Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kreft kan kureres

Myo

Anbefalte innlegg

Og i frykt for å repetere meg selv; At et stoff er skadelig betyr ikke at det ikke kan benyttes til terapi. Det er skadelig i rottene også, men de opplevde likevel bedring mtp kreft.

Har du linker som direkte viser "gode" resultater in vivo cancer terapi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og i frykt for å repetere meg selv; At et stoff er skadelig betyr ikke at det ikke kan benyttes til terapi. Det er skadelig i rottene også, men de opplevde likevel bedring mtp kreft.

Har du linker som direkte viser "gode" resultater in vivo cancer terapi?

Jeg har linka artikkelen flere ganger, og til og med gitt deg in vivo delen i quotes. Det er det eneste gode studiet mtp. DCA og kreft. De brukte både menneskelige kreftcellekulturer og rotter og oppnådde gode resultater i begge tilfeller. Det var dette som gjorde det mulig å starte menneskelige trials.
Lenke til kommentar
Han kvoterer fra en artikkel, og om han ikke forstår hva det betyr er jo konklusjonen den samme.

Ja, gjør han det ??

Mulig, men han nekter å oppgi kilden sin..

Jeg må ikke forstå hver lille bit av noe for å kunne opplyse andre om effekten av det. jeg må heller ikke vite alt om noe for å lime inn deler av artikler jeg ønsker å dele med mine medmennesker.

Jeg vil si at det er påkrevd når du fronter en kur mot kreft.

Det virker som om dere kun er ute etter å si at DCA er tull, noe ingen ved sine fulle fem kan si.

Vi er ut etter informasjon, trådstarter startet en ren reklame tråd som ble fjernet, om denne skal være noe bedre MÅ vi ha informasjon for å kunne diskutere. Lets face it å bare akseptere alt som blir skrevet her inne er ikke en bra ting (ikke for diskusjonen sin del heller)

Jeg trur alle her inne håper dette er så lovende som trådstarter vil ha det til. MEN å begynne å dele ut dette som medisin i dag ? Tja.. det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Ja, gjør han det ??

Mulig, men han nekter å oppgi kilden sin..

Ja, Myo var vag og gav ikke en link, jeg er ikke her for å forsvare hverken han eller hans mening om DCA. Poenget er at det han sier i den paragrafen er riktig , og jeg har gitt info om hvorfor og hvordan i tråden.

Om han vet mer om sitronsyresyklus eller forskjellige PDH kinaser er slående likegyldig og helt utenfor spekteret av diskusjonen. Det er ikke utdanningen eller kunnskapen hans generelt man er opptatt av, det er dette enkle lille avsnevrede emnet, han må ikke være biokjemiker eller medisiner. Men ja, man bør absolutt hive med kilder.

Jeg vil si at det er påkrevd når du fronter en kur mot kreft.
Det er ikke en kur mot kreft, det en av mange mulige behandlingsformer vi forsker på for øyeblikket. Jeg har aldri hevdet at det er noen mirakelkur.

Vi er ut etter informasjon, trådstarter startet en ren reklame tråd som ble fjernet, om denne skal være noe bedre MÅ vi ha informasjon for å kunne diskutere. Lets face it å bare akseptere alt som blir skrevet her inne er ikke en bra ting (ikke for diskusjonen sin del heller)

Jeg trur alle her inne håper dette er så lovende som trådstarter vil ha det til. MEN å begynne å dele ut dette som medisin i dag ? Tja.. det er en annen sak.

De deler det ut som medisin i dag for flere metabolske syndromer, og det har vært brukt i studier på flere andre tilstander for å øke aerobisk forbrenning.

Alt dette har jeg linket til, både studier der de har brukt DCA til andre ting og det eneste virkelige studiet på DCA og kreft.

All informasjonen ligger i tråden og jeg sier ikke du skal akseptere noe som helst bortsett fra det som står der. Ved å akseptere studiet vil det være naturlig å mene at DCA, ut fra det vi vet i dag, ser veldig lovende ut som en behandling mot flere typer kreft.

Inntil vi får mer info fra det vitenskapelige miljø ser jeg ganske enkelt ingen diskusjon her.

That's it.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter over hundre år med forskning har enda ikke moderne medisin funnet noen kur mot degenerative sykdommer. Bortsett fra antibiotika så vil dagens medisiner kun lindre og i beste fall fjerne symptomer, men de kurerer altså ikke en eneste sykdommen. Grunnen til dette tror jeg at fokuset er feil. Man ser på feks de spesifikke sykdommene som en kreftsvulst, men glemmer miljøet rundt denne. At syre og base balansen til kroppsvæskene som cellene lever i er optimalt er viktig for at også cellene skal fungere normalt

Min teori er at kreft ikke er en sykdom, men en av kroppens overlevelsesmekanismer. Ved forsøk er det blitt vist at når normale celler blir utsatt for veldig sur væske noe som betyr at den inneholder lite oksygen så vil de som ikke dør forandre seg til kreftceller. Kreftceller er annerledes enn normale celler ved at de ikke trenger oksygen for å overleve. Altså kan en normal celle om den gradvis blir surere og surere og derved inneholde mindre og mindre oksygen tilslutt se det som siste utvei og gjennomgå en forandring til en celle som ikke trenger oksygen for å leve. Dette handler altså om å tilpasse seg det nye miljøet.

Kreft er avhengig av tre faktorer for å utvikle seg

1 Glukose

2 Glutamin

3 Oksygenfattig miljø

Kreftcellen vil nå hate oksygen, og den vil i motsatt fall til normale celler ha store problemer med å utvikle seg i et oksygenrikt miljø. Det er altså et surt miljø rundt en normal celle som har ført til celleforandringen og utviklingen av kreft og heretter vil kroppen gjøre det den kan for at disse nye cellene skal holdes i live. Dette gjøres ved å sørge for å holde ph i kreftcellene og miljøet rundt så surt som mulig. Et bevis for dette kan være kreftcellenes apetitt på glutamin. Glutamin er nemlig den aminosyren som via nyrene produserer bikarbonater som igjen normaliserer ph i blodet. Kreftcellene vil ikke at glutamin skal gjøre denne jobben da dette med tiden kan sørge for at kroppsvæskene blir mer basisk og får mer oksygen og derfor så trekker de til seg så mye som mulig. Dette sørger også for raske vekttap. En annen ting er at når man ved forsøk har kjørt forurenset blod gjennom en kreftsvulst så har dette kommet renere ut. Svulsten trekker altså til seg syredannende toxiner for å holde oksygennivået lavest mulig slik at den kan fortsette å utvikle seg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Berit Åsnes
Ok! Siden jeg ble så godt mottatt med mitt forrige kreftinnlegg, og dette ble slettet endog det ikke inneholdt reklame, så kjører jeg på med et nytt, ettersom dette tydeligvis faller i smak. Om ikke annet en hos enkelte sabotører som ike har respekt for budskap til syke folk, og som ødelegger for muligheten de har til å få med seg noe som kan være livreddende informasjon.

I 1931 fikk den tyske kjemikeren Otto Warburg nobelprisen i fysiologi/medisin for sine oppdagelser rundt kreftcellers metabolske kjemi. Han fant at kreftceller hadde forandringer i mitokondriene, cellenes energistasjoner, som gjorde at de klarte seg i oksygenfattige omgivelser. Han oppdaget at kreftceller som oftest kjører anaerob energisyntese. Mitokondriene har to måter å utvinne energi på. Oksidativ fosforylering som er aerob glukoseforbrenning med høyskal produksjon av ATP. Samt glukolyse som er anaerob glukoseforbrenning.

Det viser seg av kreftceller er oksygenfattige, sure og bruker langt mer sukker enn vanlige celler. Dette er veletablerte fakta. Disse tre tingene henger tett sammen, fordi ved ATP produksjon i fravær av oksygen gjøres gjennom glukolyse som trenger mye sukker og som lager laktat/melkesyre som biprodukt som gjør vevet surt. Neo har gått klikk i mitokondriene slik at disse opererer på helt feil måte.

Våren 2007: Lege og forsker Evangelos Michielakis ved Universitetet i Alberta, Canada og hans team, forsker på kreftcellrs metabolisme og tester i denne forbindelsen ut et enkelt kjemisk eddiksyremolekyl som heter DCA/dichloroacetat. Basert på Otto Warburgs teorier medisinerte de rotter med kreftsvulster med DCA. Jeg har selv 3D scanning bilder av rottetumorer som har krympet 75% på tre uker. De fant at DCA tok livet av mange forskjellige typer kreft i et rasende temto fordi det virket på det kreftceller har til felles. Nemlig den havarerte mitokondrieaktiviteten.

DCA virker ved å senke nivåene til emzymet pyruvatdehydrogenase-kinase slik at nivået av pyruvatdehydrogenase får øke. Sistnevnte stoff styrer glykolytisk rat i mitokondriene slik at kreftcellene tvinges over på aerob oksidativ fosforylering igjen. Noe som viser at mitokondriene har vært på pause, istedenfor å ha vært ødelagt av mutasjoner slik som de fleste andre forskerne trodde. Når aerov ATP syntese ble opprettet og mitokondriene våknet til liv innså de at her var noe fryktelig galt og apoptose funksjonen (selvdestruksjonsmodus) som sitter i mitokondriet ble umiddelbart aktivert og cellene døde. DCA er et altfor enkelt molekyl til at det kan patenteres og dermed fikk Michielakis og hans team en periode problemer med videre finansiering av prosjektet ettersom det ikke er interesse av å forske frem et billig og ikke patenterbart stoff fra legemiddelindustriens side. Da tjener de ikke penger. Å få frem et allround billig stoff mot kreft vil knuse hele deres industri. Det lyktes midlertid Michielakis å skaffe videre finansiering og DCA studier gjøres as we speak.

Det morsomme med DCA er at det allerede er et godkjent og tildligere brukt stoff til behandling for mitokondriemyopatier. Slik som f.eks., gjett hva, laktisk acidoe. Slik som er problemet i kreftceller også. Smerter er også rapportert å forsvinne raskt fordi melkesyre kan trigge smertefibre i vev.

Studieresultatene er ennå ikke ferdige, men folk har sett effekten i dette og kjøper det til medisinering i samråd med sine leger. Jeg kjenner til flere historier om folk som har blitt friske av terminal cancer. Senest nå ble en kvinne med dødelig lungekreft helt frisk etter bruk av DCA. Det finnes noen få firmaer som selger stoffet, men jeg har ikke lov til å fortelle om de her. Det som vil finner det.

Dette for å vise at det finnes muligheter selv om tilsynelatende alt håp er ute.

Lenke til kommentar
Ok! Siden jeg ble så godt mottatt med mitt forrige kreftinnlegg, og dette ble slettet endog det ikke inneholdt reklame, så kjører jeg på med et nytt, ettersom dette tydeligvis faller i smak. Om ikke annet en hos enkelte sabotører som ike har respekt for budskap til syke folk, og som ødelegger for muligheten de har til å få med seg noe som kan være livreddende informasjon.

I 1931 fikk den tyske kjemikeren Otto Warburg nobelprisen i fysiologi/medisin for sine oppdagelser rundt kreftcellers metabolske kjemi. Han fant at kreftceller hadde forandringer i mitokondriene, cellenes energistasjoner, som gjorde at de klarte seg i oksygenfattige omgivelser. Han oppdaget at kreftceller som oftest kjører anaerob energisyntese. Mitokondriene har to måter å utvinne energi på. Oksidativ fosforylering som er aerob glukoseforbrenning med høyskal produksjon av ATP. Samt glukolyse som er anaerob glukoseforbrenning.

Det viser seg av kreftceller er oksygenfattige, sure og bruker langt mer sukker enn vanlige celler. Dette er veletablerte fakta. Disse tre tingene henger tett sammen, fordi ved ATP produksjon i fravær av oksygen gjøres gjennom glukolyse som trenger mye sukker og som lager laktat/melkesyre som biprodukt som gjør vevet surt. Neo har gått klikk i mitokondriene slik at disse opererer på helt feil måte.

Våren 2007: Lege og forsker Evangelos Michielakis ved Universitetet i Alberta, Canada og hans team, forsker på kreftcellrs metabolisme og tester i denne forbindelsen ut et enkelt kjemisk eddiksyremolekyl som heter DCA/dichloroacetat. Basert på Otto Warburgs teorier medisinerte de rotter med kreftsvulster med DCA. Jeg har selv 3D scanning bilder av rottetumorer som har krympet 75% på tre uker. De fant at DCA tok livet av mange forskjellige typer kreft i et rasende temto fordi det virket på det kreftceller har til felles. Nemlig den havarerte mitokondrieaktiviteten.

DCA virker ved å senke nivåene til emzymet pyruvatdehydrogenase-kinase slik at nivået av pyruvatdehydrogenase får øke. Sistnevnte stoff styrer glykolytisk rat i mitokondriene slik at kreftcellene tvinges over på aerob oksidativ fosforylering igjen. Noe som viser at mitokondriene har vært på pause, istedenfor å ha vært ødelagt av mutasjoner slik som de fleste andre forskerne trodde. Når aerov ATP syntese ble opprettet og mitokondriene våknet til liv innså de at her var noe fryktelig galt og apoptose funksjonen (selvdestruksjonsmodus) som sitter i mitokondriet ble umiddelbart aktivert og cellene døde. DCA er et altfor enkelt molekyl til at det kan patenteres og dermed fikk Michielakis og hans team en periode problemer med videre finansiering av prosjektet ettersom det ikke er interesse av å forske frem et billig og ikke patenterbart stoff fra legemiddelindustriens side. Da tjener de ikke penger. Å få frem et allround billig stoff mot kreft vil knuse hele deres industri. Det lyktes midlertid Michielakis å skaffe videre finansiering og DCA studier gjøres as we speak.

Det morsomme med DCA er at det allerede er et godkjent og tildligere brukt stoff til behandling for mitokondriemyopatier. Slik som f.eks., gjett hva, laktisk acidoe. Slik som er problemet i kreftceller også. Smerter er også rapportert å forsvinne raskt fordi melkesyre kan trigge smertefibre i vev.

Studieresultatene er ennå ikke ferdige, men folk har sett effekten i dette og kjøper det til medisinering i samråd med sine leger. Jeg kjenner til flere historier om folk som har blitt friske av terminal cancer. Senest nå ble en kvinne med dødelig lungekreft helt frisk etter bruk av DCA. Det finnes noen få firmaer som selger stoffet, men jeg har ikke lov til å fortelle om de her. Det som vil finner det.

Dette for å vise at det finnes muligheter selv om tilsynelatende alt håp er ute.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Hva er det som gjør at kreft dreper? Er det at cellene i et organ dør så det slutter å virke?

Åssen kan man bare dø av testikkel kreft hvis den ikke sprer seg til noen andre steder i kroppen feks.?

I am Legend anyone? :tease:

"So you have actually cured cancer? Yes....three years later" Mutant outbreak.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Guest_june_*
Vaio: Friske celler har ikke denne forstyrrelsen i mitokondriet. DCA vil således ikke har forhøyede verdier av pyruvatdehydrogenase-kinase enzym å undertrykke. Apoptose iverksettes når kreftcellenes mitokondrier våkner og registrerer havariet. Friske celler har ingenting å frykte. Dette har Michelakis forøvrig sett, og mekanismen er kjent fra før ettersom DCA er FDA godkjent for mitokondrie sykdommer. Dog har DCA visse bivirkninger man skal være obs på, slik som mange andre medisiner.

Det er fint å se at folk viser nyskjerrighet rundt dette. Noen spør hvorfor jeg vil kontaktes på epost slik at alle ikke får ta del i informasjonen. Saken er at de fleste har dokumentasjonen noen tastetrykk unna, men det står på vilje.

Jeg tilbød de som ville å ta kontakt på epost fordi jeg personlig, uten å ta en krone, med stort engasjement kunne tilbydt litt veiledning i forhold til dette. Jeg vet det sitter folk der ute som er helt desperate etter å ha fått dødsdom. Sjefen til min samboer følte seg slapp en periode og gikk til legen. Det hele endte i dagnose terminalt lymfom, dødelig lymfekreft. Han fikk 4 måneder. Han var i begynnelsen av 30 årene med små barn og det hele, han varte ikke ut tiden.

Jeg VET det er folk som ikke vet sine arme råd. Jeg VET det finnes mange folk som har blitt friske. Og jeg vet at mange ikke vet hvordan de skal orientere seg eller hva de skal velge.

Nå har jeg nevnt aprikokjerner og andre fruktkjerner med stoffet amygdalin og det syntetiserte laetrile. Og jeg har fortalt om DCA.

10-20 slike forskjellige ting kjenner jeg til. Og en rekke av dem burde la seg kombinere i samråd med en villig lege, de finnes. Jeg kjener til noen av dem.

Jeg har foreløpig ikke snakket om Essiac, Hoxey, sesiumklorid eller natriumkloritt. Vår kjære venn google svarer villig.

Problemet med alternative behandlinger i dag en den urokkelige tilliten folk har til leger. Leger er trent, uten å være klar over det, til å følge spesifikke fastsatte normer og regler for hele sin praksis. Alt annet er bs. Hvem har interesser for de forskjellige tingene her i verden? Hvem definerer hva som er bevis i evidence based medisin? Hvem definerer de forkjellige kriteriene for bransjens praksis?

Og her er det bare kreft vi snakker om. Jeg kjenner naturlige måter å kurere mye på. Diabetes I og II, revmatisme, syrerefluks, tinnitus og mye mer. Dette er stort sett naturlige og ufarlige metoder.

Legene i dag er indoktrinert med å skrive resepter. De bestikkes som faen for å bruke det og det merket. Legg merke til at de fleste legemidler behandler symptomer, ikke årsak. Fordi om legemiddelprodusentene kurerer deg så mister de deg som livslang kunde. Og da synker jo omsetningen.

Det er en grunn til at alt som er effektivt forsvinner ut av helsekostforretningene og bare skrap blir igjen. De senere år har det forsvunnet produkter på rekke og rad. Effektive ting altså. Tetreolje, MSM/metylsulfonylmetan, glukosamin, glutamin, Hypocol. Sistnevnte ble borte for bare et år siden. Det består av rød gjæret ris og var dokumenter til å ha milde til moderate kolesterolsenkende egenskaper. Da dette ble kjent kom Madsen og gjengen på Legemiddelverket og fikk omdefinert produktet til et legemiddel. Produktet forsvant fra hyllene, og man måtte spørre legen om det. Dyrere ble det også takk være dette. Tilgangen senkes og likedan går det med etterspørselen. Folk får jo ikke kjennskap til det, og produktet er praktisk talt dødlagt. Har selv snakket med ledere for helsekostkjeder i Norge som sier dette. Isteden tvinges folk over til legenes sponsede alternativ, statiner. En stygg medisin med flotte bivirkninger.

For ikke å snakke om psykisk helse.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_june_*

Kjære Myo

Du kommer med masse fine opplysninger,, og takk for det , men hvorfor er du så sint?

Jeg opplever at du angriper alle som kommer med andre synspunkter enn deg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Pjokk_*
Kjære Myo

Du kommer med masse fine opplysninger,, og takk for det , men hvorfor er du så sint?

Jeg opplever at du angriper alle som kommer med andre synspunkter enn deg.

Mine two cents:

En biokjemiker som har arbeidet i tilknytning til en rekke ledende alternative klinikker i USA mente at DCA ikke hadde vist seg særlig effektivt i de tilfellene det hadde blitt brukt.

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at kreft dreper? Er det at cellene i et organ dør så det slutter å virke?

Åssen kan man bare dø av testikkel kreft hvis den ikke sprer seg til noen andre steder i kroppen feks.?

I am Legend anyone? :tease:

"So you have actually cured cancer? Yes....three years later" Mutant outbreak.

Uten at jeg skal si noe helt sikkert, så får du kreft et sted, så sprer denne seg videre via blodårer og lymfer om det kommer så langt før det blir behandlet. Etterhvert blir organer angrepet, for eksempel leveren, og friske celler blir byttet ut med ufunksjonelle kreftceller. Dette degraderer organene mer og mer, og til slutt dør man av sykdommen.

