Gå til innhold

Hva er normalt og ta?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har begynt smått for meg selv med websalg og sånnt.

Har ferdig med første kunde som jeg fikk 5000 kr på,

Men er på kunde nummer 2 nå, Og han vil ha en webshop.

Jeg lurer på hva som er normalt og ta for det? Jeg regner med 700 kr/t minst.

Noen som har noen maler å skjekke opp pris etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs helt på kompetansen din. Det er mange her inne som burde hatt lærlinglønn for å si det sånn, mens en del andre lett kan få 500-1000kr/t. Personlig så priser jeg ikke meg selv opp i skyene, jeg synes 500kr/t er helt greit, men stort sett jobber jeg for noen jeg kjenner (enten det er enkeltpersoner eller bedrifter), og ettersom jeg har en jobb i tillegg synes jeg det er greit å prise seg litt lavere for å slippe tidspresset.

Andre ganger avtaler vi en prosjektpris, noe jeg ikke er så glad i. Dette fører ofte til en "det funker"-mentalitet istedenfor en "dette er bra!"-instilling.

Fellesnevneren er ihvertfall at jeg ikke prøver å finne opp hjulet på nytt dersom jeg kan unngå det. Det første jeg tenkte da du sa webshop var zencart eller osCommerce, rett og slett fordi dette hjulet allerede er rundt, og da kan du fokusere mer på andre elementer.

Lenke til kommentar

Så du mener jeg bør ta en vanlig webshop, Og bygge på den da?

jeg tar såpass timepris da jeg har mange ferdige funksjoner liggende,

Og setter de sammen så det går egentlig veldig fort.

etter hva jeg har forstått på kunden er dette på vegne av en bedrift.

Endret av Eivind218
Lenke til kommentar
Andre ganger avtaler vi en prosjektpris, noe jeg ikke er så glad i. Dette fører ofte til en "det funker"-mentalitet istedenfor en "dette er bra!"-instilling.

... og derfor har man akseptansetesting som vil (eller iallfall bør) avsløre om produktet tilfredstiller kundens behov. Når man veit at kunden må teste produktet før det blir godkjent så bør vel «dette er bra»-mentaliteten dominere over «det funker». Det iallfall ikke særlig økonomisk smart å måtte gå tilbake for å «gratis» rette opp såpass store avvik som det nødvendigvis må være hvis ting ikke er godt nok.

Lenke til kommentar

Det skumleste med å ta en fast pris er at man ikke vet om man støter på uforutsette problemer. De gangene jeg avtaler fastpris med en kunde regner jeg først på hvor mange timer jeg tror det kommer til å ta for så å gange det med 1,25.

Webshop er en omfattende løsning. Ikke bare utviklingsmessig, men også på drift sida. Tenker på alt som skal til av sikkerhetssertifikater og styr for å kunne håndtere betaling på en sikker måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...