magnushegge Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Jeg har sett at med en del windows mobile programmer kan man velge å laste ned filen i .exe eller .cab format. Hva er forskjellene, og hva er mest praktisk for installasjon rett på mobilen? Endret 12. august 2008 av magnushegge Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 .cab filer overfører man og kjører rett fra telefonen. .exe filer må man kjøre fra en windows-pc, som igjen trigger en installasjonsprosess på telefonen. Lenke til kommentar
magnushegge Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Okay. Er det noen fordel å installere med en exe-fil fra pcen, eller kan man like greit bare bruke cab hver gang? Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ikke som jeg kjenner til. Bruker bare .cab selv. Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 .exe installasjonen kopierer bare cab filen over til telefonen og starter den for deg automagisk, istedenfor at du kopierer den over manuelt og starter den derfra... (arrester meg om dette er feil)' eneste fordelen jeg kan tenke meg er at programmene blir da "lagt til i" activesync/wmdc.. slik at du kan avinstallere de fra pc... Lenke til kommentar
magnushegge Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Apropos activesync, fins det et brukbart program for å overføre instillinger og filer til og fra en windows mobile telefon? Jeg vil vel ikke akkurat klassifisere activesync som veldig "brukbart"... Edit: rettet typo Endret 16. august 2008 av magnushegge Lenke til kommentar
µT. Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Forskjellen her, som alle sier er at med EXE-filer så installeres programmene/spillene fra PCen. CAB-filer må du overføre til telefonen, og installeres derfra. Det som er "triks" med EXE-filene er at, sitter man på PCen fra før av, så sparer man tid på å installere dem fra PCen. Slik at man slipper å overføre dem til mobilen, rote seg inn i filbehandleren, og gjøre det manuelt. CAB-filer er bra når du f.eks surfer med mobilen, og skal installere noe fra nettet. Da fungerer ikke EXE-filene, siden disse da, som nevnt må installeres fra PC. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg vil vel ikke akkurat klassifisere windows mobile som veldig brukbart... Det er nok mer brukeren det kommer an på... Lenke til kommentar
magnushegge Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Jeg vil vel ikke akkurat klassifisere windows mobile som veldig brukbart... Det er nok mer brukeren det kommer an på... Sorry skrivefeil, mente activesync. Det har veldig få valgmuligheter. da liker jeg for eksempel nokia pc-suite bedre. Finnes det noe sånn program for å behandle innholdet på telefonen fra pcen for windows mobile? Jeg kjører vista forresten Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 ActiveSync (eller Windows Mobile Device Center som det er for Vista) skal ikke ha mange muligheter, det er kun til synkronisering. Hovedvekten er jo egentlig på Exchange, men det er en annen historie. Skal du redigere noe, så installer Outlook. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå