HDSoftware Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Heisan folkens Jeg har laget en WEB applikasjon i Visual Studio 2008 (.net 3.5) og når jeg laster den over på webroot så får jeg feilmelding med en gang jeg prøver å kjøre web siden. Er ikke Win2003 .NET3.5 kompatibelt? Jeg har lastet alle .net oppdateringene, men legger jo merke til at de kaller den 3.0 hele tiden. Betyr kansje det at dette ikke er støttet i Win2003 i det hele tatt? Og betyr det dermed også at det er problematisk å bruke LINQ på denne type server? Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 .NET 3.5 må installeres separat og følger ikke med Windows 2003. Last ned her fra: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Den skal dukke opp i "Add/Remove programs" som "Microsoft .NET Framework 3.5" Hvis du allerede har den installert må du nesten dele feilmeldingen din med oss. Sjekk også eventloggen for relaterte feilmeldinger. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 .NET 3.5 må installeres separat og følger ikke med Windows 2003. Last ned her fra: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Den skal dukke opp i "Add/Remove programs" som "Microsoft .NET Framework 3.5" Hvis du allerede har den installert må du nesten dele feilmeldingen din med oss. Sjekk også eventloggen for relaterte feilmeldinger. Glimrende! Så den kommer ikke med Windows Update, men man må faktisk laste den selv. jaja, det kan jeg leve med. Er det noen kjente problemstillinger forbundet med å oppgradere en IIS server med .NET3.5? Dette er en produksjonsserver og jeg vil nødig kompromitere den på noe vis Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 3.5 er i praksis 2.0++ Kjører 3.5 på dev-serveren nå, og har ikke støtt på noen problemer i alle fall. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 3.5 er i praksis 2.0++ Kjører 3.5 på dev-serveren nå, og har ikke støtt på noen problemer i alle fall. OK. Testkjører på en VM en stund så publiserer jeg... Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Som Manfred sier, 3.0/3.5 er bare tillegg til .NET 2.0, de kjører på samme versjon av CLR-en. Det er derfor heller ingen endringer i IIS webbene eller application pools slik det var mellom .NET 1.1 og 2.0. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Som Manfred sier, 3.0/3.5 er bare tillegg til .NET 2.0, de kjører på samme versjon av CLR-en. Det er derfor heller ingen endringer i IIS webbene eller application pools slik det var mellom .NET 1.1 og 2.0. Toppers!! Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 ÆSJ! Jeg har skikkelig problemer her. Får kjørt alle HTML filer, men så fort jeg prøver å starte en ASPX side så får jeg 404 feil (The page cannot be found) Hva kan dette skyldes tro? Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Du må sikkert skru på asp.net på IIS-en http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...a.mspx?mfr=true Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå