Seigmannen Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg har en pc som jeg har tenkt til å koble til en flat-tv. Så jeg har tenkt til å kjøpe en VGA-kabel, men jeg lurer på en ting - overfører den både bilde OG lyd, eller bare bilde? Trenger raskt svar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Skal du ha lyd kan du f.eks. kjøpe ein minijack til 2xRCA (raud og kvit). Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Hvor kan jeg få kjøpt en slik? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Først kan du sjekke om du har ein inngang på TV-en som er raud og kvit. Om du vil få lyd og bilete samtidig ved bruk av VGA og RCA veit eg ikkje, er jo mogeleg å prøve. Du får kjøpt kabelen over alt på elektrobutikkar. Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Jeg har en rød og hvit. Det står R under den røde og L under den hvite.. Jeg har også en inngang som heter "PC Audio", skal denne brukes? (den er sølv) Er det mulig å få kjøpt den på el-kjøp? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Det står vel for R=right og L=left (Stereo) om jeg ikke blingser. De har helt sikkert en slik på elkjøp. PC-audio høres riktig ut ja. Hvilken type inngang er det da? Om du slenger med navnet på TVen din og kan det være lettere å hjelpe. Endret 13. august 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Er ikke sikker. Den er som sagt sølv og har bare ett "hull". Ligner på en inngang som man bruker til hodetelefoner og slikt. Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Tok et bilde av alle inngangene i samme slengen jeg: (unntatt scart og strøminntak) http://bildr.no/view/239470 Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Noen TV'er bruker RCA (som skrevet om over) sammen med VGA/D-sub, mens andre bruker minijack. Den som er nærmest VGA/D-sub kontakten er antageligvis den du skal bruke. Edit: Så på bildet. Ser ut som at du skal bruke minijack inngangen sammen med VGA/D-sub. Endret 13. august 2008 av trygveaa Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Så på bildet. Ser ut som at du skal bruke minijack inngangen sammen med VGA/D-sub. Så da er det en slik jeg skal kjøpe pluss en VGA-kabel, funker det da? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ikkje sikkert det nei, mogeleg du må ha ein sånn: Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Jeg tror det er den som Zeph har bilde av som du må bruke (det er den som heter minijack), siden det står PC audio på den, og VGA/D-sub vanligvis kommer fra PC. RCA brukes antageligvis sammen med videokontaktene til venstre for den. Endret 13. august 2008 av trygveaa Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Funker denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=14388589 ? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Ja, dersom ingengen på bildet ditt er en vanlig jack-inngang, slik det ser ut som det er. Men som sagt, hadde du gitt modellnavnet på Tven kunne man fortalt deg med sikkerhet hva du trengte. Endret 13. august 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Ja, dersom ingengen på bildet ditt er en vanlig jack-inngang, slik det ser ut som det er. Men som sagt, hadde du gitt modellnavnet på Tven kunne man fortalt deg med sikkerhet hva du trengte. Oi, beklager, hadde ikke sett at du skrev det. Tven er fra UNITED og modellnr. er "TVD 7056". Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Ikke noe å beklage:-) Ser uansett ikke ut som jeg fant ut noe mer selv om jeg hadde modellnr. Dette er det nærmeste jeg kom: http://tptu.target.as/Inventory/Navision/387056 Endret 13. august 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Nå har jeg et nytt problem. Jeg har køpt VGA-kabel, men jeg får ikke til å bruke den eksterne sjermen som "default".. Altså at bildet kommer bare på den eksterne sjermen. Jeg har Windows XP. Endret 30. august 2008 av Seigmannen Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Høyreklikk på skjermen du ønsker å bruke som hovedskjerm og velg primary. Sørg for at det ikke står hake på "extend my..." på den andre skjermen. BTW: "Skjermen" skrives med "skj" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå