Gå til innhold

BK: Nomaden i ørkenen

Lomaxz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet er tatt i ørkenen (begynnelsen av sahara i marokko).

Sola er faktisk veldig rund og tydelig om morgenen og kvelden der. Har noen andre bilder hvor sola er enda rundere og avgrensende.

Når det gjelder sandpartiklene, så blåste det kraftig når jeg tok bildet, så sanden kom overalt :p hehe.

Kanskje litt risky for kameraet, men ser nå ut til at det har overlevd. :thumbup:

Lenke til kommentar
Herlig bilde.

Eneste pirk jeg legger merke til er et par støvkorn, enten på sensor eller objektivet (jeg vet ikke forskjellen). Ellers tror jeg det hadde blitt enda bedre om du var enda litt nærmere da du tok det.

Støvkorn vises ikke på objektiver, men på sensoren er en helt annen sak. Isåfall er det jo bare å bruke spot healing brush å få dem bort.

Lenke til kommentar
Støvkorn vises ikke på objektiver, men på sensoren er en helt annen sak. Isåfall er det jo bare å bruke spot healing brush å få dem bort.
Hva er grunnen til det, egentlig?

Støvet på objektivet vil være fullstendig ute av fokus, og vil i verste fall kunne medføre _litt_ dårligere kontrast. På sensoren vil støvet også være ute av fokus, men ikke på langt nær like mye. Med stor dybdeskarphet (små blenderåpninger), vil det derfor kunne være litt synlig, ofte som små diffuse flekker, men med riktig stor dybdeskarphet kan de bli ganske tydelige, særlig med vidvinkel og veldig liten blenderåpning.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...