Teds Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Hei! Er i oppstartsfasen til å bli informatikkstudent og av den grunn skal jeg skaffe meg en bærbar datamaskin til studiene. Jeg vil likevel ikke gå for en ren studentmaskin, men ønsker en maskin som også kan brukes til litt tyngre programvare hjemme. Jeg har dessuten "noen" kriterier som maskinen bør stå opp til og håper dere har noen alternativer med tilsvarende kriterier: Størrelse: Både størrelse og vekt er meget viktig, men jeg ser for meg en maskin som er midt på treet både når det gjelder antall tommer og vekt. Merke: I mitt hode er det stor forskjell på kvalitet når det gjelder bærbare maskiner og jeg styrer helst unna merker som Advent, Asus og HP, men jeg kan igjen omvendes om noen kommer med gode argumenter. Minne: Minimum 3GB, men foretrekker 4GB, to brikker. Batterilevetid: Stikkontakter de fleste stedene på høgskolen, men det er ikke å gå bort i fra at det kan være deilig å sette seg ut i solen med maskinen. En levetid på 3-4 timer hadde vært optimalt. Pris: Mellom 8k og 10k, men forslagene kan både være litt under og noe over. Jeg har allerede vært en tur innom Elprice og sett litt på denne maskinen: Acer Aspire 6920G 16", men jeg er ingen ekspert på bærbare og håper noen kan komme med kloke tilbakemeldinger. Håper på gode tilbakemeldinger og forventer å legge inn en bestilling allerede i dag da studiene starter opp allerede neste uke. Med vennlig hilsen Ole Martin Haugesten Edit: Leif was here! Endret 13. august 2008 av Teds Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Jeg vil anbefale deg å gå for en maskin i størrelsesorden 13,3-14,1". Min erfaring etter å ha drassa med meg en 15,4" i noen år til og fra skolen nå, er at det er i største laget. Det førte til at jeg har bestilt meg en Dell XPS M1330. I tillegg har jeg 22" skjerm, ekstra tastatur og mus, så jeg docker den bare når jeg skal bruke den som en skrivebordsmaskin på hybelen. Men hvorfor vil du ikke ha Asus? Min erfaring er at de lager solide maskiner. Har selv hatt en Asus laptop som jeg har drasset med meg til skolen hver dag i 2 år nå, og en fungerer fortsatt, tross noen sprekker i skjermlokket rundt det ene hengslet etter at noen presterte å sette seg på den. Endret 13. august 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Multicom til multibruk! Sjekk ut http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...6;c:100559;fl:0 Eller så har du jo noen gode 15" der. Er sterk jeg vettu, så synes ikke 15" er noe problem:P I disse 15" sitter det bedre skjermkort enn i de mindre bærbare. Så det blir litt etter hva du trenger av ytelse også. Lenke til kommentar
svante Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 En ting å tenke på hvis du skal bruke pc til skole er at den Aceren, og alt for mange andre pcer på markedet, har etter min mening grisedårlig oppløsning. Så lenge du ikke skal bruke den utelukkende til spilling og det å kunne spille spill i native oppløsning er toppen av lykke ville jeg ha styrt unna slike pcer. Jeg har nettopp godt til innkjøp av en 15,4" med 1680x1050 og kunne i grunnen tenkt meg enda bedre oppløsning til mitt skolebruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå