Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fungerer ikke etter innsetning av ny RAM

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med min datamaskin. Nå nettop tok jeg utav mine to gamle 512 mb RAM- brikket, for så å bytte dem ut med 2x 1 GB RAM brikker. Jeg sjekket på komplett.no at de var kompartibel (spelling?) med min datamaskin.

Når dette var gjort, og jeg skulle skru på PC- en, så begynte viftene å gå svært høylytt, noe som er meget unormalt for min PC. Videre prøvde jeg å skru på skjermen, da fikk jeg beskjed om at PC- en var i "Strømsparing- modus". Men da jeg prøvde å trykke på en tast for å starte maskinen, vil ikke mus eller tastaturet virke. Det virker ikke som det er strøm til USB- en, men alikevel er det strøm til web- cam som er på samme "rekke" av USB- er.

Vet noen hva problemet er? Takk på forhånd.

(NB! Dette innlegget er ikke skrevet av den opprinnelige Ispep, men av hannes tjommi).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper dette skyldes at ram-brikkene enten ikke er kompatible eller mer trolig at de ikke sitter riktig i. Ta dem ut og sett i på nytt og se til hvordan de sitter. Hvis det fremdeles feiler, kan du prøve kun med en av dem så eventuelt den andre. Hvis dette er det eneste du har gjort med pcen siden sist så ligger nok problemet her så sant du ikke installerte med hammer og meisel.

Kompatibiliteten sjekker du best ved å lese om hovedkortet ditt på leverandørens nettside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...