Gå til innhold

LG lanserer trippelskjerm

Anbefalte innlegg

Tripleview er til sammen 47 tommer stor og har tre skjermer i én, hvor alle de tre skjermene kan vise bilder i tre forskjellige vinkler.

Skjermen har et linseformet filter, som i følge LG gjør at perspektivet endrer seg alt etter hvilken vinkel du ser på bildet fra.

Så hvis man ser skjermen fra venstre så ser man ett bilde, fra midten et annet og fra høyre et tredje? I så fall, har det noen praktiske formål?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sånn som jeg forstår det, er dette egentlig et tv, og ikke en skjerm (derav FullHD oppløsning og ikke høyere).

Den har ikke TV-tuner og er dermed ikke en TV. Det finnes forøvrig flere store PC-skjermer uten trippelview-funksjonen.

Forøvrig regner jeg med at panelet er et ordinært 1920x1080-panel. Eneste forskjell er at det er tre signaler inn og et lag gjennomsiktig plast med striper som fungerer som linser. Dvs. at den effektive oppløsninga til hvert bilde er 1/3 av panelets oppløsning. I følge videoen tidligere i tråden er linse-stripene langs langsiden av skjermen. Dvs. at full oppløsning blir 1920x360 på hver inngang.

Lenke til kommentar
1920x1080 som går over 3 skjermer virker fullstendig idiotisk. Dette strekker jo bare bilde, uten å føre til mer data. Hvem i all verden kjøper noe slikt tull?

Jeg kan komme på flere steder hvor slikt kan være smart. Må tenke litt kreativt :)

Dette er jo ikke noen skjerm man skal ha hjemme.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er denne skjermen hverken ment brukt som tv eller pc-skjerm.

Men det er ikke dermed sagt at vi med våre nerdete hoder ikke kan greie å finne noen nye bruksområder som gavner oss. Det er bare å legge hodene i bløt å la fantasien få fritt spillerom.

Lenke til kommentar
1920x1080 som går over 3 skjermer virker fullstendig idiotisk. Dette strekker jo bare bilde, uten å føre til mer data. Hvem i all verden kjøper noe slikt tull?

Det er ikke snakk om å strekke noe over 3 skjermer. Det er én skjerm med 3 bilder på. Se på videoen. De tre bildene er ikke strukket.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Med litt jobb så kanman jo feste speil på hver side av skjermen slik at man får en stor skjerm isteden :tease:

Spørs om ikke det hadde vært billigere å bare kjøpe tre skjermer da...

Joda, mrn hvis skjeremn hadde vært mindre. Vanig skrivebordsstørrelse, så tror jeg det hadde lønt seg

Lenke til kommentar
Med litt jobb så kanman jo feste speil på hver side av skjermen slik at man får en stor skjerm isteden :tease:

Spørs om ikke det hadde vært billigere å bare kjøpe tre skjermer da...

Joda, mrn hvis skjeremn hadde vært mindre. Vanig skrivebordsstørrelse, så tror jeg det hadde lønt seg

Dette er en spesialskjerm, som er ment for bruk på offentlige plasser og krever mye dyr spesiallaget elektronikk. Jeg vil ikke være overrasket om selv tre vanlige 47" skulle vise seg å være billigere enn en slik skjerm.

Og uansett, 47" er for stor for noen som helst slags desktopbruk. Pikslene blir rett og slett for stor. Jeg tror ikke det er mange som vil ha bruk for eller dra nytte av noe særlig større enn 24" på skrivebordet sitt. Undersøkelser viser rett og slett at effektiviteten daler ved større enn 24" (eller mindre for den saks skyld).

Jeg er ikke sikker på om denne Triple View-teknologien fortsatt lar seg skalere ned uten å redusere oppløsningen.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...