runeakse Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Hei. Jeg Installerte RH linux 8 her om dagne men fikk ikke boota til xp etter at jeg hadde instalert linux.. Er litt ny når det gjelder linux.. Noen råd, tips hva jeg kan gjøre.. Har installert VMware, men trenger litt mere info/tips for å få det litt fort i gang.. Lenke til kommentar
arcticpenguin Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Hvordan ser partisjonene dine ut? Windows liker å ligge på den første partisjonen på harddisken. Du kan jukse litt slik at windows tror den ligger der med grub. hvis dine partisjoner ser feks slik ut: hda1 /boot hda2 /windoze hda3 / hda5 /home osv... så legg til i /boot/grub/menu.lst under windows oppføringen. hide hda(0,0) makeactive hda(0,1) chainloader +1 sjekk: man grub Lenke til kommentar
runeakse Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Xp ligger på en ntfs, to andre partisjoner en på ntfs og en fat32.. jeg bruker P.M. for å partisjonere hd.. har da en linux partisjon ext2 tru jeg den het.. Men ikke så lenge siden så instalerte jeg madrake linux 9 å da fikk jeg et grafisk oppstarts bilde, for både windows å linux.. Lenke til kommentar
arcticpenguin Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 logg inn på linuxen og skriv: fdisk -l kopier og lim inn i et foruminnlegg. gjør det samme med: /boot/grub/menu.lst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå