere, Polakker, Svensker og folk ifra Lithauen har en høyere andel sysselsatte. Høyest er det blant svensker og lavest er det blant Somalere. Bare 35% av Somalere imellom 15 til 74 år er i arbeid. Somalske kvinner er vel noe av forklaringen i og med at dem føder i snitt 5.1 barn for å sikre en muslimsk fremtid for norge.

Blandt innvandrere ifra muslimske land er andelen 49%. Muslimene får selvsagt ikke-muslimer ifra muslimske land til å se "latere" ut en det dem egentlig er.

SSB har også tatt med alle helt opp til 74 år bare for at det skal se ut som at forskjellene mellom innvandrere og nordmenn er mindre en det dem egentlig er. Det er ikke mange innvandrere over 64 år som er det rette tallet å bruke, men det er mange nordmenn over 64 år. Det er ihvertfall ikke mange muslimer over 64 år.

Det er også flere gutter ifra muslimske land i Norge en det er kvinner og siden gutter jobber mere drar de opp.

Dette er ganske ille med tanke på at antall muslimer i norge vokser 10% årlig. Muslimbølgen vil bli langt mere kostbar for norge en eldrebølgen.

Eldrebølgen er bare småtteri.

Bare se på Tyrkia der bare 45% (15-64 år) er i arbeid. Det er den lavest sysselsetting i OECD. Kanskje ikke så rart ettesom Tyrkia er det eneste muslimske landet i OECD.

I absolutt alle land i verden er sysselsettingen lavere blandt muslimer en blandt ikke-muslimer.

Ser man på forbruk er ikke forbruket blandt ikke-vestlige så mye lavere en blandt nordmenn teller man også offentig forbruk. Forbruk er det som koster arbeidskraft!

Vi bruker altså mere arbeidskraft på innvandring en man får ut av det! Innvandring er et netto tap for norge. Det koster den norske stat og det norske samfunn milliarder av kroner.

Norge bruker også 5.5 milliarder over statsbudsjettet på asylmottak, integreringstiltak osv. for innvandrere.

Det at innvandring løser ”ploblemet” til Norge med arbeidskraft er bare en stor myte. Det har motsatt virkning. Det gjør problemet bare værre og fører til enda mindre tilgjengelig arbeidskraft samt økt inflasjon, høyere rente, lavere kjøpekraft per person (både innvandrere og nordmenn) og lavere kjøpekraft for ikke-innvandrere.

Så hvorfor skryter våre politikere av innvandringen da det i realiteten har motsatt virkning? Dem lyver jo i grunnen gjør dem ikke?

Er det god business å putte 100 kr på en automat og få 80 kr tilbake? Pølse Hansen og visse andre politikere tror nok at man tjener 80 kr på en slik maskin.

Er det ikke på tide å stoppe denne meningsløse innvandringen?

http://www.ssb.no/innvregsys/tab-2008-06-24-09.html

Skal man først takken noen grupper så takk heller den hvite arbeiderklassen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den Wiki linken er jo en grei link for dem som mener at nordmenn er et folk på trygd.........

Stemmer. Det er mye større andel nordmenn som jobber en de fleste andre folkeslag.

Teller du ikke innvandrere jobber vi også mye mere en det denne linken viser.

Tallene er forresten gamle og det er langt større andel i arbeid i 2008.

Endret av Peter_Lynch
Lenke til kommentar

Spør regjeringen i Tyskland hva de mener om din oppsummeringsrunde. I samme slengen kan du også spørre tyske næringsdrivende samt offentligansatte ledere hva de mener om en slik tankegang slik som du presenterer nå.

Sannheten er at den tyske økonomien hadde gått fullstendig i stå hvis de skulle følge dine råd. Majoriteten av tyskere kan ikke tenke seg stillinger slik som rengjører, medarbeider på bensinstasjon, taxi sjåfør, bilmekaniker, snekker, bussjåfør, postbud, vaskehjelp osv. Tyskere er interessert i å styre Tyskland og foretrekker å sitte i høye stillinger mens innvandrere skal ta seg av de mindre lukrative jobbene. Bare renovasjon og vedlikehold av autobahn koster den tyske staten 30 % av statsbudsjettet – en indikasjon hvor stort arbeidsbehov et slikt vedlikehold krever. Majoriteten av arbeidskraften til slike oppgaver er forbeholdt innvandrere, de fleste utenom Vest-Europa siden majoriteten av innvandrere i Tyskland kommer fra Tyrkia.

At ”bare” 63,3 % av innvandrere her til lands er sysselsatt er i utgangspunktet ikke så dårlige tall hvis vi sammenligner det med andre Europeiske land. I tillegg kan et slikt forholdsvis lavt tall skyldes aktører i det norske samfunnet som deler samme ideologi som du gjør, nemlig fremmed hat. Mange innvandrere sliter med å få jobber nettopp på grunn av at mange nordmenn som sitter i posisjon til å ansette innvandrere foretrekker helst å ansette etniske nordmenn med mindre kvalifikasjoner og utdanning. Statistikken viser at majoriteten av innvandrere med høyere utdanning er sysselsatt i jobber der de er overkvalifisert. Ved å spre slik innstilling som du har bidrar du til at enda færre innvandrere kommer seg i jobb i fremtiden. Spesielt er muslimene utsatt for en slik diskriminering i jobb sammenheng på bakgrunn av utviklingen i etterkant av 11. september. Slike terrorhandlinger skader omdømmet for vanlige muslimer med gode preferanser. Derfor ser du høyere sysselsettingstall for svensker, polakker og litauere siden alle disse landene tilhører den kristne verden.

At somaliske kvinner føder i gjennomsnitt 5.1 barn for å sikre en muslimsk fremtid i Norge, vil jeg ikke kommentere en gang siden uttalelsen er bygd på ren spekulasjon og underbygget med irrasjonell tankegang preget av tvilsomme preferanser.

At arbeidsledigheten i Tyrkia er høy skyldes ikke landets muslimske befolkning men økonomisk stagnasjon. De samme tallene finner du i de fleste østeuropeiske landene uavhengig av religion sammensetningen - slik som Romania, Bulgaria, Serbia, Bosnia, Kroatia, Montenegro, Makedonia, Hellas, Ukraina, Georgia osv. Norges økonomi kan ikke sammenlignes med disse landene siden Norge er et rikt land med økonomisk fremgang og dermed høy sysselsetting. Faktisk er det veldig få land i verden som har så høy sysselsetting som Norge. Dermed virker dine tall veldig skremmende siden så mange nordmenn er sysselsatt. Normal arbeidsledighet på verdens basis er over 20 %.

Samtidig vil jeg minne deg på at Norge er et av landene som praktiserer veldig stram og streng innvandringspolitikk. Det er begrenset hvor mye strengere det kan bli siden vi i Norge har visse forpliktelser i forhold til internasjonale avtaler. I tillegg fødes det snart under ett barn per norsk familie noe som i det lange løp kan vise seg å være problematisk i forhold til at vi stadig vekk ønsker oss flere velferdsordninger men selv vil vi ikke bidra mer i statskassa. Jo flere vi er i dette landet jo flere er vi med på å bidra i felleskassa, og jo flere velferdsordningen kan være realisert.

Din oppsummering angående inflasjon, kjøpekraft, renter osv i forhold til innvandring er helt ut av objektiv grunnmur. Dette er så elendig oppsummert at det ikke fortjener kommentar. Manglende kunnskap angående dynamikken i økonomien er hovedårsak til at du bommer totalt i dette tilfelle.

Lenke til kommentar
Nå er det du som drar konklusjoner. Dette er ikke basert på rasisme, men på fakta.

…og du bestemmer hva som er fakta? Samt hvordan i guds tresko kan du fortelle hva han baserer sine påstander? I tillegg kan du noen steder i mitt innlegg leser deg frem til at jeg indikerer at hans motiver er rasistiske? Jeg fremhevet at han opptrer ut i fra tvilsomme preferanser men det trenger ikke nødvendigvis bety at jeg sikter til rasisme.

I første delen av hans innlegg henter han tall der jeg forklarte hvordan tall kan fremstille feil bildet i forhold til realiteten. I siste delen av innlegget kommer han med ren spekulasjon der han forklarer sammenheng mellom renteoppgang, inflasjon osv i forbindelsen med innvandring. Der henviser han ikke til verken tall eller bevis og uten logikk spekulerer han ut i fra egne preferanser. Det er dette som du kaller for fakta?

Lenke til kommentar
Sannheten er at den tyske økonomien hadde gått fullstendig i stå hvis de skulle følge dine råd. Majoriteten av tyskere kan ikke tenke seg stillinger slik som rengjører, medarbeider på bensinstasjon, taxi sjåfør, bilmekaniker, snekker, bussjåfør, postbud, vaskehjelp osv. Tyskere er interessert i å styre Tyskland og foretrekker å sitte i høye stillinger mens innvandrere skal ta seg av de mindre lukrative jobbene.
Og i Norge er det svensker og polakker som tar slike jobber.

Mange innvandrere sliter med å få jobber nettopp på grunn av at mange nordmenn som sitter i posisjon til å ansette innvandrere foretrekker helst å ansette etniske nordmenn med mindre kvalifikasjoner og utdanning. Statistikken viser at majoriteten av innvandrere med høyere utdanning er sysselsatt i jobber der de er overkvalifisert. Ved å spre slik innstilling som du har bidrar du til at enda færre innvandrere kommer seg i jobb i fremtiden.
Kan du forklare hvorfor somaliere i mye høyere grad lever av trygd enn folk fra for eksempel Sri Lanka? Kan ikke se at hudfargen er mørkere eller at navnene er mer fremmedartet. Her er det rett og slett snakk om importert ukultur som har fått lov til å leve videre i Norge.
Samtidig vil jeg minne deg på at Norge er et av landene som praktiserer veldig stram og streng innvandringspolitikk.
Ja det er jo få som kan vise til en fullstendig innvansringsstopp i 33 år. :rofl:
Det er begrenset hvor mye strengere det kan bli siden vi i Norge har visse forpliktelser i forhold til internasjonale avtaler.
Vil du påstå at Finnland som tar imot 1% så mange asylsøkere som Norge ikke oppfyller sine internasjonale forpliktelser?
Jo flere vi er i dette landet jo flere er vi med på å bidra i felleskassa, og jo flere velferdsordningen kan være realisert.
Feil. Det må faktisk være flere som bidrar til felleskassa for at den skal bli større. Trygdeinnvandring gjør ikke felleskassa større.
Lenke til kommentar

Det er jo bare tull du kommer med her. Ikke klarer du bevise noe og ikke klarer du komme med noe håndfast.

Du klarer ikke vise noe som helst form for statistikk som viser at innvandring er lønnsomt.

Jeg derrimot har bevist at innvandrere jobber mindre, tar mere av statskassa osv. Til sammen koster dem mere arbeidskraft en dem gir.

Når det gjelder "drittjobber" har det seg slik at nordmenn ofte ikke gjør dem fordi vi har en slik innvandring. Ettersom ingen vil ha noen jobber vil alltids betalingen gå opp og noen vil selvsagt velge "drittjobbene".

Det er det minste problemet.

Problemet er at innvanding er et netto tap for norge.

Har forresten ikke sett noe bevis for at Tyrkere driver så mye veiarbeid på Tyske veier.

Endret av Peter_Lynch
Lenke til kommentar
I første delen av hans innlegg henter han tall der jeg forklarte hvordan tall kan fremstille feil bildet i forhold til realiteten.

Han dokumenterte hvordan flere innvandrergrupper gir et negativt bidrag til Norge og det eneste du kom med var at det likevel ikke er så verst i Norge i forhold til andre land. Du viste på ingen måte at hans tall eller konklusjoner var gale.

Lenke til kommentar
At ”bare” 63,3 % av innvandrere her til lands er sysselsatt er i utgangspunktet ikke så dårlige tall hvis vi sammenligner det med andre Europeiske land. I tillegg kan et slikt forholdsvis lavt tall skyldes aktører i det norske samfunnet som deler samme ideologi som du gjør, nemlig fremmed hat. Mange innvandrere sliter med å få jobber nettopp på grunn av at mange nordmenn som sitter i posisjon til å ansette innvandrere foretrekker helst å ansette etniske nordmenn med mindre kvalifikasjoner og utdanning.

Eg såg eit dansk program der dei skulle hjelpe til med og sysselsette innvandrarar. Den eine fyren som kom inn var ein sivilingeniør som hadde søkt på over 100 stillingar og var enno ledig.

Den profesjonelle konsulenten som intervjua han satt og måpte. "Dette var litt overraskende.."

Det er muleg det kan vere vanskeleg å knekke nokre kulturelle kodar og skrive ein god arbeidssøknad, men det er ein ingeniør vi snakkar om. Det er klappjakt på folk med den utdanninga.

Lenke til kommentar

En ting til forresten.

Hvis arbeidsgivere diskriminerer muslimene så mye hvorfor har så mange muslimske menn jobb. Tror du at arbeidsgivere bare diskriminerer muslimske kvinner og ikke muslimske menn? Eller tror du at det er noe med den muslimske kulturen som gjør at nesten ingen kvinner kommer i arbeid blandt dem.

Dem får jo ikke lov til å gifte seg med norske menn engang (i Norge!!!).

Lenke til kommentar
Eg såg eit dansk program der dei skulle hjelpe til med og sysselsette innvandrarar. Den eine fyren som kom inn var ein sivilingeniør som hadde søkt på over 100 stillingar og var enno ledig.

Den profesjonelle konsulenten som intervjua han satt og måpte. "Dette var litt overraskende.."

Jeg kjenner mange høyt utdannede innvandrere med gode jobber og jeg skulle også klart å sende 100 jobbsøknader uten å få napp om jeg la sjelen i det.

Jeg har spurt dette i mange tråder, men ingen tør svare: Hvorfor har en langt mindre andel av somaliere jobb enn for eksempel innvandrere fra Sri Lanka? Det er jo kroneksempelet på at det ikke er rasistiske nordmenn som er grunnen.

Lenke til kommentar
Bare se på Tyrkia der bare 45% (15-64 år) er i arbeid. Det er den lavest sysselsetting i OECD. Kanskje ikke så rart ettersom Tyrkia er det eneste muslimske landet i OECD.

I absolutt alle land i verden er sysselsettingen lavere blandt muslimer en blandt ikke-muslimer.

Se bare på Polen f.eks. Ikke rart de har den nest laveste sysselsettingen i OECD, med tanke på at Polen er et dypt katolsk land. Kjettere hele gjengen!

Ser man på forbruk er ikke forbruket blandt ikke-vestlige så mye lavere en blandt nordmenn teller man også offentig forbruk. Forbruk er det som koster arbeidskraft!

Vi bruker altså mere arbeidskraft på innvandring en man får ut av det! Innvandring er et netto tap for norge. Det koster den norske stat og det norske samfunn milliarder av kroner.

Norge bruker også 5.5 milliarder over statsbudsjettet på asylmottak, integreringstiltak osv. for innvandrere.

Kilder??? Er det ikke vitterlig så at Norge går med hundrevis av milliarder kroner i overskudd? At man da bruker noen usle smuler på å lære nye nordmenn norsk, er ikke å kaste penger i dass. Snarere tvert imot.

Det at innvandring løser ”ploblemet” til Norge med arbeidskraft er bare en stor myte. Det har motsatt virkning. Det gjør problemet bare værre og fører til enda mindre tilgjengelig arbeidskraft samt økt inflasjon, høyere rente, lavere kjøpekraft per person (både innvandrere og nordmenn) og lavere kjøpekraft for ikke-innvandrere.

Så hvorfor skryter våre politikere av innvandringen da det i realiteten har motsatt virkning? Dem lyver jo i grunnen gjør dem ikke?

For å svare på spørsmålet ditt. Nei, politikerne lyver ikke. Det som er problemet ditt, er at du ikke skjønner forskjellen på asylsøkere og arbeidsinnvandrere. Om du ikke forstår disse begrepene, anbefaler jeg følgende link.

Det at Norge har en type politikk som hindrer arbeidsinnvandring, gjør at vi mister konkurransedyktigheten våres internasjonalt så vel som nasjonalt. Smarte hoder velger heller Canada, Sveits eller andre, mens vårt system gjør at prisbelønte mennesker med skyhøye utdannelser velger seg annetsteds hen, hvilket igjen er meget, meget negativt for norsk økonomi. Derfor er det ekstremt viktig at vi har innvandring, men innvandringen bør begrenses til det nasjonen faktisk trenger. Til det næringslivet trenger!

Jeg er enig i påstanden om at vi ikke bør få flere mennesker med veldig lavt utdannelsesnivå til landet, da vi fortsatt ikke har funnet en nøkkel som effektivt løser de utfordringene den type innvandring medfører. Men å kategorisk avfeie innvandring som noe totalt feilslått, bortkastet og dyrt er jeg ikke enig med deg i.

Lenke til kommentar
Og i Norge er det svensker og polakker som tar slike jobber.

For polakker kan dette stemme men ikke for svensker. Samtidig er behovet for arbeidskraft her i Norge så prekær at det må nok flere enn bare polakker.

Kan du forklare hvorfor somaliere i mye høyere grad lever av trygd enn folk fra for eksempel Sri Lanka? Kan ikke se at hudfargen er mørkere eller at navnene er mer fremmedartet. Her er det rett og slett snakk om importert ukultur som har fått lov til å leve videre i Norge.

Du svarer delvis på spørsmålet selv. Somaliere har et tilpasningsproblem og det benekter jeg ikke. Derfor er det viktig å endre integreringsprosessen for denne folkegruppen. Det er lite vi kan gjøre med de somaliere som allerede har fått norsk pass enn å prøve å integrere dem i samfunnet. Her har regjeringen sviktet så til de grader med sin feilslåtte integreringspolitikken.

Ja det er jo få som kan vise til en fullstendig innvansringsstopp i 33 år.

Ikke missforstå, jeg er for mer restriktiv innvandringspolitikk men jeg er verken redd innvandrere eller stigmatiserende. Jeg mener når regjeringen har vært så naiv med sin liberale innvandringspolitikken så kan vi ikke hjelpe disse som allerede er blitt norske statsborgere enn å prøve å integrere dem å tilpasse dem den norske kultur. Fremmed hat er ikke løsningen for disse innvandrere for det gjør bare saken enda verre.

Vil du påstå at Finnland som tar imot 1% så mange asylsøkere som Norge ikke oppfyller sine internasjonale forpliktelser?

Finland har særegne ordninger som er blitt kritisert i FN. Vi kunne sikkert fått lignende avtaler på bekostning av omdømme i verden.

Feil. Det må faktisk være flere som bidrar til felleskassa for at den skal bli større. Trygdeinnvandring gjør ikke felleskassa større.

Hvis du ser på forholdet hvor stor prosent av innvandrere som er sysselsatt og hvor mange som ikke er det, så syns jeg personlig at tallene ikke er så skrekkelig, spesielt hvis vi sammenligner de med andre Vesteuropeiske land. I tillegg er ikke alle arbeidsledige innvandrere under trygde tiltak. Mange av de velger ikke å jobbe men mottar ikke statlig støtte siden de er fornøyd med at en i familien jobber fulltid.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Polen er et av mange katolske land. Katolikker i alle verdens land har ikke lavere sysselsetting en andre grupper. Si meg et land i verden der sysselsettingen er høyere blandt muslimer en blandt ikke-muslimer.

Usle? Det er snakk om 5.5 millarder. Les på regjeringen.no.

Det er taotalt sløsing med penger og er eksempel på hva med innvandring som koster penger. Faktiskt koster dem mere penger en det norske samunn får tilbake.

Klart jeg vet forskjellen men våre politikere gjør ikke. De snakkero m at innvandirng er lønnsomt men i realiteten er det ikke det. Alsylsøkere, flyktninger osv er minst lønnsomt.

Hvorfor skal vi ta imot folk med utdanning forresten da nordmenn har høyest utdanning i verden etter Amerikanere? Egoisme kalles dette og vi suger til oss enkelte yrkesgrupper ifra fattige land.

Lenke til kommentar

For polakker kan dette stemme men ikke for svensker. Samtidig er behovet for arbeidskraft her i Norge så prekær at det må nok flere enn bare polakker.

----

Vi trenger mindre innvandirng hvis vi har mangel på arbeidskraft. Innvandirng koster mere arbeidskraft en vi får av dem.

Du svarer delvis på spørsmålet selv. Somaliere har et tilpasningsproblem og det benekter jeg ikke. Derfor er det viktig å endre integreringsprosessen for denne folkegruppen. Det er lite vi kan gjøre med de somaliere som allerede har fått norsk pass enn å prøve å integrere dem i samfunnet. Her har regjeringen sviktet så til de grader med sin feilslåtte integreringspolitikken.

------------------

Å løsningen er å sløse flere milliarder til på det tapsprosjektet innvandring er?

Ikke missforstå, jeg er for mer restriktiv innvandringspolitikk men jeg er verken redd innvandrere eller stigmatiserende. Jeg mener når regjeringen har vært så naiv med sin liberale innvandringspolitikken så kan vi ikke hjelpe disse som allerede er blitt norske statsborgere enn å prøve å integrere dem å tilpasse dem den norske kultur. Fremmed hat er ikke løsningen for disse innvandrere for det gjør bare saken enda verre.

--------------

Hvem her inne er det som vil sende innvandrere hjem? Jeg vil sende muslimer til Saudi Arabia det er alt.

Finland har særegne ordninger som er blitt kritisert i FN. Vi kunne sikkert fått lignende avtaler på bekostning av omdømme i verden.

-------------

Så vi skal sløse flere ti-talls milliarde på noe for et godt omdømme.

Finland er ikke alene dessuten. Man har Saudi Arabia, UAE, KUwait, Taiwan, Sør Korea, Japan osv.

Hvis du ser på forholdet hvor stor prosent av innvandrere som er sysselsatt og hvor mange som ikke er det, så syns jeg personlig at tallene ikke er så skrekkelig, spesielt hvis vi sammenligner de med andre Vesteuropeiske land. I tillegg er ikke alle arbeidsledige innvandrere under trygde foretak. Mange av de velger ikke å jobbe men mottar ikke statlig støtte siden de er fornøyd med at en i familien jobber fulltid.

----------------

Hva har dette med saken å gjøre? Poenget er at innvandirng er et netto tap for norge.

At det ikke er ille sammenlignet med andre land har ikke noe med saken å gjøre. Det er bare en god grunn til å ikke ta imot ikke-vesltige innvandrere i og med at når det er lavkonjuktur vil det bli værre.

Lenke til kommentar
Vi trenger mindre innvandirng hvis vi har mangel på arbeidskraft. Innvandirng koster mere arbeidskraft en vi får av dem.

Du forstår virkelig ikke dette i det hele tatt. Det er mulig at akkurat for øyeblikket er ikke slike tiltak lønnsomme men i det lange løp stiller saken seg anneledes. Norge har usedvanlig mye penger på bok men vi kan ikke bruke disse penger nettopp fordi vi mangler arbeidskraft. Større oljefond frigjør ikke verdiressurser og dermed må vi importere arbeidskraft fra utlandet i form av utlandske entreprenører. I slike tilfeller forsvinner pengene ut av Norge og skaper ikke inflasjon for vår del. Men dette er under forutsetning at arbeidskraften er leid inn og kan returneres til sitt hjemmeland. Samtidig skaper dette problem siden mange av disse blir værende i Norge etter fullført oppdrag. Mange av de går arbeidsledig og lever av trygde ordninger i en mellomperiode til de har funnet seg ny jobb. En slik overgang, uavhengig om vi snakker om leid arbeidskraft eller innvandring generelt, bidrar til at dine tall ikke stemmer med realiteten. Mange innvandrere er i en etableringsfase og på leting etter jobb, og dermed med i statistikken din. Når disse integreres ved hjelp av statlige midler er de også bedre rustet til å finne seg jobb og kan dermed bidra til felleskassa gjennom nåværende skatteordninger. I dine tall er det også inkludert innvandrere som ikke har avklart sin status i forhold til arbeidstillatelse og dermed ikke har mulighet til å være aktive arbeidssøkere. Politisk sett prøver regjeringen gjennom liberal innvadringspolitikk å sikre seg arbeidskraft i det lange løp i stede for å ty til leide utlandske entreprenører for hver gang vi setter i gang med store velferdsprosjekter. De innvandrere som i dag ikke gjør nytte i forhold til løsningen av problemet, og som du referer til, kan i det lange løp være mye mer nyttig. For det er slik at etterfølgere av disse innvandrere, hvis vi sammenligner det med tall i forhold til andre generasjonsinnvandrere, kommer til å være mer integrert, mer norsk tilpasset og ha mye større sjanse for å bidra til samfunnet gjennom skatteordninger.

Å løsningen er å sløse flere milliarder til på det tapsprosjektet innvandring er?

Jeg forklarte i avsnittet ovenfor hvordan dette kan bli lønnsomt i fremtiden.

Hvem her inne er det som vil sende innvandrere hjem? Jeg vil sende muslimer til Saudi Arabia det er alt.

Så du mener at alle muslimer hører til i Saudi-Arbia? Veldig rasjonelt. Av og til lurer jeg på hvorfor jeg kaster bort verdifull tid på folk som deg.

Så vi skal sløse flere ti-talls milliarde på noe for et godt omdømme.

Er du så lite samfunnsorientert at du ikke en gang vet hva den utenrikspolitiske retningen til dette landet har vært i de siste 60 år. Dette er håpløst så jeg sier takk for meg så får noen andre slå hodet i veggen ved å prøve å forklare at stigmatisering er en uting, og hvilke verdier dette landet er bygd på.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Jeg forklarte i avsnittet ovenfor hvordan dette kan bli lønnsomt i fremtiden.

Ja, du sa at bare vi bruker midler på å integrere dem så kommer de seg over mellomgfasen og får seg jobb. :D

Mange tror ikke snyltere som lever godt på vårt velferdssystem har noe særlig lyst til å integrere seg eller få seg jobb. Har selv sett somaliere som mobbet andre innvandrere fordi de var så "dumme" at de jobbet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett litt nærmere på tallene fra Statistisk Sentralbyrå og jeg må føye på at din teori om at lav sysselsetning er forbeholdt muslimene ikke stemmer rent empirisk. For hvis dette skulle gjelde alle muslimene så måtte tallet for bosniere være mye lavere, noe som de ikke er i forhold til majoriteten av andre innvandrere. Tallene for bosniere er 66,6 % for menn og 63,8 % for kvinner, noe som utgjør prosentvis forskjell mellom menn og kvinner for disse innvandrere på 4,7 % - noe som i seg selv er faktisk lavere enn for nordmenn. Dermed faller din begrunnelse, for at muslimene ikke lar kvinner til å delta i arbeidslivet, sammen. Hvis vi sammenligner den totale sysselsettingen for disse muslimske innvandrere med innvandrere fra for eksempel Russland, som er i utgangspunktet ortodoks-kristne, så er tallet for russere nede på 59,2 %. Sysselsettingen for de fra Thiland er for eksempel nede på 55,3 %, samt for innvandrere fra USA nede på 62,5 %. Ingen av de to sistnevnte er muslimske innvandrere. Både India og Kosovo, som i majoriteten er muslimske land, har høyere sysselsetting her i Norge enn russiske, amerikanske og thailandske innvandrere. Dermed er dine påstander uberettiget og uten empirisk grunnlag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...