Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Knakelyd når jeg tar kraftige svinger. Hva kan det være?

Windoge

Anbefalte innlegg

For noen uker siden hadde jeg bilen på EU-kontroll. Den fikk 2-er feil på at drivaksel på høyreside var ødelagt, noe som resulterte i at bilen lagde stygge knakelyder når jeg svingte kraftig til høyre.

Nå har bilen vært på verksted, og de har byttet ut hele greie. Bilen er nå EU-godkjent, men jeg har fremdeles problemer med at bilen knaker når jeg tar skarpe svinger. Jeg trodde dette ville gå over når jeg fikk byttet ut denne delen.

Noen som vet hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drivaksel og drivknute er ikke det samme. Drivakselen overfører kraften fra motoren ut til hjulene, mens drivknuten overfører kraften fra drivakselen og til selve hjulet. To veldig forskjellige funksjoner, selv om tittelen kanskje høres lik ut...

Høres ut som om den er problemet for meg også, det du beskriver er helt typisk for drivknuter som er modne for utskifting.

Lenke til kommentar

Ok, da så.

Rart at de ikke nevnte noe som helst om dette når de gjennomførte EU-kontrollen. Det eneste de sa var at bilen hadde en ødelagt drivaksling på høyre side, og at denne må skiftes ut. Derfor trodde jeg at dette alene var årsaken til problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...