Hrodebert Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Kattene ble funnet grovt mishandlet blant søppel i en container Charles Wold fant åtte døde katter dumpet i en søppelcontainer. Veolia og Charlie overlevde mirakuløst den brutale kattemassakren. Nå har de to skrekkslagne og mørbankede kattene fått opphold hjemme hos Wold, som fant dem under tømming av en søppelcontainer ved RV24 i Nord-Odal, Hedmark. Det var et makabert syn som ifølge avisen Glåmdalen møtte Wold og kollegaen Terje Lund på torsdag formiddag. Debatten: Dette er dessverre ikke noe nytt og det har sågar ikke så mye med politikk og gjøre, men det har i høyeste grad noe med samfunnet vårt og gjøre. Nå er jeg så dritt lei av mennesker som gjør slike bestialske ting med dyr, enten det er katter eller andre dyr. Altså hva får mennesker til og gjøre dette? Kan noen forklare meg det?! Og hvis det er noen her som har denne holdning at dette er en helt grei ting og gjøre, kan dere være så snill og forklare meg hvorfor dere mener dette er en akseptabel væremåte? Som dyrevenn og medmennesker opprører dette undertegnede på det sterkeste! Er det nå på tide at kun et fåtall mennesker i dette landet skal få lov til og eie dyr? Diskuter, uten personangrep og usakligheter! De som ikke liker, bryr seg om eller respekter dyr oppfordres til og ikke poste i denne tråden! E: Bilde Endret 14. august 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Tipper det bare var snakk om en helt vanlig avliving av katter, og at 2 av de ikke ble slått hardt nok med hammeren og at personen som stod for avlivningen trodde alle var død og kastet de. Det er jo svært få som har skytevåpen tilgjengelig, og å skulle betale 500 kr pr katt pr avlving er jo ikke alle som har råd til heller. Hvis jeg selv hadde hatt 10 katter å ta meg av, uten skytevåpen og penger, så hadde jeg nok valgt en hammer selv. Men forsikret meg om at de var døde og begravet de istedenfor å kaste de i en søppelkontainer der likene kunne vært til sjenanse for andre. Endret 13. august 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Tipper det bare var snakk om en helt vanlig avliving av katter, og at 2 av de ikke ble slått hardt nok med hammeren og at personen som stod for avlivningen trodde alle var død og kastet de. Mener du dette du her sier? Dette er en helt utrolig argumentasjon. Så det gjør det greit? Det er jo svært få som har skytevåpen tilgjengelig, og å skulle betale 500 kr pr katt pr avlving er jo ikke alle som har råd til heller. Har man ikke råd til og ha katt (eller andre dyr), skal man heller ikke skaffe seg det, på lik linje med barn. 500kr er da ingenting for folk flest i dette landet, og "avlive" dyr på denne måte en en grotesk og grusom handling, og har ingenting med avlivning og gjøre. Dette er drap! Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) 5000 kroner er kanskje ingenting for deg, men for meg er det alt jeg har å leve i en måned etter husleien og diverse regninger er betalt. Tror nok det er flere enn meg som har en lignende økonomi. 5000 kroner er et veldig høyt beløp for de fleste. Endret 13. august 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Penger har ingenting med saken og gjøre, har man ikke råd til og eie dyr skal man heller ikke skaffe seg de. Og 5000kr er mye også for meg, men hadde jeg måtte leve på knekkebød i en måned hadde jeg gjort det, så lenge dyrene hadde faktisk blitt avlivet på en human og skikkelig måte og ikke drept som de er her! Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Kan ikke si hva som er så lite humant med et kjapt slag i hodet av en hammer. Hva gjør du om du får en fisk da? Gir den bedøvelsessprøyte før du legger den i stekepannen? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Kaldt, kynisk og rått, men dessverre er det vel ingen som bryr seg så lenge. Hadde det vært hunder derimot så hadde vel følelsene blitt satt i kok. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Kaldt, kynisk og rått, men dessverre er det vel ingen som bryr seg så lenge. Hadde det vært hunder derimot så hadde vel følelsene blitt satt i kok. Jo heldigvis er det folk som bryr seg, deriblandt undertegnede. Det må nye lover til i Norge, det er alt for mange menner som ikke er kompentente til og eie dyr, men som i dag gjør det fordi lovverket mangler. Endret 13. august 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg mente at vi som bryr oss er for få. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Det er heldigvis noen. Og det skal bare noen til for å velte stort lass. Det er nå på tide at vi setter et skarpt lys på dette og får noe gjort! Lenke til kommentar
dabooo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg har katt selv (hunnkatt) å den er ikke kastrert og hadde jeg fått "uventede" kattunger på min økonomi hadde jeg hatt et problem. Nå lever katten på beste maten jeg får tak i og steller veldig mye med den, men 5000 kunne jeg bare glemt å betale for "dyrlegens avliving" om det kom 10 kattunger. Skulle kattene avlives måtte det i allefall skjedd ordentlig, altså fått noen til å avlive dem og gravlagt dem. Vet det er veldig mange som slår i hæl kattunger nesten før de har kommet ut, syntes det er brutalt og helt forkastlig men en bedre løsning en mye annet som blir gjort. Hører en gang i bland historier om hva folk har gjort med dyrene sine som jeg syntes er mye værre, uten og drepe dyret! Folk stenger dyrene sine i kjelleren, stenger de ofte inne i små rom over flere år, mater dem med dårlig mat så de blir syke/feite, da er det mye bedre å avlive dem fort og galt spør du meg. Verden er grusom men kansje man heller sparer dyret for værre ting ved og gjøre slik. Synd katter har så liten verdi for visse folk, men er vel heller hva de ellers skulle gjort. Jeg har lett råd til å ha 1 katt, men ikke 10. