Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne kabel

Anbefalte innlegg

hei

jeg har nettop fått meg en ny ruter typen d-link-615..problemet mitt nå er at denne ruteren har en annen type internettinngang bak..slik at kabelen fra modemet ikke vil passe..er det mulig å få tak i kabel som går fra liten(modemet) til stor(rutern)? og evt hvor kan det kjøpes(konkret adresse komplett eller noe sånt)

Takker for alle svar

Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde en thomson speedtouch 510i, Har nextgentel og modemet heter YCL, har phone/isdn og modem inngang. Vil beholde modemet..går det ikke an å få en kabel som går fra modemet til rutern?

Nå er det lenge siden eg styrte med xDSL oppkoblinger, men den boksen det står YCL på er nok ikke et modem, men en xDSL splitter. Denne splitter signalet som kommer i fra telefonsentralen ut i et signal til modemet ditt, Thomson, og telefonlinja di i huset.

Så for å beholde internett må du beholde Thomson saken også, som er modemet. Modemet er nok en kombinert modem/router.

Det skal dermed bare være for deg å koble D-link routeren du har kjøpt mot Thomson modemet ved å bruke en standard nettverkskabel som ofte følger med routere. Du skal da koble kabelen i mellom WAN på D-link routeren og LAN på Thomsom routeren.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...