Gå til innhold

Kjøpshjelp til spesifikt kamera!

Anbefalte innlegg

Heisann alle visdomsmenn/kvinner!

Jeg trenger hjelp til å finne ett kamera.

Kriterier:

- Godt zoom, diverse 8x eller mer?

- Pris er okei til 3500

- God vidvinkel

- Kompakt, og stort display

- Stor oppløsning.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med noen av Fujifilm sine zoom-kameraer?

https://prisguiden.no/product.php?productId=89251 f.eks

Jeg har selv hatt S5600 og var fornøyd med det.. De er jo kanskje ikke kompakt, men er vl vanskelig og finne et vanlig kompakt kamera med 8x zoom

Takker for godt tips, men har funnet ut at jeg trenger ett litt mindre kamera enn som så.

Hva er det beste kompaktkamera man kan få? som kan utfylle mine krav sånn nogenlunde?

takker for svar.

mvh Simen Aukland

Lenke til kommentar
10x optisk zoom på kompakt kamera? :huh:

Jepp, og optisk sett er Panasonic Lumix TZ5 ganske så bra. Får mye skryt for bildekvalitet, men noe trekk for noe støy ved høye ISO-verdier. Ellers er det et veldig godt kamera på alle måter. Relativt kompakt (får plass i jakkelommer og de ikke minste bukselommene), 10x optisk zoom, Leica-lisensiert optikk, optisk bildestabilisator, stor og skarp skjerm osv...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det med mye støy ved høy ISO på Panasonic stemmer godt. Jeg har selv et "bælsvært" ultrazoom fra Panasonic, gode gamle FZ30. Det støyer allerede fra ISO200, men du løser det enkelt ved å sette ISO fast til 100. Ja, det krever selvsat lengre lukkertider, hvilke betyr stødig grep, men det har iallfall gått helt greit for meg. Det er alltid et eller annet å sette kameraet på om det er litt dunkelt lys, en søppelkasse, en stein, portstolpe, bordkant eller hva man finner. 10x zoom på de kompakte Panasonicene er ganske imponerende. Tror det vil bli en god turkamerat for deg med dine kriterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...