Pysj Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Mange jern i ilden? På LGs trippelskjerm får du plass til alt. Les mer Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Denne virker kul. Må få testet denne Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 "You will never see the same again" - Ulike vinkler hele tiden Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hadde vært utrolig greit med 3 skrivebord og hatt denne, spilt på den midterste delen og holdt på med andre ting på de to andre delene Stygg var den heller ikke. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hihi første jeg kom til å tenke på er internettserien Pure Pwnage hvor The Master sitter og spiller 4spill på en og samme skjerm samtidig, og da selvfølgelig på bare et tastatur. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hadde vært utrolig greit med 3 skrivebord og hatt denne, spilt på den midterste delen og holdt på med andre ting på de to andre delene Stygg var den heller ikke. Hvordan hadde dette vært praktisk? En måtte jo ha flyttet seg fysisk for å se de forskjellige skjermbildene. Er vel litt enklere med 3 seperate skjermer der en bare trenger å vri på hodet for å se de andre skjermbildene? Regner også med at denne skjermen blir såpass dyr at det nok vil lønne seg også... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg skjønte ikke helt hvordan dette fungerer ut fra beskrivelsen. Er det sånn at skjermen viser ett ut fra tre skjermbilder av gangen, ut fra hvilken vinkel man ser på? Sånn at hvis man for eksempel ser skrått inn fra venstre ser man bilde nr. 1, står man rett foran ser man bilde nr. 2, og ser man skrått fra høyre ser man bilde nr. 3? Eller viser den flere bilder side om side samtidig? Skjønte bare ikke helt det her... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg forstod det som at det var 3 bilder vedsiden av hverandre, shoot me if I'm wrong. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg synes at en 47" skjerm burde hatt bedre oppløsning enn 1920 x 1080 piksler. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg synes at en 47" skjerm burde hatt bedre oppløsning enn 1920 x 1080 piksler. Nå er det en skjerm som er ment for bruk på offentlige steder, ikke for nerding på gutterommet. Men jeg stusser fortsatt på hva denne "tripleview" egentlig innebærer. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Sånn som jeg forstår det, er dette egentlig et tv, og ikke en skjerm (derav FullHD oppløsning og ikke høyere). Tripleview fungerer (etter det jeg forstår) slik at en får se forskjellig bilde utifra om en står rett foran , til høyre eller til venstre for «skjermen». Har vel vært snakk om dette tidligere, og et glimrende bruksområde som beskriver skjermens egenskap vil feks være i en midtkonsoll i bilen. Der en da kan få forskjellig bilde utifra om en sitter i fører-/passasjer- eller baksetet. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Men hvorfor står det da følger: Tripleview er til sammen 47 tommer stor og har tre skjermer i én, hvor alle de tre skjermene kan vise bilder i tre forskjellige vinkler. Altså at hver skjerm kan vise i forskjellige vinkler, totalt 3*3=9 vinkler. Og da må man lure på hva en "vinkel" betyr. Synes dette var dårlig og vagt forklart i artikkelen. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg synes at en 47" skjerm burde hatt bedre oppløsning enn 1920 x 1080 piksler. Nå er det en skjerm som er ment for bruk på offentlige steder, ikke for nerding på gutterommet. Det er nok mange flere enn de som driver med nerding på gutterommet som trenger større oppløsning. Lenke til kommentar
Lord_Luring Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg synes at en 47" skjerm burde hatt bedre oppløsning enn 1920 x 1080 piksler. Nå er det en skjerm som er ment for bruk på offentlige steder, ikke for nerding på gutterommet. Det er nok mange flere enn de som driver med nerding på gutterommet som trenger større oppløsning. Jeg vil mye heller ha en 19 eller 20 tommers skjerm med 10000x10000 oppløsning. Da trenger jeg ikke vri hodet for å se ut til kantene. Driver mye med CAD og da er det oppløsning som gjelder. Med vanlig avstand på 0.5 til 1 meter blir det fort nakkesleng med 47 tommer. Selv 24 tommer blir ubehagelig i bredformat. Men det er vel Hollywood som skal bestemme hva man skal ha av arbeidsmidler på skrivebordet i framtida *sukk* Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ser dere nevner tre VGA innganger, men den har vel 3 HDMI eller DVI og? Den er jo helt tydelig ment for stua, og ikke som pcskjerm, og da tviler jeg på at du trenger mer oppløsning enn dette, uansett er det nok vrient å få til høyere tetthet når du skal lage tre av alle pikslene. Dette er jo ganske stilig, og hvis man kunne fått til å holde lyden til de vinklene innenfor et område sånn av man bar hører det man ser, kunne det jo kanskje blitt litt praktisk og. Ellers vil den sikkert være veldig praktisk til infoskjerm, men det blir sikkert ganske mye forvirring i begynnelsen. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Så, om man har denne i stua, som TV. Så kan jeg som sitter i midten se på discovery channel, personen til høyre kan se på TV3 mens den til venstre kan se på NRK? Helt samtidig? Nei, nå skjønner jeg ingenting. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Så, om man har denne i stua, som TV. Så kan jeg som sitter i midten se på discovery channel, personen til høyre kan se på TV3 mens den til venstre kan se på NRK? Helt samtidig? Nei, nå skjønner jeg ingenting. Jeg begynner å tro at det er sånn det er ment, ja. Slutt på alle fjernkontrollkrangler (forutsatt at man har tre stk tunere med tilhørende fjernkontroll og et hodetelefon per pers da). Men idéen med den er vel først og fremst å bruke som informasjonstavle i offentlige plasser. Med denne kan man få 3 x så mange annonser på samme plass = mer annonseinntekter uten å tapetsere hele veggen i hjel med annonser. Endret 13. august 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Ja, om annonsørene er villige til å betale samme sum for 1/3 av plassen så Men igjen, så kan jo også den samme annonsøren får alle 3 plassene, og blir kanskje villig til å betale dobbelpris? Hvem vet. Morsomt konsept, men noe sier meg at dette kan by på en god del problemer om det brukes til mer praktiske ting, heh. Endret 13. august 2008 av Habitats Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ja, om annonsørene er villige til å betale samme sum for 1/3 av plassen så Men igjen, så kan jo også den samme annonsøren får alle 3 plassene, og blir kanskje villig til å betale dobbelpris? Hvem vet. Morsomt konsept, men noe sier meg at dette kan by på en god del problemer om det brukes til mer praktiske ting, heh. som f.eks det med tre forskjelige tv kanaler samtidig. let for at en fjernkontroll gir utslag på alle dekoderne. hvilken knal skal ha lyd på høyttalerne ? nei den er nok beregnet som informasjonstavle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå