Nautica Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Kjøper du i fra BH photo så er dem veldig greie og ha med og gjøre,hvis du er misfornøyd eller det er feil på objektivet. http://www.bhphotovideo.com/ I USA er det vel bare 1 års garanti på varer. Her er en link direkte til 70-200 2.8 IS http://www.bhphotovideo.com/c/product/2344..._8L_IS_USM.html Kommer på 9298.36 norske kroner inkludert frakt fra usa i dagens valutakurser. Hvis du inkluderer momsen så blir beløpet 11622.95 NOK. I tillegg så tar Ups Ca 160.- for og admistrere betalingen av moms. Disse prisene er med forbehold om valutakursen forandrer seg og hvilken valutakurs tollvesnet bruker for tiden "bruker samme kurs hele uken" Og handle fra BH photo er like trygt som og handle matvarer i nærbutikken du vet du får det du bestiller. Har selv handlet mange ganger fra dem og aldri opplevd noe tull,men man kan være uheldig og at noe kan skje"bli borte på veien" eller noe lignende,du har da flere muligheter til og få hevet/stoppet kjøpet i etterkant i og med at det er betalt med Kredit/Visa kort.Transportskader også kan forekomme hvis man er uheldig men du far jo også transportforsikring på det du handler. Jeg har aldri hørt om noen som har fått levert skadet vare fra BH photo,kun en hendelse hvor leietransportøren for Ups påsto at varene var levert og mottakeren påsto at han aldri har fått varene. Men en god del av de her på forumet har bestilt fra dem og har ikke hørt noe negativt fra dem. Lenke til kommentar
grizley Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Kjøper du i fra BH photo så er dem veldig greie og ha med og gjøre,hvis du er misfornøyd eller det er feil på objektivet. http://www.bhphotovideo.com/ I USA er det vel bare 1 års garanti på varer. Her er en link direkte til 70-200 2.8 IS http://www.bhphotovideo.com/c/product/2344..._8L_IS_USM.html Kommer på 9298.36 norske kroner inkludert frakt fra usa i dagens valutakurser. Hvis du inkluderer momsen så blir beløpet 11622.95 NOK. I tillegg så tar Ups Ca 160.- for og admistrere betalingen av moms. Disse prisene er med forbehold om valutakursen forandrer seg og hvilken valutakurs tollvesnet bruker for tiden "bruker samme kurs hele uken" Og handle fra BH photo er like trygt som og handle matvarer i nærbutikken du vet du får det du bestiller. Har selv handlet mange ganger fra dem og aldri opplevd noe tull,men man kan være uheldig og at noe kan skje"bli borte på veien" eller noe lignende,du har da flere muligheter til og få hevet/stoppet kjøpet i etterkant i og med at det er betalt med Kredit/Visa kort.Transportskader også kan forekomme hvis man er uheldig men du far jo også transportforsikring på det du handler. Jeg har aldri hørt om noen som har fått levert skadet vare fra BH photo,kun en hendelse hvor leietransportøren for Ups påsto at varene var levert og mottakeren påsto at han aldri har fått varene. Men en god del av de her på forumet har bestilt fra dem og har ikke hørt noe negativt fra dem. Beklager litt stjeling av tråden, men etter å ha lest det du skrev her, kommer jeg til å bestille 70-200 2.8 IS fra BH når jeg er ferdig med et bryllupsoppdrag om et par ukers tid Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Det er mange tråder om disse to objektivene her på foreumet. Jeg har testet Canons opp mot 5 forskjellige Sigma på en enkel måte. Se denne linken: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=6456373 Eller hva med dette (som få nevner): http://www.scandiafilm.no/article/3463/ til butikkpris 6998,- DDMR De har andre objektiver som er meget bra. (ref. 17-50/f2.8) Endret 16. august 2008 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
Merida Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Beklager at jeg tar opp igjen denne gamle tråden, men det jeg rett og slett lurer på er om jeg har bruk for is når jeg skal bruke objektivet til sportsfotografering, spesielt sykkel og fotball. Er klar over at is er kjekt å ha, men har jeg bruk for det til det formålet jeg skal bruke det til? Kjøp av nytt objektiv er rett rundt hjørnet nå så jeg bare spørr:-) Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Beklager at jeg tar opp igjen denne gamle tråden, men det jeg rett og slett lurer på er om jeg har bruk for is når jeg skal bruke objektivet til sportsfotografering, spesielt sykkel og fotball. Er klar over at is er kjekt å ha, men har jeg bruk for det til det formålet jeg skal bruke det til? Kjøp av nytt objektiv er rett rundt hjørnet nå så jeg bare spørr:-) IS er nesten alltid nyttig. Selv med lukkertider godt over 'håndholdt regelen' vil det eliminere kamerarystelser. Men likevel, til sportsfoto vil jeg likevel helt klart si lysstyrke foran IS. Om spørsmålet er f4 med eller f4 uten IS - legg de ekstra kronene i å få IS-utgaven. Ikke bare er den optisk bedre, men det er temmelig opplagt at du vil ha mye glede av stabilisatoren. Når det er sagt vil nok ikke bli direkte misfornøyd uansett hva du ender på av Canons 4 L-zoomer, når du tar alle faktorer med i betraktning. Lenke til kommentar
Merida Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Det jeg tenkte på hovedsakeligt var å kjøpe et Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM uten is, men når jeg hovedsakeligt skal fotografere utendørs så er vel kansje ikke bruk for så lyssterk objektiv, og heller bruke pengene på et 70-200 f/4 L IS USM istedenfor. Jeg lurer fælt nå, men setter pris på alle tipsa jeg har fått Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Det jeg tenkte på hovedsakeligt var å kjøpe et Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM uten is, men når jeg hovedsakeligt skal fotografere utendørs så er vel kansje ikke bruk for så lyssterk objektiv, og heller bruke pengene på et 70-200 f/4 L IS USM istedenfor. Jeg lurer fælt nå, men setter pris på alle tipsa jeg har fått Til fotball trenger du definitivt så mye lysstyrke som mulig, det er ikke alltid fotballkamper går på dager med strålende sol, på formiddagen osv. Samt at jo større blender, jo mindre forstyrrende elementer i bakgrunnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå