Neddo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Har trådlaust internett dekkt over heile huset og på romet har eg pc min kopla til det trådlasue nette og eg lure på om det går ann og vidare kople nett via lan på pc'en? Noke spesiele instillinger en må gjerde, pc so eg bruker har automastisk ip på pc'en (kjøyre vista) rekna med ein må ha kryssa kabel eller går det med vanlig? Endret 13. august 2008 av Neddo Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Lite vista erfaringer fra meg. Men dette er fullt mulig gutt. Du må sette IP på Xboxen. Feks: IP: 192.168.1.15 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Det samme gjøres på LAN koblingen. Med en annen IP adresse da: feks: 192.168.1.10 Samme nettverksmaske. Ta og merk Trådløsen din og LAN iconeti Nettverkstilkoblinger og se om du kan lage en Bro mellom de. Det kan man i XP og sikkert i Vista men sikkert gjemt bort. Sikkert noen hardcore Vista folk som vet hvor. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Jeg gjør ingen verdens ting annet enn å plugge en vanlig nettverkskabel mellom Xbox og ADSL-modem/router. Den har 4 utganger. Trenger ikke sette opp noen ting. Hverken før med XP eller Vista (nå). Den får internett av seg selv. Trådløst nettverk står det masse om i manualen til Xboxen. Skal ikke være noe problem å koble den til husnettet. Mener du skal kunne gjøre det meste fra Xboxen sine menyer, den autodetekterer trådløse nettverk hvis du ber den om det. Endret 13. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Les innlegget hans pånytt. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Jeg gjør ingen verdens ting annet enn å plugge en vanlig nettverkskabel mellom Xbox og ADSL-modem/router. Den har 4 utganger. Trenger ikke sette opp noen ting. Hverken før med XP eller Vista (nå). Den får internett av seg selv. Trådløst nettverk står det masse om i manualen til Xboxen. Skal ikke være noe problem å koble den til husnettet. Mener du skal kunne gjøre det meste fra Xboxen sine menyer, den autodetekterer trådløse nettverk hvis du ber den om det. Har ikkje trådlaust nettverkskort på xbox360'en og tviler på om eg gridde og kjøpe det (og legge opp kabel til ruteren er uaktuelt blir en det boring igjenom en del vegga pluss den står mitt i stova). Veit godt om at det går enkelt og kople den rett i ruteren so e det fiks med det er ikkje en muligheit. Endret 13. august 2008 av Neddo Lenke til kommentar
troari Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg gjør ingen verdens ting annet enn å plugge en vanlig nettverkskabel mellom Xbox og ADSL-modem/router. Den har 4 utganger. Trenger ikke sette opp noen ting. Hverken før med XP eller Vista (nå). Den får internett av seg selv. Trådløst nettverk står det masse om i manualen til Xboxen. Skal ikke være noe problem å koble den til husnettet. Mener du skal kunne gjøre det meste fra Xboxen sine menyer, den autodetekterer trådløse nettverk hvis du ber den om det. Har ikkje trådlaust nettverkskort på xbox360'en og tviler på om eg gridde og kjøpe det (og legge opp kabel til ruteren er uaktuelt blir en det boring igjenom en del vegga pluss den står mitt i stova). Veit godt om at det går enkelt og kople den rett i ruteren so e det fiks med det er ikkje en muligheit. Du kan vel som du sier, kople den via krysset kabel. http://www.xbox.com/de-DE/support/xbox/con...dpc/default.htm Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Jeg gjør ingen verdens ting annet enn å plugge en vanlig nettverkskabel mellom Xbox og ADSL-modem/router. Den har 4 utganger. Trenger ikke sette opp noen ting. Hverken før med XP eller Vista (nå). Den får internett av seg selv. Trådløst nettverk står det masse om i manualen til Xboxen. Skal ikke være noe problem å koble den til husnettet. Mener du skal kunne gjøre det meste fra Xboxen sine menyer, den autodetekterer trådløse nettverk hvis du ber den om det. Har ikkje trådlaust nettverkskort på xbox360'en og tviler på om eg gridde og kjøpe det (og legge opp kabel til ruteren er uaktuelt blir en det boring igjenom en del vegga pluss den står mitt i stova). Veit godt om at det går enkelt og kople den rett i ruteren so e det fiks med det er ikkje en muligheit. Du kan vel som du sier, kople den via krysset kabel. http://www.xbox.com/de-DE/support/xbox/con...dpc/default.htm Dårlig tysk men kan sjekke i måra med en kryssa kabel men eg rekna med der er ein del instillinger so måp gjerdast takk for hjelpen so langt Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 ....Ta og merk Trådløsen din og LAN iconeti Nettverkstilkoblinger og se om du kan lage en Bro mellom de.... Jeg gjorde dette ikveld og det fungerte noenlunde greit. Med en gang jeg hadde opprettet nettverksbroen begynte X-boxen og oppdatere. Etter omstart hadde den imidlertid fått feil ip-adresse og jeg var nødt til å sette opp nettverket manuelt i forhold til instillingene i routern. Nå ser det ut til å fungerer noenlunde greit, men jeg er skeptisk til om forbindelsen duger til online spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå