Gå til innhold

Tips til kjøp av 42"? LCD el. Plasma?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en flat-tv som skal være 42". Jeg sitter ca. 2,5-3 meter unna.

Prisklasse: Ca. 10 000,- +/-. Helst ikke over:)

Jeg tenker litt på at den bør være fremtidsrettet, dvs. ha bl.a. fullHD og 3 stk HDMI, men den trenger ikke å ha fullHD hvis dette ikke er nødvendig. Synes i grunn 720p viser bra bilde. Og det tar vel mange år før tv-sendingene blir i 1080p...?

Jeg ser digital tv (via kabel-tv) med HD-PVR fra canal digital. Her blir jeg nok for det meste å se sport/fotball på canal+, tv3 og tv2. Ellers blir det kanskje noen serier.

Jeg blir også å koble den opp mot PC og se filmer (stort sett i 720p) og serier. Jeg ser ofte filmer og serier via PC, så den bør støtte PC-tilkobling bra.

Jeg har DVD spiller i dag som er koblet som component, men vil etterhvert gå over til blu-ray. Jeg har ikke noen spill konsoller, og vet ikke om jeg blir å skaffe det heller, men det kan hende.

Jeg har lenge tenkt på at jeg vil kjøpe plasma tv, dvs. Panasonic PX80, men etter at jeg pratet med en "ekspert" så mente han at jeg burde gå for LCD, nærmere bestemt fra Sharp.

Så nå er jeg ganske så usikker.

Hva mener dere?

Har dere evnt. andre tv-er å anbefale?

Takker for all hjelp:):)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er akkurat på utkikk etter det samme, bort sett fra at jeg bare skal bruke den til tv-titting, filmer og PS3.

Min avstand blir på 2,5 meter, og er veldig usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe.

Jeg ser at PX80 (plasma) selges for svimlende billig 7400,-. Det må da være et veldig godt kjøp?

Endret av baltazar99
Lenke til kommentar
Er akkurat på utkikk etter det samme, bort sett fra at jeg bare skal bruke den til tv-titting, filmer og PS3.

Min avstand blir på 2,5 meter, og er veldig usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe.

Jeg ser at PX80 (plasma) selges for svimlende billig 7400,-. Det må da være et veldig godt kjøp?

PX80 er et godt og en meget billig tv... Hvis du sitter 2,5 meter fra tv-en så er det mulig du burde vurdere en 37"...

Lenke til kommentar

PX80 er et godt og en meget billig tv... Hvis du sitter 2,5 meter fra tv-en så er det mulig du burde vurdere en 37"...

Ja, du har nok rett, men det er så kjipt å kjøpe en 37", når 42" selges for nesten samme pris c",)

Lenke til kommentar

Ja, du har nok rett, men det er så kjipt å kjøpe en 37", når 42" selges for nesten samme pris c",)

Du har et lite poeng, men hvis 42" blir for stort så vil 37" bringe deg mer glede på sikt. Det er ikke størelsen det kommer ann på vet du;).

Lenke til kommentar
Så lenge du skal koble PC til TVen, så bør du definitivt gå for LCD.

Plasma er best om du skal rigge til et hjemmekino anlegg, men for PC tilkobling er LCD soleklart det beste valget.

Det er litt bombastisk. Du kan kople ein PC til TV-en og gjere mykje forskjellig der ein Plasma vil kome betre ut. For eksempel å sjå film, noko veldig mange nyttar ein HTPC til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tror nok jeg går for Samsung A656!:):)

Hvis det er lcd du vil ha så er 656 en tv som leverer mye...

Du burde uansett sjekke den ut slik at du ser at bildet er noe du kan være komfortabel med.

Det skal jeg gjøre! Har så langt bare lest tester om den osv. og den falt veldig i smak.

Det blir lcd fordi jeg skal koble den til PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...