Gå til innhold

Forslag til spennende hverdagsmat?

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen av dere som har forslag til hvordan man kan gjøre hverdagsmaten mer spennende? Jeg er glad i å lage mat, og økonomien er bra så jeg har ingen grenser sånn sett. Problemet er vel heller inspirasjonen og fantasien på dette området. Hva kan man gjøre for å få lyst til å spise lunch? Jeg føler det er så utrolig lite hverdagsmat som er fristende.. Derfor blir det til at jeg spiser veldig lite nå for tiden.. Blir som regel en porsjon frokostblanding til frokost, noe frukt utover formiddagen og en halv dyp skål med et eller annet til middag.. Unntaket er viss det er brownieskake eller godteri i nærheten. Da kan jeg spise mye. Men man trenger jo 3-4 ordentlige måltider til dagen.. Noen om har gode forslag til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lunchen er til tider kjedelig, men jeg kan i det minste tipse om en middagsrett jeg har kost meg mye med i år. Det er tagliatelle med ostesaus og stekt renskåret strimlet svinekjøtt. I all sin enkelthet kjøper man en pakke fjordland tagliatelle, en pakke fjordland ferdig ostesaus og en pakke strimlet svin av vilkårlig merke. Pastaen kokes, ostesausen varmes og svinet stekes. Det hele er gjort på 15 minutter og smaker fortreffelig. Har man litt ekstra vitalitet eller vil leke sunn kan man diske opp med en salat ved siden av. Nydelig.

Lenke til kommentar

Salat. Salat, salat, salat.

Det er så mange varianter og så mange muligheter at du aldri kommer til å bli lei av smaken. Sunt er det også. Prøv f. eks denne: vanlig issalat, rødløk, vanlig løk, stekt paprika, 1-2 ss. olivenolje, fetaost med mindre fett og kyllingfilet uten skinn/brusk. Det tar ca. 10 minutter og lage og det smaker fortreffelig enten som frokost, lunsj, middag eller kveldsmat. Billig er det også.

Kommer jeg noen gang til å få økonomiske problemer og må spise for en billig penge uansett kommer det til å gå alt for mye i salat, ris og pasta.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...