Gå til innhold

Litt komplisert, om utdanning i utlandet og Lånekassen

Caamilla

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg har søkt og skal til å begynne på den bacheloren jeg hadde lyst til her i Norge. Men så har jeg etterhvert fått så utrolig lyst til å heller ta hele utdanningen i utlandet. På grunn av litt forskjellige ting og forpliktelser går ikke det før om et år. Men samtidig er jeg veldig gira og motivert på å komme i gang med utdanningen. Da tenkte jeg først at jeg kunne gå første året her i Norge, også søke om å få gå de to siste i utlandet.

Men utdanningen jeg skal begynne på(sykepleier) er såpass forskjellig fra land til land, at det er lite sannsynlig at jeg bare kan hoppe rett på andre året. Jeg måtte sannsynligvis ha begynnt fra starten av 1 året når jeg kom til utlandet, og heller bli "fritatt" i de fagene jeg fikk godkjent. Det vil si at jeg egentlig måtte ha brukt 4 år på å fullføre. Akkurat tiden er ikke problemet for meg. Men det er her lånekassen kommer inn... De gir støtte til 8 år med utdanning, men du må ha progresjon. Da lurer jeg veldig på om det går an å gjøre det på denne måten og fortsatt få støtte.

Noen som vet?

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...