sargox Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Folkens, trenger litt tips nå. Jeg bor i en leilighet hvor vi deler internett med naboleiligheta. I mellom er det bettongvegg. Routeren står i den andre leiligheten. Min hovedpc står på et eget rom, lengst bort fra veggen som skiller leilighetene. Jeg får inn trådløst signal, men det er dårlig(20-30%) og veldig ustabilt. (Faller ut hele tiden) Jeg har kjøpt meg et nytt trådløst kort, med ekstern antenne som jeg har satt oppå skrivebordet, uten at det hjalp noe. Det jeg har merket meg er at signalet blir over dobbelt så bra når jeg sitter med en bærbar rett ved veggen som skiller leilighetene. Det jeg da tenkte var å la den bærbare pcen stå ved veggen, koble en kabel fra den til hovedpcen og få internett igjennom den bærbare via kabel. Er dette mulig? Hvis ja, hvordan skal jeg sette opp dette? Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Folkens, trenger litt tips nå. Jeg bor i en leilighet hvor vi deler internett med naboleiligheta. I mellom er det bettongvegg. Routeren står i den andre leiligheten. Min hovedpc står på et eget rom, lengst bort fra veggen som skiller leilighetene. Jeg får inn trådløst signal, men det er dårlig(20-30%) og veldig ustabilt. (Faller ut hele tiden) Jeg har kjøpt meg et nytt trådløst kort, med ekstern antenne som jeg har satt oppå skrivebordet, uten at det hjalp noe. Det jeg har merket meg er at signalet blir over dobbelt så bra når jeg sitter med en bærbar rett ved veggen som skiller leilighetene. Det jeg da tenkte var å la den bærbare pcen stå ved veggen, koble en kabel fra den til hovedpcen og få internett igjennom den bærbare via kabel. Er dette mulig? Hvis ja, hvordan skal jeg sette opp dette? Dette er mulig, og det går under å lage en nettverksbro mellom ethernet- og trådløskortet ditt. Men om du likevel har kjøpt ekstern antenne, og du skal ha en kabel hengende fra laptop til stasjonær, hvorfor ikke bare unngå tp-kabelen og heller sette antenna bortved veggen da? Har ikke mye peiling på bridging btw, har testa litt men sjeldent det var no suksess. Søk litt rundt om kring ("nettverksbro", "dele internett") og gi meg feedbacks om det ordner seg Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Skal jo finnes trådlåroutere med repeaterfunksjon, sett en slik ved veggen så fungerer den som en "forsterker" av signslet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå