Gå til innhold

BK: Gammel dør

Anbefalte innlegg

Fant denne på en bunkers i skauen. Ønsker kritikk på utsnitt og vinkel/perspektiv, samt fargene(sitter på en noe merkelig skjerm).

Har ikke posta så mye på forumet her, men har fått med meg at det er noen ekte rust-fetisjister her, så venter hard kritikk :)

post-90016-1218643263_thumb.jpg

*EDIT*

Så at det muligens ble litt vel mye kontrast...versjon 2:

post-90016-1218644171_thumb.jpg

Endret av Kringlefarfrar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dørhåndtaket, låsen og den tredje dingsbomsen utgjør en grafisk figur og har nok et potensiale som motiv, men du har ikke utnyttet det spesielt godt, synes jeg... Komposisjonen virker litt tilfeldig, som om du bare har pekt kameraet mot motivet og trykket på utløseren.

Dessuten ville jeg ha fjernet spindelvevet og alt bøsset først, det roter til bildet og sløver fargene.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er pent. Fargene er fine, tonene er fine, og jeg liker den litt ureine symmetrien. Jeg liker måten låsen og dørhåndtaket skaper en diagonal som det tar litt tid før man ser. Det er til og med den nesten usynlig diagonal andre veien også. Den siste er så svak at det kanskje er min gode vilje som gir utslag.

Men jeg ville også gjort rent for alt bøsset. Ikke med en gang. Først ville jeg tatt bildet dokumentarisk, så ville jeg tatt dem helt reine. Men det er ikke sikkert jeg hadde foretrukket den reine versjonen bedre, men jeg tror det. Den stilistiske effekten vil i alle fall gjøre seg best i min gate, men du er kanskje enda mer opptatt av å skildre forfallet enn meg.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer. Var diagonalen mellom håndtak og lås som gjorde at jeg likte bildet og. Samt fargene og detaljene.

Tenkte på å fjærne bøsset, men valgte å la det være. Delvis av latskap, delvis fordi det tross alt var i skauen. Men som PM påpeker hadde det jo vært en smal sak å gjøre begge deler. Jaja, man tenker ikke alltid like langt :roll: , får prøve det neste gang jeg er på stedet.

*edit* skirveleif

Endret av Kringlefarfrar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...