Grimfred Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Har tatt i bruk tegnebrettet mitt igjen etter at det har hatt et meget langt opphold på hylla. Til min store fortvilelse får jeg det ikke til å fungere slik jeg mener å huske det fungerte før. Jeg bruker Photoshop til å tegne, bare for å ha det ute av veien. Problemet er det at "pennen" tegner uten at jeg er borti selve tegnebrettet. Altså, den tegner når jeg holder den litt fra overflaten når jeg skal flytte pekeren. Dette er svært irriterende. Mener at sist jeg brukte tegnebrettet måtte pennen berøre overflaten for at den skulle tegne, men nå tegner det hele tiden uansett. Eneste jeg har fått til, som hjelper litt, er å skru ned alt av sensitivitet. Ikke akkurat noen permanent løsning, da det egentlig ikke fungerer noe særlig bra. Håper noen kan hjelpe :-) Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Man må trykke litt ned for å tegne. Og desto hardere du trykker skal også variere streken. For meg kan det virke som den "tuppen" på pennen din kanskje har hengt seg opp og presser inn og wacomen tror den blir presset mot flaten. Den tuppen kan taes ut og byttes. Så prøv å dra den ut og sett den inn igjen for å se om det kan løsne noe. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå