Skandinav Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg har blitt bedt om å sette sammen en stillegående driftsikker pc som i hovedsak skal brukes til skrivearbeid. Det skal være mulig å se bilder på den samt at den skal brukes mot nett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hva med hardware.no's forslag ? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Jeg har sett på det oppsettet, men er usikker ift lydnivå og driftsikkerhet. Med driftsikkerhet mener jeg f.eks lang levetid på harddisk. Har jeg oppfattet det riktig vil vel også energigjerrige komponenter utvikle mindre varme = mindre "slitasje", derfor er dette også av betydning. I den måte at det går an å få det vifteløst, er dette et stort plus. Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ja mindre varme er i prinsippet mindre slitasje. Det er elendig kjøling som tar knekken på komponenter. Men til kontorbruk med tekstbehandling og surfing på nettet blir ikke maskinvaren belastet og utvikler da også lite varme. Forslaget som Tiltman kom med duger i massevis. Slik jeg forstår deg skal pc'en brukes til kontorarbeid, og da går maskinen for det meste på "tomgang". Office-pakken er ikke noe som belaster maskinen som f.eks. video/fotoredigering og spill. Gjennom min 12år lange fartstid med data har kun en komponent sviktet meg, og det var en harddisk ikke fikk noe kjøling. Er mest sannsynlig varmen som tok knekken på den. Kabinettet som hardware.no anbefaler har god luftgjennomstrømning og en god strømforsyning ifølge det jeg har lest. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Denne har jeg satt sammen for muttern og fattern. Så og si helt stille. http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=74337 Slå på den interne viftestyringen på hovedkortet i BIOS, og sett viftene i kabinettet på low. Så og si lydløs. Viftestyringen heter Q-Fan, om jeg ikke husker feil. Mangler skjerm, tastatur/mus og operativsystem. Endret 13. august 2008 av Kongklykken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå