Gå til innhold

Havregrynsgrøt, havregryn frokostblanding?

Anbefalte innlegg

Altså, jeg lager havregrøt av havregryn og melk/vann. Det er klart at med sine 64g karbs/100g så er ikke havregryn(-grøt) tidenes deff-mat. Det er også en god del proteiner i maten. Uten at det sitter friskt i minnet, mener jeg det er 13g/100g.

Vanligvis klarer jeg meg med havregryn og melk, og da får jeg i meg drøyt 30g protein, men også "a shitload of carbs". Det er viktig å huske på at dette er trege karbohydrater, så måltidet er perfekt som f.eks frokost, da energien bare varer og varer igjennom skoledagen.

Jeg har spist havregryn(-grøt) til frokost i nesten 2 år nå, og det er bare herlig. Jeg har aldri sukker på.

Endret av Expired product
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det jeg har i min havreblanding:

En god del havregryn

3-4 desiliter melk

1 banan i skiver

kanel på toppen.

Smaker ikke akkurat himmelsk, men funker helt fint som frokost, selv om jeg blir litt fort sulten etter å ha spist det.

Lenke til kommentar

Vis du spiser dette fordi det er sunt eller fordi du er på diett/bulking så anbefaler jeg havremel. Bland 150-200g havremel(det er ganske mye, så her er det mye næring å hente) sammen med 5dl melk og protein pulver/oboy eller hva det skulle være. Dette smaker ganske godt og går raskt ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...