Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nettsamfunn og sjalusi


Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne dette eller hvordan jeg skal forklare dette, men jeg prøver mitt beste.

 

Kan først introdusere meg, jeg er en gutt på 18 år. Har en kjæreste som er et år eldre enn meg og vi har vært i lag i rundt 4 år nå, om jeg ikke husker feil. Vi har aldri sliti med at vi ikke har stolt på hverandre eller noe sånt, for det gjør vi.

Men så over til greia, jeg har en personlighet som gjør at jeg er veldig følsom når det kommer til kjæresten og andre gutter/ukjente gutter, også jenter - men ikke i den grad.

 

Og i våre Facebook dager gjør ikke dette noe bedre for sjalusien.

Kjæresten min er medlem på Facebook og også tidligere medlem på Nettby. Når dette ble inn, tenkte jeg ikke noe særlig over det og så ikke noe negativt i det. Tenkte egentlig at det var en greit konsept, men det var ikke noe for meg. Så kjæresten min har da rett og slett hatt et "fritt spillerom" i disse nettsamfunnene. Jeg visste ingenting om hva hu gjorde der, hvem hu prata med, hvordan bilder hu hadde lagt ut av seg selv og hva hu hadde skrevet om seg selv. Men jeg tenkte ikke noe over dette og stolte på henne.

 

Tilfeldigvis en dag sender en kompis av meg link til profilen hennes på Nettby fordi han lurte rett og slett på om jeg visste hva dama mi dreiv med der. Jeg fikk hjertet i halsen med en gang for jeg visste automatisk at her blir sjalusi blanda inn. Joda, jeg sjekka profilen hennes og hu hadde tilsynelatende mange flere venner enn de jeg visste om, deriblandt en del gutter. Sjekka bildene hennes. Der hadde hu flere utfordrende bilder med blandt annet pupper i fokus hvor folk hadde skrevet kommentarer til henne. Kan jeg få MSNen din, du er deilig, du var hot osv..

 

Jeg prata med henne om dette og det viste seg at flere av de hu hadde i vennelista var gutter som hadde skrevet kommentarer til henne. Jeg spurte hvorfor hu hadde lagt til de som venner når hu ikke kjenner dem engang, det hadde hu ikke noe svar på.

Det viste seg også at hu hadde møtt den ene gutten som var i vennelista der sammen med en venninne.

Dette var ganske vanskelig for meg å komme over siden jeg hele tia hadde stolt på henne og hu alltid hadde sagt at hu aldri ville gjort noe for å få meg sjalu. Så, her i dette nettsamfunnet hadde hu rett og slett hatt sitt eget fritt spillerom som hu visste jeg ikke sjekka fordi jeg ikke er medlem der. Hadde jeg vært medlem der og vært med i disse nettsamfunnene som hu er medlem i, regner jeg med at hu hadde hatt andre bilder av seg selv og en annen profil.

 

Dette var bare eksempelvis Nettby. Så har vi Facebook også, hvor folk kan rate hverandre, sende hverandre kyss og tagge hverandre og alt det der. Slikt gjør meg sjalu.

Jeg føler meg rett og slett mer sjalu i disse Facebook dager enn det jeg gjorde før. Og jeg føler at det er grunn til det og.

 

Men, samfunnet har forandra seg de siste årene, og dette er resultatet av noe av det.

Noen som har noen meninger? Har jeg grunn til å være sjalu, når kjæresten er på nettsamfunn når en ikke er det selv?

 

Håper noen forstår meg og vil legge igjen noen svar, føler meg bare rar og dum når jeg skriver dette her for jeg finner ingen andre måter å få dette fram på..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på hvordan hun svarer tilbake på de henvendelsene hun får. Enkelte har et behov for å få tilfredstilt sine mangler på komplimenter i hverdagen (mener jeg da....) og da blir det fort slike bilder.

Nårtid ble disse bildene lagt ut? Før eller etter dere var sammen? Det er også noe å ta i betraktning.

 

Jeg ville ikke ha vært sjalu egentlig, men vi er alle forskjellig.

Det mannen her ovenfor foreslår syns jeg du skal være litt forsiktig med. Det er greit at du kanskje registrere deg på disse nettstedene så det står at dere er sammen så folk vet å holde fingrene unna, men det å kontrollere skal du være veldig veldig forsiktig med.

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal ta det så seriøst. Nettsamfunn som facebook og nettby fører til en god del flørting ja, men flørting er i utgangspunktet uskyldig. Nettsamfunn senker terskelen for å flørte, men det betyr ikke at hun skal forlate deg, være utro eller noen ting.

 

Du legger bare rett og slett for mye mening i det :)

Lenke til kommentar
Tror ikke du skal ta det så seriøst. Nettsamfunn som facebook og nettby fører til en god del flørting ja, men flørting er i utgangspunktet uskyldig. Nettsamfunn senker terskelen for å flørte, men det betyr ikke at hun skal forlate deg, være utro eller noen ting.

 

Du legger bare rett og slett for mye mening i det :)

 

Trådstarter skriver jo at hun i lag med ei vennine har møtt noen av disse gutta som hun hadde lagt til i vennelsita si på Nettby. Hadde ringt en rød bjelle hos meg og eg hadde tatt en skikkelig alvorsprat med damen hadde jeg vært deg trådstarter. Sett ned foten, hun har tydligvis drevet med dette en god stund bak ryggen din, vellvitende at dette er noe som gjør det sjalu og det med god grunn også. Ja disse møtene kan ha vært uskyldige, men på en annen side kunne de det?

Lenke til kommentar

Det kan jo hende hun legger en annen mening i det enn det du gjør. Jeg kan bare tippe.

- Hun liker oppmerksomheten, dere har vært sammen lenge og hun liker at andre "bekrefter" at hun fremdeles er fin/deilig/what ever

- Hun flørter bevisst med andre gutter og prøver å få dem "på kroken"

- En kombinasjon av flere ting

 

Jeg har også venner over nettet, men jeg legger ikke ut bilder av halve puppene mine allikevel.

Syns også det at når man er i et forhold, hvis den ene parten føler en sånn ting ubehagelig så bør man prøve å komme til en løsning på det. Det er enkelt for henne å si "det betyr ingenting, er bare for gøy". Men det vil ikke hjelpe, når du går rundt og syns det er ubehagelig. Går du ofte med en dårlig følelse, vil det være ødeleggende for forholdet over tid uansett!

 

Det er jo en lignende tråd rett nedenfor her, av en jente. Der er det omvendt, guttekjæresten flørter masse med jenter på nett og tekstmeldinger.

 

Jeg reagerte også på at hun har dratt og møtt en av guttene/mennene i skjul. Hvorfor sa hun det ikke til deg, om hun mener det er helt greit og ikke har noe å skjule? Fordi hun visste du ikke føler noe positivt rundt det? Og da burde hun jo i utgangspunktet tenkt seg litt bedre om..

Ja, man skal ha venner utenom kjæresten og gjerne av motsatt kjønn! Men grunnlaget bør ikke være fordi man flørter på nettet og skal møtes i hemmelighet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt sjalu, men hadde godtatt at folk kommenterte på bildene hennes osv. Men, som regel så er ikke jenter som legger ut utfordrene bilder av seg selv på nettby helt min type heller. :p

 

Derimot å snakke med andre gutter på MSN for så å møte de i virkeligheten blir noe litt annet igjen. Husk at den eneste grunnen til at de møtes er i utgangspunktet at denne tredjeparten har lagt merke til utseendet hennes på nettby. Tviler på at de skal møtes for å diskutere musikk, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg også hadde blitt satt ut hvis jeg hadde funnet ut at min kjæreste driver med sånt. Dersom det hadde plaget meg veldig, ville jeg selvsagt tatt det opp med henne. Det hadde vært godt og fått snakket ut om det. At hun møter en av dem hun har kommet i kontakt, synes jeg er litt for drøyt. Det er ikke så vanskelig å skjønne guttens intensjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...