neidustoreinternett Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hallo! Tenkte å se på en Audi A4 1,6 1997, 110.000km. - Når skal reg reim byttes på disse? - er det mye forskjell på 1,6 --> 1,8? Akselerasjon? Den har 100hk - Prisen er rundt 80.000kr, god pris? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hallo! Tenkte å se på en Audi A4 1,6 1997, 110.000km. - Når skal reg reim byttes på disse? - er det mye forskjell på 1,6 --> 1,8? Akselerasjon? Den har 100hk - Prisen er rundt 80.000kr, god pris? 1. Ikke helt sikker, men jeg regner med rundt 120.000 km. Den skal uansett ha vært byttet på din bil pga. alder. 2. Nei. Jeg vil anbefale 1,6 foran 1,8. 3. Nei, dette er veldig dyrt. Til sammenligning ligger det ute en 98 A4 Avant 1,8 med 100k på klokka til 50.000. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hallo! Tenkte å se på en Audi A4 1,6 1997, 110.000km. - Når skal reg reim byttes på disse? - er det mye forskjell på 1,6 --> 1,8? Akselerasjon? Den har 100hk - Prisen er rundt 80.000kr, god pris? 1. Ikke helt sikker, men jeg regner med rundt 120.000 km. Den skal uansett ha vært byttet på din bil pga. alder. 2. Nei. Jeg vil anbefale 1,6 foran 1,8. 3. Nei, dette er veldig dyrt. Til sammenligning ligger det ute en 98 A4 Avant 1,8 med 100k på klokka til 50.000. Anbefaler 1.6? Det er den sløveste motoren ever.. Kjøp 1.8T eller 2 liter.. Alt annet er slappe greier.. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hallo! Tenkte å se på en Audi A4 1,6 1997, 110.000km. - Når skal reg reim byttes på disse? - er det mye forskjell på 1,6 --> 1,8? Akselerasjon? Den har 100hk - Prisen er rundt 80.000kr, god pris? 1. Ikke helt sikker, men jeg regner med rundt 120.000 km. Den skal uansett ha vært byttet på din bil pga. alder. 2. Nei. Jeg vil anbefale 1,6 foran 1,8. 3. Nei, dette er veldig dyrt. Til sammenligning ligger det ute en 98 A4 Avant 1,8 med 100k på klokka til 50.000. Anbefaler 1.6? Det er den sløveste motoren ever.. Kjøp 1.8T eller 2 liter.. Alt annet er slappe greier.. I forhold til 1,8 som vedkommende lister opp som et alternativ? Helt klart. Det er ikke snakk om 1,8T eller 2,0 her. 2,0 er vel uansett et mye verre alternativ. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hallo! Tenkte å se på en Audi A4 1,6 1997, 110.000km. - Når skal reg reim byttes på disse? - er det mye forskjell på 1,6 --> 1,8? Akselerasjon? Den har 100hk - Prisen er rundt 80.000kr, god pris? 1. Ikke helt sikker, men jeg regner med rundt 120.000 km. Den skal uansett ha vært byttet på din bil pga. alder. 2. Nei. Jeg vil anbefale 1,6 foran 1,8. 3. Nei, dette er veldig dyrt. Til sammenligning ligger det ute en 98 A4 Avant 1,8 med 100k på klokka til 50.000. Anbefaler 1.6? Det er den sløveste motoren ever.. Kjøp 1.8T eller 2 liter.. Alt annet er slappe greier.. I forhold til 1,8 som vedkommende lister opp som et alternativ? Helt klart. Det er ikke snakk om 1,8T eller 2,0 her. 2,0 er vel uansett et mye verre alternativ. Mulig det finnes flere versjoner av disse motorene, men jeg ble anbefalt å holde meg unna 1.6 motoren når jeg skulle kjøpe A4.. Endte opp med en 1.8T.. Hvis trådstarter har mulig så prøv litt forskjellig og se selv hva du synes.. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Man velger selvsagt 1,8T fremfor 1,6 dersom man har muligheten til det. 1,8 uten turbo er derimot et dårlig valg. Gammel motorkonstruksjon, dårlig ytelse og dårlig drivstofføkonomi. Det er en grunn til at denne motoren ble faset ut for å si det sånn. Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 hmm 1,8 er jo logiske sett bedre ja Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 hmm 1,8 er jo logiske sett bedre ja Det er jo akkurat det den ikke er. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 hmm 1,8 er jo logiske sett bedre ja Hvordan det? Flere hestekrefter er ikke ekvivalent med at den er bedre. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 ....2. Nei. Jeg vil anbefale 1,6 foran 1,8. Kan du begrunne hvorfor? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Minimal ytelsesforskjell, men langt bedre driftssikkerhet og kvalitet, etter hva jeg har skjønt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Minimal ytelsesforskjell, men langt bedre driftssikkerhet og kvalitet, etter hva jeg har skjønt. Ytelsesforskjellen er jo 23 hk, og forholdsvis merkbart. Prøvekjørte begge motorene opptil flere ganger da jeg så på bil sist, og det er definitivt merkbar forskjell. Veit at 1,8l er daff også, men om man laster opp en familie med oppakningen merker man enda mer forskjell på en 1,8 og 1,6! Men ellers lurer jeg på forskjellen på driftsssikkerheten og kvaliteten, hva som er forskjell? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 ....2. Nei. Jeg vil anbefale 1,6 foran 1,8. Kan du begrunne hvorfor? Det står nevnt over. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Eneste jeg kan si meg enig i er forbruket av drivstoff. Mener også motorkonstruksjonen på 1,6 og 1,8 ikke er så forsjellig, noen steder jeg kan lese om forskjellen? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg eier selv en A3 med 1.8. Og må si at om jeg hadde valgt idag, så hadde jeg gått for en 1.6. Minimal forskjell på effekt, men meget høyt bensinforbruk i forhold til ytelse på 1.8. 2 liter finnes ikke i A4 av denne modellen. Så det fornuftige valget hadde vært 1.6 og det morsomme valget hadde vært 1.8T. Den store forskjellen på 1.6 og 1.8 er jo at 1.6 har 16 ventiler mens 1.8 har 20. Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Ja men det er jo bra, RS125.. Dette er en pendlerbil så trenger ikke gamp. Bra! Takk for diskusjon Edit: Dette med chipping er vist uaktuelt for 1,6 har jeg hørt, ikke at jeg ville gjort det uansett. men noen måte å få noen ekstra hk ut av den? litt grommere lyd kanskje? Endret 18. august 2008 av neidustoreinternett Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Ja men det er jo bra, RS125.. Dette er en pendlerbil så trenger ikke gamp.Bra! Takk for diskusjon Edit: Dette med chipping er vist uaktuelt for 1,6 har jeg hørt, ikke at jeg ville gjort det uansett. men noen måte å få noen ekstra hk ut av den? litt grommere lyd kanskje? En kompis hadde chippet sin 1.6. Han betalte 6000kr for 5 hk mer ellernoe. Merket at det ble bedre gassrespons, men ikkenoe særlig mer. Skal du ha grommere lyd kan du bytte lyddemper og eventuelt luftfilter. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Dette med chipping er vist uaktuelt for 1,6 har jeg hørt, ikke at jeg ville gjort det uansett. men noen måte å få noen ekstra hk ut av den? litt grommere lyd kanskje? Kjøp 1.8T.. Du sier du ikke trenger gamp, kjøp 1.6.. Skal du ha noe morro kjøpe 1.8T.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå