Windoge Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 For noen uker siden hadde jeg bilen på EU-kontroll. Den fikk 2-er feil på at drivaksel på høyreside var ødelagt, noe som resulterte i at bilen lagde stygge knakelyder når jeg svingte kraftig til høyre. Nå har bilen vært på verksted, og de har byttet ut hele greie. Bilen er nå EU-godkjent, men jeg har fremdeles problemer med at bilen knaker når jeg tar skarpe svinger. Jeg trodde dette ville gå over når jeg fikk byttet ut denne delen. Noen som vet hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvis det er samme som i Volvoen min så er det fjørene som flyttar litt på seg... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Høres ut som en drivknute spør du meg.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Høres ut som en drivknute spør du meg.. Det samme tror jeg, men burde ikke problemet vært borte etter at jeg bytta ut hele høyre drivaksel med en ny en? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Drivaksel og drivknute er ikke det samme. Drivakselen overfører kraften fra motoren ut til hjulene, mens drivknuten overfører kraften fra drivakselen og til selve hjulet. To veldig forskjellige funksjoner, selv om tittelen kanskje høres lik ut... Høres ut som om den er problemet for meg også, det du beskriver er helt typisk for drivknuter som er modne for utskifting. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Ok, da så. Rart at de ikke nevnte noe som helst om dette når de gjennomførte EU-kontrollen. Det eneste de sa var at bilen hadde en ødelagt drivaksling på høyre side, og at denne må skiftes ut. Derfor trodde jeg at dette alene var årsaken til problemet. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Ja, rart de ikke nevnte det... men det kan være at det ikke var så lett å se for dem også. De merket at drivakselen var ødelagt, og regnet kanskje med at den ville løse problemet helt. Det er dessverre ikke alltid tilfelle med biler... Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 kan være lageret oppe i dempertårnet som står fast. kommer en merkelig knekkelyd da... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 kan være lageret oppe i dempertårnet som står fast. kommer en merkelig knekkelyd da... Ja, det kan være svinglagrene som er dårlige. Kjent problem på Peugeot 406. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Men en ting jeg la merke til. Tikkelydene kommer bare når jeg svinger og trykker inn gasspedalen. Dersom jeg svinger når bilen er i fri hører jeg ingenting. Har dette noe å si? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Høres ut om drivknute enda sier jeg bare Har hatt en Vectra A noen år, og høres kjent ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå