Gå til innhold

Trenger nytt hovedkort.

Fjoslen

Anbefalte innlegg

Jeg var litt uheldig med mitt hovedkort (p5n-e SLI) Så nå ma jeg ha et nytt et. Mine kriterier er

-Pris

-Stabilt

-minst 5 sata

-Må kunne kjøre MAC aka hackintosh

Hva nabefaler dere?

Specs finner dere i signaturen.

Ellers kan dere jo hinte om ting som kansje burde vært oppgradert litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, nå er jeg ikke sikker på hva som menes med MAC delen men uansett.

Stabilitet er det bare en vei og gå og det er å skrote alt som har med Nvidia å gjøre på hovedkort siden, altså ingen nForce.

Her kreves det Intel brikkesett siden du ikke har SLi eller planer om Crossfire så ser du på hovedkort med P45 brikkesett.

Her finner du blant annet ASUS sitt P5Q eller Gigabyte sine alternativ, ABIT er sent ute og er usikkert om de kommer til å være med på siste runden på Socket 775.

Lenke til kommentar

DEt jeg tenker meg er ikke noe nytt, men et litt "gammelt" som er godt testet og har god stabilitet og kansje kan klokke litt :)

Dette med mac er det at det ikke er alle hovedkort som kjører mac stabilt og siden jeg ikke bruker mange tusen på merkevare så legger jeg inn OSX 10.5 på pc*n.

Endret av DeDDi
Lenke til kommentar

Sjeldent det er bugs med Intel sine hovedkort slikt som det er med Nvidia nForce, der hvor du kommer ifra.

Intel er flere mil foran alt Nvidia har prestert på hovedkort fronten, Intel vs Nvidia er ikke ett race engang, jepp Intel sine brikkesett er helt overlegen i forhold til Nvidia.

Men vil du ha ett litt eldre HK som funker så har du jo samme som jeg har ABIT IX38, ellers har du ABIT sitt IP35 Pro som sies å være det mest perfekte P35 hovedkortet du kan få tak på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er hovedkort i hus, jeg er storforn;yd med dette stabile kortet :)

Men hvordan slår jeg av dette at prosessoren (E8500) ligger på 2GHz når jeg ikke gjør noe ytelseskrevende? Vil ha den på 4.3 Stabil hele tiden :)

Vet det er noe i bios men finner ikke :p Og vet heller ikke hva det heter så :(

Takker på forhånd :)

-Fredrik Olsen

Endret av DeDDi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...