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Er utrolig mange katter som bare driver rundt uten at noen virkelig tar seg av de. F.eks. nabodamen gir mat til 2-3 katter som det ikke er noen som eier. Folk skulle vært flinkere til å avlive kattene enn å være flink til å være "snille". Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Jeg har katt selv (hunnkatt) å den er ikke kastrert og hadde jeg fått "uventede" kattunger på min økonomi hadde jeg hatt et problem.Nå lever katten på beste maten jeg får tak i og steller veldig mye med den, men 5000 kunne jeg bare glemt å betale for "dyrlegens avliving" om det kom 10 kattunger. Og dette skjønner jeg, men det er derfor det er så viktig med sterlisering og kastrering av kattene, slik at man ikke får uventende kattunger. Med andre ord dette har en enkel løsning. Dyr er en innvestering. Hører en gang i bland historier om hva folk har gjort med dyrene sine som jeg syntes er mye værre, uten og drepe dyret! Folk stenger dyrene sine i kjelleren, stenger de ofte inne i små rom over flere år, mater dem med dårlig mat så de blir syke/feite, da er det mye bedre å avlive dem fort og galt spør du meg. Historiene er mange og de blir værre og værre for hver år som går, enda værre en den handlingslammelse fra mydighetene ovenfor dette. Har liksom ikke så mye å si, det er jo bare et dyr, pytt, pytt. Dette er en skam! De fleste i Norge har råd til og gjøre dette på en skikkelig måte. Og slå ihjel dyrene sine med hammer er ikke avlivning, men drap! Lenke til kommentar
Oterbacon Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Om alternativet hadde vært å slippe de små huskattene ut i verden og la dem løpe rundt til de døde av sult... jeg liker ikke å si det, men var det virkelig så grusomt å avlive kattene da? Ja, ideelt sett skulle de fått en giftsprøyte. Nei, reelt sett har ikke alle råd til det. Ja, den opprinnelige eieren burde selvfølgelig avlivet dem ordentlig og etter min mening vist litt respekt for livet ved ikke å dumpe dem i en søppelkasse. Et mer aktuelt spørsmål enn generell "aww så synd på de stakkars kattene han som gjorde dette burde få gjort det samme mot seg selv ja enig"-ing bør være om det ikke bør finnes flere restriksjoner på det å få eie dyr. Når hvermann får kjøpe katt til barna sine på impuls før de noen uker senere finner ut at det ikke var så gøy likevel er det slikt som skjer. Flertallet av katter ender med å streife rundt i skogen til de etterhvert dør av sult, og spør du meg er det nesten verre enn dette. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Sterilisering av hun-katter er svindyrt Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Hvorfor mener dere dette handler om "avlivning"? "Eiere", av disse dyrene hadde trolig ikke avlivning i tankene da han gjorde dette, dette handler om bestialske handliger og ikke avlivning. Dette er mishandling, leser dere ikke første post? E: Skrivelagg Endret 13. august 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Dersom man finner 10 katter med hammerslag i hodet i en søppelkontainer, så vil det naturlige være å tro at de har blitt avlivet, ikke at de har blitt utsatt for en "bestalsk handling" fra noen blodtørstige dyremishandlere. - De er blitt slått med noe vi antar er en hammer. Charlie har sjanglet rundt med hjernerystelse og Veolia har fått et hull i hodet og en verkebyll. "mishandling" er jo bare noe VG bruker til overskrift for at noen skal gidde å lese om det. Endret 13. august 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Dersom man finner 10 katter med hammerslag i hodet i en søppelkontainer, så vil det naturlige være å tro at de har blitt avlivet, ikke at de har blitt utsatt for en "bestalsk handling" fra noen blodtørstige dyremishandlere. Mulig at du kan få deg til og tro det, men det tror ikke jeg og heller ikke dyrebeskyttelsen. Så lenge mine påstander ikke er motbevist velger jeg og tro at dette handler om mishandlig. Da mange mennesker i Norge har en tradisjon for dette når det gjelder dyr og særlig katter Endret 13. august 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Oterbacon Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Dersom man finner 10 katter med hammerslag i hodet i en søppelkontainer, så vil det naturlige være å tro at de har blitt avlivet, ikke at de har blitt utsatt for en "bestalsk handling" fra noen blodtørstige dyremishandlere. En bestialsk handling er det vel. Vi snakker om folk som har slått katter ihjel med en hammer. Likevel synes jeg òg det er mer naturlig å tro at dette er avlivning slått feil enn å tro at det er et grusomt menneske som streifer gatene på jakt etter katter å slå ihjel bare for å spre så mye smerte som mulig. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Når jeg var liten fikk hunden vår en gang 8 hvalper. Da måtte den blodtørstige og bestialske faren min ut i skogen og slå de ihjel med en stokk. Jeg selv hadde en katt som fikk kattunger, og så fikk kattungene kattunger året etter det, tilsammen 7 katter var det vel, og så ble kjæresten min gravid (og gravide skal ikke være i nærheten av katter helst) så da måtte den samme blodtørstige og bestalske dyremishandleren jeg har til far komme og hjelpe meg å bli kvitt de, for jeg hadde ikke råd til å betale for noen avlivning. Han brukte en skiftenøkkel på kattungene og tok med de store for å bli skutt hos en venn. Virkelig en fæl mann er han. Håper noen kommer og arresterer han snart. Endret 13. august 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå