Gå til innhold

Kan telefoner påvirke hverandre?

OBrumm

Anbefalte innlegg

Kan telefoner jamme hverandre?

Grunnen til at jeg spørr er at jeg hadde problemer med HTC Diamond telefonen in i forrige uke, den mistet kontakten med sim/operatør og rebootet også et par ganger. Denne uka hadde jeg besøk av ei som hadde en Nokia telefon og problemet forsvant like fort som besøket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen år siden var det kjempepopulært med blinkende antenner. Jeg jobbet da i en mobilforretning. Vi fikk da et brev fra (eller opprinnelig fra) Post- og Teletilsynet om at de hadde oppdaget at disse blinkeantennene kunne bryte samtalen til nabomannen om hans samtale var tilkoblet 1800 nettet.

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg vet ikke hvordan saken er med dagens mobiler men jeg opplevde noe lignende i 97. Vi var på et sted uten dekning, det vil si nesten. En annen fyr fant et sted helt i hjørnet av bygningen hvor han fikk to streker på telefonen når telefonen lå stille på en stol. Han tipset meg, og jeg la telefonen ved siden av hans. Vips hadde jeg dekning og ikke han. Vi prøvde det mange ganger med både hans telefon og min telefon liggende der fra før av, og det var alltid min telefon som "vant".

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...