Gå til innhold

BK: Lang lukkertid på bryggebilder

Anbefalte innlegg

Bildene er tatt med 50mm f/1.4: ND1000 filter, Cokin Polarizer og GND 0,6(de siste) / 1,2 (de første).

De to første bildene er en bildeserie, litt abstrakte farger.

De siste har jeg valgt å kalle "Milky Way", pga krem-"looken".

Hva syns dere om komposisjon, konseptet, redigeringen osv.?

EXIF:

1. f/11 - 48" - ISO 100

2. f/10 - 69" - ISO 100

3. f/13 - 56" - ISO 100

4. f/13 - 55" - ISO 100

post-72797-1218588521_thumb.jpg

post-72797-1218588527_thumb.jpg

post-72797-1218588534_thumb.jpg

post-72797-1218588540_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første bildet likte jeg ikke. Vet ikke helt hvorfor. På det andre bildet derimot kommer effekten mer til sin rett. Det tredje bildet er stilrent, og har ikke noe galt å si om det; men det blir litt kjedelig. Får litt samme følelsen rundt det siste bildet, men der blir jeg også forstyrret av den røde bøyen som flyter langt der ute.

Lenke til kommentar
Det første bildet likte jeg ikke. Vet ikke helt hvorfor. På det andre bildet derimot kommer effekten mer til sin rett. Det tredje bildet er stilrent, og har ikke noe galt å si om det; men det blir litt kjedelig. Får litt samme følelsen rundt det siste bildet, men der blir jeg også forstyrret av den røde bøyen som flyter langt der ute.

Takk for tilbakemeldingen. Det var veldig bra du kom på det med bøyen. Fjernet den med Patch tool nå. God kritikk!

Lenke til kommentar

Likte det andre og siste bildet godt! Det siste er bare rent, og jeg liker fargene og det holder for meg.

Det andre bildet liker jeg best. Liker fargene i treet godt og liker bevegelsene i båtene! Særlig til venstre. Flott blikkfang og liker roen :) Kunne kanskje fått landskapet litt skarpere?

Det første klarer jeg ikke sette fingeren helt på, men det tredje er det noe galt med komposisjonen syns jeg. Alt heller hver sin vei og jeg finner ikke noe blikkfang i det hele tatt.

Fine (men, litt intetsigende) bilder :)

Lenke til kommentar
Likte det andre og siste bildet godt! Det siste er bare rent, og jeg liker fargene og det holder for meg....

Jeg er enig med deg, mine favoritter også nå som du peker det ut

Det andre bildet liker jeg best. Liker fargene i treet godt og liker bevegelsene i båtene! Særlig til venstre. Flott blikkfang og liker roen :) Kunne kanskje fått landskapet litt skarpere?

Når det gjelder landskapet har du rett. Enten kunne det vært mer uskarpt, eller skarpere. Jeg valgte blenderåpningen for å få riktig lukkertid, og hadde jeg hatt noen mindre ville jeg slitt med diffraksjon. Jeg skal prøve å være mer presis når jeg velger neste gang.

...Fine (men, litt intetsigende) bilder :)

Du har rett. Bildene mine har ikke noen mening. Jeg har ikke noe mål med fotografiene, annet enn å gi folk noe rolig og avslappende å se på. Jeg prøver også bevisst å gjøre bildene simplest mulig.

Takk for kritikken, du pekte ut noen viktige ting som jeg skal prøve å tenke mer på neste gang jeg er ute på tur:)

Lenke til kommentar
Takk for kritikken, du pekte ut noen viktige ting som jeg skal prøve å tenke mer på neste gang jeg er ute på tur:)

Ingen problem :) Bildene dine er knalle "IKEA-bilder" som funker som avslappende pynt ;) (IKKE negativt ment)

No offense taken! Ironisk nok så kjøpte jeg "IKEA-bilder" her for noen uker siden, og jeg er en stor fan. Det er faktisk også retningen jeg ønsker å gå. Så dette er et stort komplement for meg :!:

Lenke til kommentar

Det er et eller annet med det første bildet som får det til å virke som om det er i ubalanse, eller som om det eksisterer et sted mellom 2d og 3d -- den midtstilte, fokuserte brygga virker nesten som om den er limet oppå bakgrunnen, i stedet for å være en del av bildet. De andre er greie. Passe motiv, pene bilder, men ikke noe som fanger interessen, dessvere. Mer konstruktiv klarer jeg ikke å være, heller.

Lenke til kommentar
Det er mulig at jeg gjorde en dårlig fokusjobb på bildet.

Det er selvfølgelig en mulighet. Jeg har ikke hatt tid til å studere bilde-serien din skikkelig enda; men du har en del på gang her; som jeg liker. Kommer tilbake.

Tom

Jo takk:)

Har forresten sitti og fiksa litt på det ene bildet. Gjort fargene litt mer eksplosive og kontrasten litt sterkere mellom fargene.

EDIT: Uploadet en ny versjon. Jeg har minsket vignettingen, og fjernet den fra bunnen med Gradient masking.

post-72797-1218672556_thumb.jpg

post-72797-1218673317_thumb.jpg

Endret av abbarve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...