Tyven Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hallo Jeg har bestemt meg for å oppgradere maskinen min, og jeg er ganske dårlig med slike tekniske ting så jeg har en del spørsmål jeg ville likt å fått svar på. Her er det foreløpige rigget mitt: Intel Core 2 Duo E6750 2.67Ghz GeForce 8800 GTS 320 MB PCI-Express 2GB DDR2-RAM Windows Vista 32-Bit OS Noe av det jeg skal bytte ut er skjermkortet. Jeg vil ha noe skikkelig godt noe, som kan kjøre de mest krevende spill på det høyeste. Pris er ikke så nøye så lenge det holder seg under 6000 kroner. Jeg har foreløpig funnet 2 skjermkort som virker veldig interessant, men vet fortsatt ikke om de bare er gode eller sinnsykt gode. ;-) XFX GeForce GTX 280 602M 1GB GDDR3 og EVGA GeForce 9800GX2 1GB GDDR3 Er det noen knallbra skjermkort? Og hvilket ut av de er det beste. Jeg kunne også tenkt meg 2Gb med nytt minne, men problemet er at jeg ikke vet lenger enn at jeg har DDR2 SDRAM, og det må være minst 10 forskjellige DDR2-brikker(PC8500, PC6400, osv). Har det egentlig noe å si så lenge jeg velder en DDR2-brikke? Jeg kunne også tenkt meg å oppgradere fra Windows Vista 32-bit til Vista 64-bit. Men ser at fullversjonen koster opp til hele 3000 kroner, noe jeg syntes er litt drøyt for en så liten oppgradering. Vet ikke hva OEM betyr, men det er tilstrekkelig mye billigere. Jeg vil ha en skikkelig gamer-pc, så hvis det er andre ting jeg bør bytte ut, kom med forslag Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Netshop har Vista 64 bit til 795,- Angående skjermkort ville jeg valgt Ati hd4870 som nesten yter like godt som gtx280 eller du kan kjøpe hd4870 x2 som er like dyrt men yter bedre. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 kjøp en pakke med 2x2gb ram, og kast den gamle (evt. selg den på bruktmarked). Mye bedre med matchende minnebrikker. Standard på ddr2 er 6400, da går ram på 800mhz. Det gir rom for å klokke cpu fra 2,67 til 3,2 veldig lett og uten form for risiko(bare å øke fsb fra 333 til 400) Ellers anbefaler jeg å gi langefinger'n til nVidia, og heller satse på vår nye favoritt ATI, og dems nye fine serie 4870. Det er superduperskjermkort som yter helt fantastisk, og som koster behagelig lite. Eventuelt kan du satse på 4870x2, som er det nye kortet som troner høyest på ytelsesrankingen for tiden. Hvis du er student, kan du mest sannsynlig få en gratisversjon av Vista gjennom høyskole/universistet via MSDN. Høyskoler har avtaler med Microsoft om distribusjon av programvare til studenter.. Verdt å få med seg. Du har muligens ingen rett til gratis support via tlf da.. men hvem bruker den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå