Gå til innhold

nytt xfx gtx 280 xxx Får ikke boota maskina - HJELP !

VikingNO

Anbefalte innlegg

Har oppgradert pc'en min med et XFX GTX 280 XXX skjermkort, men når kortet står i får jeg ikke noe bilde. Alle viftene i maskina går, lysene på rambrikkene blinker, led på HK osv er i full drift. MEN jeg får følgende feilmelding på hovedkortet (FF-> Boot attempt (INT 19h)) og her stopper alt, har forsøkt med 2 skjermer samtidig og 1 skjerm på hver utgang på GPU...

Det skal sies at når jeg bytter tilbake til mitt gamle skjermkort funker alt perfekt! (GF 8800 gts 6xx ram)

- Jeg trenger hjelp ang dette, noen som har peiling?

Litt om maskinvaren generelt:

MB: Abit IN9 32x-max wifi

RAM: 4xcorsair twin2x 6400pro ddr2 cl4

PSU: Corsair tx750w (helt ny da jeg manglet pci e kontakt på den forrige)

CPU: Q6600

Problem: XFX GTX 280 XXX, fabrikkoverklokket GPU

På forhånd takk for alle konstruktive tilbakemeldinger

Har forsøkt følgende:

- Resette bios manuelt, knapp på MB

- Dra ut strøm, slå av psu, og slått av strøm på MB egen switch i 3 timer.

Endret av VikingNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kortet forsøker trolig å boote: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?art...2101&page=3

Forsøk å ta ut CMOSbatteriet og sett det i igjen etter 10 sek. :)

Rett etter at PC evt. booter må du inn i BIOS å stille dato osv riktig igjen.

Takker for svar, men jeg har forsøkt dette med de knappene som er på MB. (de skal bryte strømmen fra batteriet.)

- Har redigert saken over :)

Lenke til kommentar

680i virker å ha litt kompatabilitets problemer med enkelte skjermkort.

Løsningen er i allefall en enkel sak, her må du fram med flashe verktøy fra ABIT og prøve en nyere BIOS og se om du får det til med den.

Ellers så må du kanskje se etter ett nytt hovedkort.

Lenke til kommentar
680i virker å ha litt kompatabilitets problemer med enkelte skjermkort.

Løsningen er i allefall en enkel sak, her må du fram med flashe verktøy fra ABIT og prøve en nyere BIOS og se om du får det til med den.

Ellers så må du kanskje se etter ett nytt hovedkort.

Jeg har sjekket dette med abits; "flashmenu" her får jeg beskjed om at jeg har nyeste versjon av denne :roll:

- Dette "prosjektet" ser ut til å bli en god del dyrere enn forventet da jeg bestillte kortet :dontgetit:

Kanskje noen kan gi en anbefaling på noen gode hovedkort som kan kjøre på min hardware (mulighet for SLI) samt er noe fremtidsrettet?

Endret av VikingNO
Lenke til kommentar

Ikke ett hovedkort spesielt, men her kan jeg anbefale noe med Intel P45 brikkesett, stabilitet i hovedsetet, alternativt om du vil vurdere neste ATi's billigkort og du skal ha maskinen en god stund så er X38 / X48 ett bra alternativ i den fremtidsrettede avdelingen.

Lenke til kommentar
Ikke ett hovedkort spesielt, men her kan jeg anbefale noe med Intel P45 brikkesett, stabilitet i hovedsetet, alternativt om du vil vurdere neste ATi's billigkort og du skal ha maskinen en god stund så er X38 / X48 ett bra alternativ i den fremtidsrettede avdelingen.

Jeg ønsker å gå for et kort som støtter SLI, da dette skjermkortet og psu kostet meg totalt over 5k den siste uka, plusser jeg på et nytt hk til 1-2,5k så ønsker jeg heller å kjøpe et likt skjermkort en gang i fremtiden kontra å bytte til AMD.

Noen tips på stabile SLI hovedkort, evt andre ting jeg kan prøve før jeg kjøper nytt MB?

Takker for alle svar!!!

Lenke til kommentar

Dessverre kan jeg ikke anbefale deg noen stabile SLi kort til Socket 775 for det finnes ingen om du ikke vil spille litt bingo og bytte en del hovedkort (Prøve 4-5 stykker for å finne ett som funker)

Ville heller ha kjørt ett enkelt GTX 280 enn å begynne å tenke SLi med det kortet og heller ha ett stabilt system med minst mulig hodebry og heller vente med SLi til Nehalem kommer og Nvidia slipper å tenke minnekontrollere, og kanskje Intel tilbyr SLi støtte på sitt X58 kort.

Men om du vil gamble er EVGA 780i stikkordet og en nettbutikk med god retur politikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...