Gå til innhold

Bruke coax fra asus hk med Razer Barracuda lydkort

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å få lyd ut fra den digitale coax-utgangen på mitt Asus Maximus formula. Grunnet konflikt med en radiator kunne jeg ikke bruke det medfølgende lydkortet til Asus. Litt irriterende, men da hadde jeg en avstand mellom pc og anlegg som tilsa at optisk var ok. Det er optisk utgang på Razer Barracuda-kortet. Jeg bruker dette sammen med headsettet til Razer.

Jeg vil nå ha lyden ut via coax-utgangen, og jeg finner ikke denne utgangen undermaskinvare, etc. Er det noe jeg må gjøre utover å plugge inn kabel fra utgangen til dac'en? Jeg har et anlegg som tilsier at en analog kobling fra pc er å voldta resultatet..

Noen kreative (pun not intended) forslag til hva jeg kan gjøre? Avstanden er på ca tre meter, og jeg har ikke bygget ferdig den andre dac'en med optisk inngang ennå.

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært så enkelt.. Pga den optiske utgangen fra Razer-kortet så ser ikke vista den andre utgangen, etter hva jeg har skjønt.

Men - DIY-dac er snart ferdig, med optisk inngang, og prolyd.no har optiske kabler som er billige og gode. 133kr for fem meter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...