bjoors Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Har en bærbar pc(DellC640) med Windows 2k og Novell installert. Har to dockingstasjoner av samme type, en på kontoret og en på hjemmekontor. På kontoret kjøres DHCP, på hjemmekontor brukes fast IP adresse med ISDN router. Det er lagt inn to profiler i Novell Location Editor, en for InOffice og en Hjemmekontor. Har fått et lite problem nå, hver eneste gang etter at jeg har vært på hjemmekontor og kommer tilbake på kontoret, starter opp i rett profil, så henger IP adressen igjen på hjemmekontor adressen. Dette selv om jeg sjekker at korrekt NIC og DHCP er aktivisert ved innlogging... For å rette dette må jeg manuelt gå inn på TCP/IP for nettverkskortet og sette om til DHCP og reboote... Dette kan fort bli uholdbart når vi har skal ha 30 slike hjemmekontorløsninger her på bruket.. Noen som har tips for hva som er galt her??? /Bjørnar Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Kan du ikke sette opp nat på routern som du ringer inn mot fra hjemmekontor? Da slipper du fast ip hjemme, husk å sette nat pool på routern da. Går ut i fra at det er cisco du bruker. Ny ip hver gang, uansett hvor du er. Må jo være den enkleste løsningen. Lenke til kommentar
bjoors Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Må intill videre ha fast ip på hjemmekontor da VPN løsningen vi skal få etterhvert ikke er ferdig enda. IP adressen er i en range på et landsdekkende frame relay WAN. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg har samme problemet , klarer det med 2 nettverkskort. Et til den faste og et med dhcp . Men det er ingen god løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå