Gå til innhold

Hjelp til meget lett programmering

Anbefalte innlegg

Trenger så simpelt som eit program som "trykker" på Enter hvert 10 minutt.

Er ikkje dette veldigt lett å få til?

Driver med programmering av automatisering i næringsbygg. Når programmet skal lastes opp så kan dette ta mange timer og hver feilmelding som kommer må du trykke "OK" på for at opplastning skal fortsette. Så kan spare mange timer på å bare slippe å sitte å vente på å kvittere feilmeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver med programmering av automatisering i næringsbygg. Når programmet skal lastes opp så kan dette ta mange timer og hver feilmelding som kommer må du trykke "OK" på for at opplastning skal fortsette. Så kan spare mange timer på å bare slippe å sitte å vente på å kvittere feilmeldinger.

Søk på "AutoIt" på Google. Kanskje det kan være noe for deg.

Werner

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, dette ser veldig interessant ut! Jeg skal skrive det i cpp. Hvordan får jeg da inkludert biblioteket? Eller er alt i .net inkludert allerede? Beklager, men jeg er helt ny i dette med .net og msdn.

Her er siden jeg finner informasjon fra:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/sy...s.sendkeys.aspx

Øverst ser du det står noen eksempler for hvert av programmeringsspråkene som kan bruke disse funksjonene. I mitt tilfelle er det C++.

Hva skal "public ref class SendKeys" bety?

Lurer litt på hvordan jeg kan få bruke denne klassen i VC++.

Lenke til kommentar

Joda, skal du simulere museklikk innen din egen applikasjon er det enkelt, men er det på tvers av applikasjoner, er det ikke veldig lett nei, litt vanskeligere faktisk, fordi her er det vel windows api som gjør biffen, iallfall funker dette for meg når jeg programmerer simulerte museklikk på tvers av applikasjoner. Så hva er din situasjon, museklikk innen applikasjonen eller på tvers av applikasjoner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...