Er usikker på om selve kreftsvulsten lager noen stoffer eller tar noen stoffer fra blodet som også lager symptomer, noen andre kan sikkert svare bedre på dette.

Lenke til kommentar

Jeg sitter ikke på spesifikke kunnskaper om testikkelkreft, men det er ingen ting som tilsier at alle typer kreft vil spre seg såfremt den ikke behandles. I veldig mange tilfeller er det undersøkelser og behandling som fører til at kreftcellene sprer seg. Biopsier, mammografi osv er kjent for å føre til spredning av kreftceller. Cellgift som totalt ødelegger immunforsvaret kan også føre til spredning og resistente kreftceller.

Lenke til kommentar

De deler inn de forskjellige "celleforandringene" inn i grader som kalles "forstadiene til kreft". Si hvis et par celler muterer og blir til kreftceller og forplanter seg men forblir innestengt på et lite område under huden for eksempel, så kan det forbli der, og den vil kanskje ikke lage noen problemer, men kan også utvikle seg til farlig kreft seinere (noe som kan bety 10-15 år).

Det er det øyeblikket kreftcellene begynner å vokse ut i omgivelsene, og erstatter cellene som dør rundt seg at det blir farlig kreft. Du kan få kreft i stortåa, og det kan vokse inn i en blodåre og spre cellene til en helt annen del av kroppen hvor cellene fortsetter å forplante seg og utarter seg videre der. Det kan også vokse inn i lymfekanaler og spre seg via de. Det er når de begynner å gå løs og erstatter organer mer og mer med ubrukelige kreftceller at det blir problemer.

Brukelige celler som deler seg for mye kalles godartede tumorer og er helt vanlig fra tid til annen. Disse sprer seg ikke og ser ut som vanlige celler bare at det er mange av dem, så disse er ikke farlige med mindre de begynner å ta så mye plass at de klemmer på ting.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest faktum (?)

Se:

" VG"

Dato: 11.12.2007 - Side: 22

TOLL-STOPP for Geir-Arnes kreftmedisin

og:

http://www.vol.no:80/nyhet.asp?F=F&N=19969

- Vi vet at lovverket rundt medisiner er strengt. Vi har imidlertid ikke tid til å vente. Karina Ovaldsen og Sylvi Hokland kjemper for livet til sin bror og mann, Geir-Arne Ovaldsen. Datteren Beatrice Ovaldsen (16) var ikke tilstede da bildet ble tatt. Foto: Knut Ivar Aarstein

Stoppet livsviktig kreftmedisin

Kreftsyke Geir-Arne Ovaldsen (44) får ikke sin livsviktige medisin gjennom tollen. Medisinen er ikke godkjent av Legemiddelverket, og er dermed blitt returnert. Nå fortviler familien over byråkratiet.

Av: Knut Ivar Aarstein - [email protected]

10.12.2007 Kl. 15:06 oppdatert 8.12.2008 Kl. 09:06

Geir-Arne Ovaldsen (44) fra Melbu fikk i sommer sjokk-beskjeden:

- Du har uhelbredelig hjernekreft, som du vil dø av.

Geir-Arnes søster Karina Ovaldsen, og hans samboer gjennom tjue år, Sylvi Hokland leste da de ble klar over den diagnosen det de kom over av litteratur om den svært alvorlige kreftformen Glioblastoma multiforme. De fant ut at Geir-Arnes eneste sjanse for å overleve, er en behandling som det norske helsevesen ikke er i stand til å tilby.

Eneste sjanse

Løsningen for familien ble å dra til utlandet for å få behandling. Nå har Geir-Arne Ovaldsen fått beskjed om at han ikke får sine livsviktige medisiner inn i landet. Både kreftpasienten og familien rundt han fortviler over byråkratiet.

En artikkel i Illustrert Vitenskap fenget interessen: En lege i Canada har nemlig funnet ut at stoffet dikloroacetat (DCA) dreper både lunge – bryst, og hjernekreftceller. Kreftcellene ser ut til å begå selvmord.

- Det som stod klart for oss, også på bakgrunn av legenes uttalelser i Tromsø hvor Geir-Arne har fått strålebehandling, cellegift og kortisonbehandling, er at pasientene med denne diagnosen i Norge per i dag ikke har en sjanse, sier Karina Ovaldsen.

- De dør ett til to år etter at kreften er påvist, legger hun til.

Oppe og går

- Vi ville gi Geir-Arne en sjanse, og tok kontakt med en lege i Canada som kan vise til resultater i kreftbehandlingen, og som bruker DCA. Han ga oss positivt svar på under et døgn. Dermed takket vi nei til tilbudet om videre behandling i Tromsø, og dro til den canadiske klinikken, sier Sylvi Hokland.

- Jeg var i elendig form, og følte ikke at jeg hadde noe å tjene på å fortsette i Tromsø. Ikke vet jeg om det er en mirakelkur jeg har fått, men jeg er i alle fall i langt bedre form nå enn jeg var før behandlingen startet, sier pasient Geir-Arne Ovaldsen til Vesterålen Online.

Legen ved kreftavdelingen i Tromsø så ifølge familien ikke med særlig blide øyne på avgjørelsen om å dra til Canada.

- Nei, det var veldig lett å se. Sykehuset har ikke på noen måte bidratt til å hjelpe oss. Blant annet ville de ikke prioritere å få oversatt epikrisen – som er oppsummeringen av sykdomsstatus, sykdommens årsak, og utvikling - til engelsk. Og de ønsket oss ikke en gang god tur da vi dro, sier Karina Ovaldsen.

Norge henger etter

- I Canada ble vi tatt veldig godt imot av kreftlegen, som heter Akbar Khan. Han har vært helt fantastisk, og fulgt oss opp hele veien. Og noe må ha skjedd. Jeg opplever at medisinen DCA har hjulpet meg veldig. Nå er jeg mot alle odds på beina, sier Geir-Arne Ovaldsen. Han sier det skal bli interessant å se de siste MR-bildene av hjernen. Kan svulsten ha blitt mindre? undrer han.

Hele familien understreker at Geir-Arne Ovaldsen har fått veldig god behandling av både leger og pleiere underveis. Det er imidlertid et men de vil fremheve:

- Norge er ikke akkurat et foregangsland innen medisinsk forskning. Og vi ville oppsøke et seriøst fagmiljø utenfor Norge, som kan vise til resultater. Det er ikke noen heksedoktor vi snakker om her, sier Sylvi Hokland til VOL.

Altfor byråkratisk

Hun synes man i Norge tenker for snevert, og ikke har evnen til å ta inn over seg at man er helt bakpå, med kreftsykdommen til hennes mann som et godt eksempel.

- Hva hadde vi å tape? er hennes retoriske spørsmål.

Sjokket var stort da familien vel hjemme i Norge fikk brev om at en forsendelse med medisinen DCA var blitt stoppet av tollmyndighetene, og returnet.

- Den er ikke godkjent av Legemiddeltilsynet, og slipper dermed ikke inn. Samtidig er det viktig å understreke at dette er medisin som ikke på noen måte kan misbrukes. Nå skulle Geir-Arne vært i gang med sin kur, og vi er på overtid. Dette er fortvilende, sier familien.

Stoppet livsviktig kreftmedisin

Lenke til kommentar

Så, jeg kan sove med en klump uran under hodeputen, og så bli kurert for kreften jeg får etterpå? Nais.

Vil gjerne se det i praksis :)

Vil også gjerne høre om min mors liv faktisk kunne blitt reddet ved å kurere leverkreften.

jeg trodde strengt tatt cellemutasjoner var en normal ting i menneskekroppen som forekommer mange ganger for året i hvert eneste menneske, bare at de aller færreste utvikler seg til svulster. Det sto det i boken med bilder jeg fikk da jeg var sju, og mamma lå på sykehuset uten hår.

Lenke til kommentar

En metode for å øke oksygeneringen i kroppen er å spise cottage-cheese sammen med linføolje. Denne terapien har vært forsøkt på pasienter som har blitt sendt hjem for å dø p.g.a langt framkredet kreft, og har hatt en meget god effekt. Altså etter at sykehusene har gjort det de kan med cellegift og stråling.

Det er også mange typer mat som stabiliserer og reverserer kreft. Finnes bøker om dette også på norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...