Gå til innhold

Tilkopling av DIR-655 - trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Det er første gangen jeg kopler til en trådløs router hjemme og allerede etter en time har jeg fått nok! :cry:

Går step by step på CD`en som fulgte med og etter at alle tilkoplinger er gjort skal den søke etter laptopen min. Da kommer følgende melding:

Programmet registrerer ikke enheten. Kontroller kabeltilkoblingen og pass på at ruteren er slått på

Jada! Kablene er der de skal være, OG DEN ER VEL FOR FAEN PÅ - JEG HOLDER PÅ Å INSTALLERE HER...URGH!!! :thumbdown:

Lot Vista søke etter feil og alt den gjorde var å nullstille nettverkskortet mitt eller noe og kalte problemet for løst. Æ spyr :sick:

Er det noen som har vært utsatt for dette og som kan hjelpe meg. Min takknemlighet ville vært uendelig! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor må du bruke CD'en? Jeg har router i den samme serien som deg (DIR-615). Første gang jeg hadde den i hus koblet jeg til strøm, internett og en nettverksabel til pc'en. Slo på routeren, ventet til maskinen fikk ip-adresse, og var allerede på nett. Logget meg inn på routeren, aktiverte trådløst, koblet meg til på pc'en, koblet vekk nettverkskabel - la routeren godt gjemt der den skal være. Ikke hatt noen problemer siden :)

... for at vi skal kunne hjelpe deg, må du komme med litt mer konkrete feilmeldinger, eller en bedre beskrivelse av hva som er feil.

Får du IP-adresse? Nettverkskortet er selvfølgelig aktivert? Forsøkt å installere driverne til nettverkskortet på nytt?

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Det samme skjedde med meg med samme type router, trykket bare på [tilbake] og så [neste], da registrerte programmet enheten :)

Du kan evt. starte oppstart prosedyren fra CD'en en gang til.

Når du etterhvert møter flere problemer får du søke på DIR-655 på google, der finner du svaret på det meste. Jeg er i ferd med å løse det 3. problem på en uke.

Lenke til kommentar

hei, jeg kjøpte DIR-655 for 2 dager siden og begynte med cd'en, fulgte alle stepp men fekk alltid feilmeldinger:

ethernett kabel/annet kabel er ikke sett i riktig eller bla bla bla.

idag setter jeg bare i ethernett kabel og ventet til alle juletre lysene begynte å blinke,

restarte pc'en og voops jeg var trådløs.

håper at dette også virker for deg,

lykke til

Lenke til kommentar
p@ge, håper du vet da at du ikke har kryptert nettet ditt på noen måte, og dermed kan alle som vil logge seg på...?

Alastor, takk for at du nevnte dette.

jeg oppdagte dette selv etter jeg skrev dette innlegget og krypterte men jeg krypterte feil på bærbare og holder på å få tilbake tillatelse igjen for tilkobling ( gjennopprettning )

nå har jeg mistet internetforbindelse på den.

av og til kan man være en idiot.

mvh p@ge

Lenke til kommentar
p@ge, håper du vet da at du ikke har kryptert nettet ditt på noen måte, og dermed kan alle som vil logge seg på...?

kan du forklare, hvordan man sikre seg ?

( klarte å få forbindelse igjen på den bærbare )

har kryptert på den stasjonære, men på den bærbare er det ikke kryptert )

takk for svaret

p@ge

Lenke til kommentar

Jeg har nylig satt opp ny ruter (dlink 655) og det gikk greit helt til jeg skulle sikre nettet. Får kontakt, men den brytes med to-tre min. mellomrom. Etter bruddet logger den automatisk på. I loggen på ruteren får jeg opp at forbindelsen ble brutt fordi ruteren "recived messege of deautorisation". Noen forslag til løsning?

Lenke til kommentar

Hei igjen. Takk for alle innspill.

Beklager at jeg startet en tråd og forsvant, men jeg har jobbet døgnet rundt i det siste.

Men jeg har gode nyheter, jeg er trådløs! :new_woot:

Hos meg var det Avira som stengte meg ute. Hadde slått av firewall med det var Guard`en som slo seg vrang.

Håper dette hjelper noen andre.

Endret av hmmmmmmmmmm
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har nylig satt opp ny ruter (dlink 655) og det gikk greit helt til jeg skulle sikre nettet. Får kontakt, men den brytes med to-tre min. mellomrom. Etter bruddet logger den automatisk på. I loggen på ruteren får jeg opp at forbindelsen ble brutt fordi ruteren "recived messege of deautorisation". Noen forslag til løsning?

Jeg har samme problem. 2 bærbare som kobler seg ned hele tiden. begge XP, men fungerte bra med den forrige router.

Ticotre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...