Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Playstation 3 og Medialink gir rar melding.

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå fått meg en PS3, hvor jeg kunne tenke meg å streame musikk og film fra Macen min.

Kjøpte programmet som heter Medialink fra Nullriver Software (20$) og instalerte dette.

Da jeg skulle prøve å spille av en sang på PS3en, som den hentet fra Macen, så kom denne meldingen:

En DLNA protokoll feil (2104) har oppstått

Så blir alt bare sort og ingenting skjer.

PS3en og Macen er begge koblet til det trådløse nettverket her hjemme.

Er det slik at PS3en MÅ bli koblet til nettverket via nettverkskabel?

Fordi da jeg var hos søstren min, hvor svogeren også har en PS3 som er koblet på det trådløse nettverket, så virket dette helt fint. Verdt å nevne at dette var med den gamle PS3en (60 eller 80gb?), mens min er 40gb.

Noen som vet om en løsning på problemet mitt?

Evt en annen programvare som er bedre egnet?

/HP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Parallels installert? Kan være grunnen. Hvis ikke, anbefaler jeg deg å fjerne MediaLink og andre mediaserver-programvare fra Macen helt via AppZapper (sjekk Google for link :p). Så installere MediaLink på nytt.

Hadde samme problem som deg tidligere og det viste seg at jeg hadde noen rester igjen fra en tidligere EyeConnect-installsjon.

Endret av Meldarion
Lenke til kommentar

Jeg hadde også det problemet en stund, men det tror jeg hadde mye med det å gjøre at jeg brukte en airport express som trådløs basestasjon. Og den hadde jeg problemer med å få åpnet opp de riktige portene på for å koble til psn osv. Til slutt ga jeg opp hele det prosjektet og kjøpte meg en d-link (trådløs selvfølgelig) ruter og koblet ps3'en til den med kabel. Etter det har det funket som en drøm. Det vil si, helt til ps3'en døde i tordenværet da..

Akkurat nå, etter at jeg har kjøpt meg ny mac(book pro! :new_woot: ), siden den gamle mac'en også bestemte seg for å dø i sommer :cry: vet jeg ikke helt hva som skjer, siden ps3'en min fortsatt er til rep. Men altså, jeg løste det med ny ruter og kabeltilkobling. Mulig det holder med kabel for ditt vedkommende. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bumper denne litt.

Har lastet ned nyeste Medialink (1.59), og får nå denne meldingen:

http://s155.photobucket.com/albums/s315/ha...enshot_01-2.jpg

For å gi litt mer detaljerte opplysninger om nettverket:

Alt går trådløst. Tele2 bredbånd som går via et Linksys aksesspunkt, så både ps3 og mbp går på det trådløse nettverket.

Virket helt fint hos svogeren min, hvor alt også er trådløst..

Ingen som kan tenke seg hva som er problemet? Er lite aktuellt å bruke ledning egentlig.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Bumper denne litt.

Har lastet ned nyeste Medialink (1.59), og får nå denne meldingen:

?action=view&current=screenshot_01-2.jpg

For å gi litt mer detaljerte opplysninger om nettverket:

Alt går trådløst. Tele2 bredbånd som går via et Linksys aksesspunkt, så både ps3 og mbp går på det trådløse nettverket.

Virket helt fint hos svogeren min, hvor alt også er trådløst..

Ingen som kan tenke seg hva som er problemet? Er lite aktuellt å bruke ledning egentlig.

får du en blank melding? :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...