Conkey Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hadde bilen på EU-kontroll i dag og eneste feilen (2-eren) vart for høy avgass (1.15 når grenden var 1.03). Det er ikke lenge siden service hvor olje og oljefilter ble skiftet. Har KN luftfilter, men det skal ikke ha noe å si. Nå ble målingen tatt om morgenen uten at jeg hadde fått kjørt bilen noe særlig, men mekanikkeren hadde tynt den litt for å se om det hjalp. Har noen noe tips for å fikse dette uten dyre timer på verkstedet hvor de leter etter feilen? Ser enkelte steder på nettet at folk hiver E85 på tanken med god effekt. Men kan man fylle E85 på vanlige bensinbiler uten å ha gjort noe med dem først? På såpass gamle biler som min? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hadde bilen på EU-kontroll i dag og eneste feilen (2-eren) vart for høy avgass (1.15 når grenden var 1.03). Det er ikke lenge siden service hvor olje og oljefilter ble skiftet. Har KN luftfilter, men det skal ikke ha noe å si. Nå ble målingen tatt om morgenen uten at jeg hadde fått kjørt bilen noe særlig, men mekanikkeren hadde tynt den litt for å se om det hjalp. Har noen noe tips for å fikse dette uten dyre timer på verkstedet hvor de leter etter feilen?Ser enkelte steder på nettet at folk hiver E85 på tanken med god effekt. Men kan man fylle E85 på vanlige bensinbiler uten å ha gjort noe med dem først? På såpass gamle biler som min? Kjøp deg en flaske med TriPak på Clas Ohlson. Vanlig dose burde holde i ditt tilfelle, men det er ikke skadelig å kjøre på mangedobbel dose. På www.tripak.se kan du lese flere "solskinnshistorier", selvsagt supersubjektivt, og stoffet stiller i samme kategori som en haug med andre lurium-er. Jeg har brukt dette stoffet i over 2 år nå, og kan bekrefte at det virker som det skal. Gi en tilbakemelding her, når du har kjørt igjennom en test Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 De talla der er lambda verdien. min 0.970 og max 1.030. Din var 1.150 hvis jeg forstår deg riktig noe som tyder på for mye oksygen i avgassen. Enten går den for magert eller så lekker det i eksosen et eller annet sted. Du fikk ikkeno 1`er feil ellerno på eksoslekasje? Kan du høre noe? Hvis det ikke er noe eksoslekasje og ingen "EU triks" for og få den innefor hjelper er det nok en sensor som har ryki et sted. Mest sannsynlig lambdasonden. Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 De talla der er lambda verdien. min 0.970 og max 1.030. Din var 1.150 hvis jeg forstår deg riktig noe som tyder på for mye oksygen i avgassen. Enten går den for magert eller så lekker det i eksosen et eller annet sted. Du fikk ikkeno 1`er feil ellerno på eksoslekasje? Kan du høre noe? Hvis det ikke er noe eksoslekasje og ingen "EU triks" for og få den innefor hjelper er det nok en sensor som har ryki et sted. Mest sannsynlig lambdasonden. Det er jo litt grov lyd i V70 i utgangspunktet og med sportluftfilter blir det jo ikke mindre gromt:) men kan ikke si jeg har hørt noen typisk lyd på eksosen som tilsier en tydelig lekkasje. Men dersom det er snakk om lamdasonden, er dette grunn til å begynne gråten nå pga dyre utgifter eller snakker vi om reperasjoner under 5000,-? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Eksos på V70 pleier og holde lenge ja og det er litt spesiell lyd i det som du sier. Vil tippe det ligger rundt 2-3000,- for en ferdig bytta sonde. En pris du kan prute på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå