Mojo Pin Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hei! Har en pc med bare en harddisk. Kan pc'en bli tregere av at jeg deler opp disken i mange partisjoner? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg er ingen ekspert, men dette er hva jeg tror: I utgangspunktet ikke, men jeg har aldri sett vitsen med å partisjonere en disk opp i mer enn 2 partisjoner, ihvertfall ikke for et operativsystem. Eneste jeg lurer på er hvis du flytter noe fra ene disken til den andre, så vil det muligens ta lengre tid enn om du flytter noe fra en mappe til en annen (selv om det fortsatt er samme fysiske disken). Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Kjører du bare med en disk bør den partisjoneres opp. Operativsystem på den ene disken, (her kan du også legge program som er mer permanent installert og som ikke lager for mye små filer osv osv... andre partisjonen er til alle programmer som installers og avinstalleres hyppigere lager mange temp filer osv... du bør også gå inn i operativsystem instillingene og legge det virtuelle minnet over på den disken hvor alle filene er litt mer la oss si aktive... Dette hjelper i å holde PCen raskere fordi operativsystem disken ikke trenges å bli defragmentert så alt for ofte. (defragmentering er en opprydding som samler filene sammen på ett sted på harddisken slik at de er raskere for maskinen å hente fram.) Faen nå leker jeg besservisser på så mange forsjellige subjects... I'm such a nerd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå