Gå til innhold

Hvilket program anbefales til å kalibrere skjermen

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat skaffet meg skjermen Dell 2709W , og har tenkt å bruke kalibreringsprogram for å få fargene så korrekte som mulig.

Har kommet over to programmer som ser ut til å være bra :

Spyder 3 Pro og Eye One Display II.

Er det noen som har erfaring med noen av disse programmene ?

Ser at Eye One koster en god del mere enn Spyder 3.

Er den verd de ekstra kronene ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er bare skjermen, og ikke skriver i tillegg, se om du finner en Datacolor Spyder2express. Det er en utgått modell, men skal kalibrere skjermen så godt som identisk som Spyder3 (men er noe langsommere).

JP selger den fortsatt.

Men prisforskjellen er ikke veldig stor til Spyder 3 Pro.

Endret av Djupviken
Lenke til kommentar
Har aldri sett en uavhengig test av forskjellige kalibreringsenheter (jobb for akam?)

Det burde Akam absolutt ha vurdert.

For de som jobber med foto er det jo vesentlig å ha så korrekte farger på skjermen som mulig.

Siden jeg ikke vet noe om forskjellen mellom Spyder 3 (ca 1290,-) vs Eye One Display II (ca 2000,-)

blir det nok til at jeg kjøper Spyder 3.

Lenke til kommentar
Har aldri sett en uavhengig test av forskjellige kalibreringsenheter (jobb for akam?)

Det burde Akam absolutt ha vurdert.

For de som jobber med foto er det jo vesentlig å ha så korrekte farger på skjermen som mulig.

Takk for påminnelsen - jeg hadde helt glemt å sende X-Rite Colormunkien til redaksjonen så de kan få gjort en slik test - det har faktisk vært tenkt på :-)

Siden jeg ikke vet noe om forskjellen mellom Spyder 3 (ca 1290,-) vs Eye One Display II (ca 2000,-)

blir det nok til at jeg kjøper Spyder 3.

Spyder3 er i hvert fall et svært mye brukt kalibreringsverktøy, og du går ikke feil med den. Tviler på at du får noe mer igjen for Eye One - selv om jeg ikke kjenner den...
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...