Aksjeleif Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hei! Hvordan man enkelt telle hvor mange kcal. man får i seg hver dag?? Jeg har tatt en test der man velger ut hva man spiser så teller den det, men det blir jo veldig unøyaktig! Spesielt iom. at det kommer inn ofte små ting også Og, der det står hvor mye kcal du forbrenner på sykkel 3d mølle o.l , stemmer det nogenlunde?? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvordan du teller kcal? samme som du teller opp 100 kronestykker... Skal du først telle kcal så får du gjøre det ordentlig, er jo selvfølgelig litt avvik, men blir ganske nøyaktig om du er bevisst på hva du spiser ( noe som det ikke høres ut som om du er) Den kcal måleren på sykler/ tredemøller osv, er ikke veldig nøyaktig om du ikke har koblet inn pulsklokken din på apparatet..men kan gi en indikasjon.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Last ned programmet "Mat på data" dersom du ikke gidder å telle kcal selv. Du kan få programmet til å gjøre det for deg. Ellers er det som OZ-Racing sier, les energiinnholdet på pakkene, så kan du eventuelt regne ut selv. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvis du har ett stabilt kosthold ( som man burde ha om man skal være besvisst på kcal - spør du meg) så finner du tingene enkelt ved å bruke google: " næringsinnhold kyllingfilet" f.eks Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Ok. Thanks! Får prøve å telle da... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Men litt av poenget med å telle kcal er å spise det samme hver dag. Å spise forskjellig mat hver dag, og regne ut forskjellig næringsinnhold kan fort bli slitsomt i lengden. Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Men litt av poenget med å telle kcal er å spise det samme hver dag. Å spise forskjellig mat hver dag, og regne ut forskjellig næringsinnhold kan fort bli slitsomt i lengden. Hmm. Vil ikke det bli litt en sidig?? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 jo, men det er medaljens bakside - men man kan sprite det opp litt med å f.eks bytte på å ha kyllingfilet, svinefilet, kalkunfilet.. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hei! Hvordan man enkelt telle hvor mange kcal. man får i seg hver dag?? Jeg har tatt en test der man velger ut hva man spiser så teller den det, men det blir jo veldig unøyaktig! Spesielt iom. at det kommer inn ofte små ting også Og, der det står hvor mye kcal du forbrenner på sykkel 3d mølle o.l , stemmer det nogenlunde?? Selv tar jeg og ser helt naturlig på pakningen til alt jeg spiser og lærer meg til slutt hva ting innerholder. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Men litt av poenget med å telle kcal er å spise det samme hver dag. Å spise forskjellig mat hver dag, og regne ut forskjellig næringsinnhold kan fort bli slitsomt i lengden. Hmm. Vil ikke det bli litt en sidig?? Jepp, det blir det! Man må gi for å få. Lenke til kommentar
master air Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Men litt av poenget med å telle kcal er å spise det samme hver dag. Å spise forskjellig mat hver dag, og regne ut forskjellig næringsinnhold kan fort bli slitsomt i lengden. Nå driver ikke jeg å teller noe særlig lenger, men når jeg gjorde det brukte jeg en tre ukers tid hvor jeg skrev opp alt jeg spiste og hvor mye kcal jeg fikk i meg. Etter dette fikk jeg en god indikasjon over hvor mye jeg måtte spise for å dekke mitt daglige behov når jeg spiste det som ble laget oftest i familien. Etter dette er det bare å fylle ut en liste etterhvert som man spise noe nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå