Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ja, graviditets spørsmål ;)

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hey, jeg er då ein gut på 15 år, og har ei dame på 15..

Vi har altså toke eit par samleier der jeg "hopper av i svingen".. Har altså sluttet med det no :)

Men, hun har veldig humørsvingninger.. Og har lagt på seg litte grann, men hun har jo og åte litt ekstra i sommer ^^ Så veit jo ikkje heilt der :p Hun har for ikkje lenge siden hatt mensen (men har hørt ein kan være gravid for det)

Men, som sakt veldig humørsvingninga, og har vore litt kvalm i det siste, men ikkje om måroen så vidt jeg veit..

Er det stor kjengse for graviditet med og "hoppe av i svingen" er vel mitt eigentliga spørsmål? :)

Det beste hadde vore og kjøpt graviditets test, men er litt dyrt for ein gut på 15 som er på leiting etter jobb, så syns dere det er vits og ta graviditets test? :) Er det noen stor kjangs for at hun er gravid ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta testen dere, kan aldri være for sikkert, surt å få barn i så tidlig alder.

Tro meg.

Ja, det er sefølgeli ikkje kjekt, men trur du/dere at det er stor kjangs for at hun er gravid, med at hu faktisk har netop har hatt mensen? :)

Lenke til kommentar
Ikke stor sjangs men den er alltid der.

Ja, sjønner kva du meinar :) Så får eg sjå om pengane rekker til, og vist ikkje så håper jeg på det beste (Som er ikkje gravid :p ) Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Elsker sånne tråder om uvitenhet. Folk vet tydligvis å hoppe i høyet, men ikke tenke på beskyttelse, så kommer denne "Åh faen kan hun være gravid?". Jesus gidd å begi deg ut på noe du ikke er klar for, og det er nettop sjansen for å få ungen. Slikt er man egentlig aldir skikkelig forbredet på selv når man planlegger det.

Lenke til kommentar
Elsker sånne tråder om uvitenhet. Folk vet tydligvis å hoppe i høyet, men ikke tenke på beskyttelse, så kommer denne "Åh faen kan hun være gravid?". Jesus gidd å begi deg ut på noe du ikke er klar for, og det er nettop sjansen for å få ungen. Slikt er man egentlig aldir skikkelig forbredet på selv når man planlegger det.

Hehe.. Jeg pleier og bruke kondom selfølgeli ;) Men har desverre og jort uten, og det skal jeg ikkje gjera igjen..

Men 1 [siz=2]enkelt[/size] spørsmål : Er rissikoen stor for at noen kan bli gravid viss ein "hopper av i svingen" ? :) Takker for svar..

Lenke til kommentar

INGEN kan gje deg eit fasitsvar. Nokon blir lett gravide, andre har vanskelig for å bli gravide, det finnes til og med dei som ikkje blir gravide i det heile tatt! Så ingen kan svare på om risikoen er stor eller liten, men det er ein risiko der.

Lenke til kommentar
om man har hatt mensen er sjangsen relativt liten, men man kan alltids ta en test for å være sikker.

Husk p-piller ;)

Ok, takk for svar :) Ja, hun skal biunne på P-Pilla :)

Lenke til kommentar
Er rissikoen stor for at noen kan bli gravid viss ein "hopper av i svingen" ? :) Takker for svar..

Risikoen er alltid til stede uansett. Det kommer ut sperm før man får utløsning. Så det finnes ikke noe som heter "hoppe av i svingen", det bare kalles det. Og det finnes heller ikke noen "sikker periode", det bare kalles det.

Husk at det kan kommer ørsmå dropper av sperm ut lenge før utløsnning. Skal ikke mye til.

Om hun har hatt mens så er vel sjangsen for graviditet lik null sånn ca!

:)

Finnes kvinner som har mensen gjennom hele graviditeten, og mange gravide har spotting, eller en mens etter unnfagelsen, så sjansen er ikke[/i] lik null. Basta :p

Lenke til kommentar
Ok, mulig jeg var på tur der da... ;) Men er vel ikke så vanlig det da.

Takk for rettelsen!

Nei, det er ikke vanlig, men det er ikke farlig heller :) Blødninger er først farlige hvis de bare plutselig oppstår. Forsåvidt, de som blør gjennom hele graviditeten er som oftest ikke klar over at de er gravide før de føder (så sant de ikke ser det på magen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...