Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

overklokking e8400 på X48-DS4 HK

Anbefalte innlegg

Jeg har gått litt in i biosen på HKet mitt og prøvd og overklokket litt. broblemet er at når jeg setter multiplier på 9 og busshastigheten 370 det vil si 3.33GHZ booter ikke maskinen den starter opp i 5 secunder så slokner den igjenn å gjør sånn et par ganer får den stiller seg til standar og starter fint. Er litt nybegynner i overklokkingfaget så jeg stiller ikke volten sel. jeg stiller volt og sånn bare på auto. er det noen som er kjent i biosen min og kan fortelle meg hvordan jeg skal stille inn biosen får og overklokke litt mer en 3.30GHZ?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke noen ekspert på dette området, men grunnen til at maskinen din ikke booter er sannsynligvis at VCore er stilt for lav. E8400 skal normalt kunne klokkes til 3.6ghz uten at det byr på for store utfordringer for maskinvaren.

ville prøvd å stille opp busshastigheten til 400, samt sette opp Vcore på ca 1.27 og deretter prøvd meg frem videre med høyere vcore til systemet fungerer stabilt, prøv likevel å hold vCore lavest da denne har stor innvirkning på temperaturen. ville eller ikke gått mye høyere enn 1.4 før du er blitt mer sikker på hva du driver med.

Merk også at minnehastigheten din også vil ha en innvirkning på om overklokkingen vil gi fra seg en forbedring i ytelsen.

Lenke til kommentar
ikke noen ekspert på dette området, men grunnen til at maskinen din ikke booter er sannsynligvis at VCore er stilt for lav. E8400 skal normalt kunne klokkes til 3.6ghz uten at det byr på for store utfordringer for maskinvaren.

ville prøvd å stille opp busshastigheten til 400, samt sette opp Vcore på ca 1.27 og deretter prøvd meg frem videre med høyere vcore til systemet fungerer stabilt, prøv likevel å hold vCore lavest da denne har stor innvirkning på temperaturen. ville eller ikke gått mye høyere enn 1.4 før du er blitt mer sikker på hva du driver med.

Merk også at minnehastigheten din også vil ha en innvirkning på om overklokkingen vil gi fra seg en forbedring i ytelsen.

Prøvde det du sa satt Vcore fra normal(1.2200)elns til 1.2700 og oppover til 1.3500. og overvoltage på minne til +25V men vil ikke boote uansett. har sånn greier så jeg kan sette på standard-turbo-extreme men den står på turbo. turbo er defult. Er det ikke noe annet du fåreslår at jeg gjør??

Lenke til kommentar
Endret du busshastigheten noe?

Vet du hvilken hastighet minnet ditt opererer på ?

Ja husker ikke helt fra biosen men tror det var 389 elns = 3.5GHZ den vill ikke boote med busshastiget over 370 = 3.3 GHZ

Tror jeg leste i en artikkel om en som hadde samme problemet på mitt HK han fikk beked om og oppdatere biosen å da funka det men jeg aner ikke hvordan jeg oppdaterer biosen!?

Endret av zeeroo-x
Lenke til kommentar

ikke sikkert at det hjelper men prøv med 400 og hold det der mens du prøver å klokke, hender at det roter seg til hvis du prøver med rotete tall :p

og se om du finner noe innstillinger på minnehastigheten i bios, fsb memory, memory ratio eller no lignende.

kan laste ned bios fra produsenten sine websider, men normalt anbefales det at man ikke oppdaterer bios med mindre du har problemer med den nåværende

http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherb...?ProductID=2810

Lenke til kommentar
ikke sikkert at det hjelper men prøv med 400 og hold det der mens du prøver å klokke, hender at det roter seg til hvis du prøver med rotete tall :p

og se om du finner noe innstillinger på minnehastigheten i bios, fsb memory, memory ratio eller no lignende.

kan laste ned bios fra produsenten sine websider, men normalt anbefales det at man ikke oppdaterer bios med mindre du har problemer med den nåværende

http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherb...?ProductID=2810

Ikke no prob: å finne minnefrekvenser å slikt bare tell meg hva jeg skal stille på av de og hvor mye

Lenke til kommentar

Har du oppdatert bios? ser jo nå at siste bios bekrefter oppdatert støtte for intel wolfdale som e8400 er en del av.

Få gjort det først før du fortsetter.

Test deretter med fsb på 400, memory mode på linked og memory ratio på 4:3, og Vcore på rundt 1.28v

Ikke sikkert at biosen din kaller de forskjellige egenskapene jeg har nevnt for det samme, men valgmulighetene bør ha omtrent like navn, så let til du finner dem om mulig.

Etter dette bør du prøve å boote, men hvis det fortsatt ikke skjer noe kan du prøve å klokke minnet også;

Tcl: 5

Trcd: 5

Tras: 5

Trp: 15

voltage: 2.2v

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...