Gå til innhold

Er Nokia maps virkelig så dårlig på søking?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vel kommet til at det er noe galt jeg gjør, men fatter ikke hva. Jeg har nordiske kart lagt inn. Den nettforbindelsen jeg har valgt i Nokia maps gir meg internettilgang når jeg bruker den i Opera. Men når jeg skal søke opp en hvilken som helst adresse så får jeg "ingenting funnet" hver gang. Hva er feil? MÅ man ha nettilgang for å søke adresser?

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar

Jeg har ikke nettilgang og kan søke. Har du et eksempel på noe du søker på og du mener burde gi resultat?

Går du inn på søkesiden hvor du oppgir land og poststed?

Tips; Noen ganger kan det være vanskelig å vite om det skrives som "vei", "vegen" eller "veien", "gate" eller "gata", samt med eller uten mellomrom foran. Jeg pleier å bare søke på begynnelsen av gatenavnet.

Lenke til kommentar
Når jeg skal finne et posisjon med å skrive inn adressen til et sted så får jeg i 99% av tilfellene "Ingenting funnet". Det er jo helt elendig og gjør gps'n så godt som ubrukelig. Er det noe jeg ikke har gjort riktig? Jeg har internetttilgang også.

Jeg har funnet ut at når jeg skal søke på en adresse, må jeg skrive NORGE i feltet nedenfor. Dette må jeg gjøre uansett om det allerede står NORGE der fra før. Prøv!

Lenke til kommentar

Jeg merker at du må ofte være veldig spesifikk på hva du søker på, og gjerne vite postnummer osv for å være til ekstra hjelp, mens selve GPS er ofte veldig treg. Har brukt den i området Klepp, Stavanger og Sandnes og synes den er veldig treg i å finne både GPS og beregne kjøreruter. Kan hende jeg har fått en "mandagsversjon", men likevel veldig irriterende.

Lenke til kommentar
Jeg merker at du må ofte være veldig spesifikk på hva du søker på, og gjerne vite postnummer osv for å være til ekstra hjelp, mens selve GPS er ofte veldig treg. Har brukt den i området Klepp, Stavanger og Sandnes og synes den er veldig treg i å finne både GPS og beregne kjøreruter. Kan hende jeg har fått en "mandagsversjon", men likevel veldig irriterende.

Samme her. Jeg bruker Nokia Maps 2.0. Den bruker uendelig lang tid for å finne ruten. Av og til ser det ut som den aldri finner ruten. Noen som har en løsning på dette? Jeg hadde ikke dette problemet med Nokia Maps 1.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...