Gå til innhold

Får ikke satt Minne til 12 (4-4-4-12)

Gjest medlem-156924

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-156924

Hei jeg har Gigabyte AM2+ DS5 hovedkort, så kjøpte jeg ett sett ekstra med 2 gb crucial 6400 Ballistix 800mhz EPP,

så nå er det x4 1 gb inni maskina. Samme Ram Fra før av.

når jeg kun hadde to brikker i maskina kjørte jeg de på auto EPP instilling så de kjørte på auto 4-4-4-12 og riktig volt

etter og ha satt inn 4 brikker forsvant Valgene for og sette de i EPP i BIOS, å så stilte jeg noe feil før jeg fant ut hva jeg skulle stille så det peip litt under oppstart (så fikk lit nerver)

Tok da ut 3 brikker så det nå bare er i en 1gb og fant ut hva jeg skulle stille på

cas latency 4T

Ras to cas delay 4T

Row Precharge 4T

Active to precharge delay (tRAS) 12T

(fant på annen side Husker ikke om det sto det samme på min bios) Er disse innstillingene RIKTIG??

Jeg har greit og stille de til 4-4-4-18 men finner ikke hvilken for og få de til -12..... ved og sjekke med memtest 2.0.

Er dette fordi jeg kun har 1 brikke inne nå? (måtte på jobb rakk ikke og prøve med fler)

Og hva mer er det jeg må stille på for at det skal bli riktig, har satt volt til 2.0 som rambrikkene sier på den hvite lappen på brikka.

Å siden brikkene har EPP, og åpenbart hovedkortet også har det, er det andre Muligheter for og få de i EPP?

Trenger Sårt hjelp her!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-156924
Får du ikke satt lavere enn tRAS 18? Sjekk om det finnes BIOS-oppdateringer til hovedkortet. :) Kan hjelpe på.

Takk skal du ha, ja har kommet en F6 ut, å jeg har F3 leste det i stad, Håper det funker, selv om EPP kunne sette 4-4-4-12 med F3

TakK for svar !

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...