Gå til innhold

Krigen i Georgia starten på Tredje Verdenskrig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte tanken selv her om dagen. Om det hadde kommet for en dag at Russland egentlig startet hele greia selv (tviler på at dette er tilfellet, men vet ikke nok om dette her, egentlig) og USA bestemmer seg for å vise verden at slikt vil ikke frihetburgernes land godta kan ting fort eskalere. Men nja. Det virker litt vel usannsynlig, og verdenskrig? Likevel skal det nevnes at første verdenskrig startet av noe så enkelt som et skudd, så helt umulig er det vel ikke. Men nei, tviler sterkt på dette.

Endret av Oterbacon
Lenke til kommentar

Jeg mistenker at Amerikanerne har sponset Georgia til å gjøre dette for å så ta opp rakettskjold temaet igjen.

 

Dæven, Polen ble enige med USA nå nettop om å ha rakettskjold som skal beskytte oss mot terrorister men som skal gå rundt Russland pga rakettskjoldet da ikke kan beskytte Frankrike, Tyrkia, Italia muligens England mot terrorister, smart ikke sant?

Endret av 3Maldini
Lenke til kommentar

Kommer ikke til å bli noen verdenskrig rundt dette. Russland kommer ikke til å "ta over" Georgia. Det største som kan skje er at sør-ossetia går til å være en litt mer selvstendig stat med russland i ryggen, eller at russland tar full kontroll der, men ingen andre bryr seg nok om regionen, eller Georgia, til at de ville erklært noen form for krigshandlinger mot Russland over dette rotet.

Det er rettogslett ikke verdt bryet.

Endret av Boheme Netter
Lenke til kommentar
Kommer ikke til å bli noen verdenskrig rundt dette. Russland kommer ikke til å "ta over" Georgia. Det største som kan skje er at sør-ossetia går til å være en litt mer selvstendig stat med russland i ryggen, eller at russland tar full kontroll der, men ingen andre bryr seg nok om regionen, eller Georgia, til at de ville erklært noen form for krigshandlinger mot Russland over dette rotet.

Det er rettogslett ikke verdt bryet.

 

Du har nok rett her.

Kanskje vi ser litt sabelrasling, men ikke noen store greier. Det vil koste langt mer for stormaktene enn de kan håpe å tjene på det. Dessuten er de for avhengig av hverandre, begge veier, til å skulle starte med noe mer alvorlig akkurat nå.

Likevel så følte jeg at den fredsavtalen, spesielt når Russland ikke overholder den, var et "peace in our time" øyeblikk :p

Endret av Glortelion
Lenke til kommentar
Vel kanskje dette er skikkelig ut i hampen. Men jeg kunne ikke dy meg å poste det :)

 

Kan krigen i Georgia være starten på tredje verdenskrig?

 

Ikke framstå meg som dødsseriøs eller sinnsyk, er trossalt bare en enkel tanke :D

 

Tiden med verdenskriger og krig imellom staten er så godt som over. Fremtidens krigen vil være borgerkriger der det er muslimer imot ikke-muslimer.

 

Allerede i dag ser vi det i stor grad på Filippinene, Indonesia, Sudan, Chad, Nigeria, Kina, og Russland.

Endret av Peter_Lynch
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vel kanskje dette er skikkelig ut i hampen. Men jeg kunne ikke dy meg å poste det :)

 

Kan krigen i Georgia være starten på tredje verdenskrig?

 

Ikke framstå meg som dødsseriøs eller sinnsyk, er trossalt bare en enkel tanke :D

 

hvis det hadde vært opp til Russland hadde vi vært på den 4 verdenskrigen allerede

Hadde det ikke vært for Nato og alle vi som står sammen hadde sikkert russland slengt med tunga, og invadert alle. så JA det kunne vært en start

Endret av Spinexel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...