Enya Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Når jeg lukker ned skjermen på laptopen min, en MSI Wind slår bare skjermen seg av, men maskinen fortsetter å gå. Dette sluker jo opp batteriet, ser at det er en dvale funksjon i Ubuntu, men den logger jo bare av maskinen. Så det jeg lurer er om det er mulig å få maskinen til å gå i samme "type" dvale som i Windows når jeg lukker ned skjermen? Takker for evt hjelp. Enya Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hva sier output av denne kommandoen? cat /sys/power/state Hvis det står "mem" inni der, skal det gå an å ta en suspend, og hvis det står "disk", skal det gå an å ta hibernate (dvale) også. Da skal du kunne gjøre suspend med denne kommandoen : echo -n "mem" > /sys/power/state eller dvalemodus ved å bytte ut "mem" med disk. Hvis det fungerer på kommandolinjen og ikke i menyvalg, er det sannsynligvis noe som må konfigureres et sted.. (Hadde samme problem med suspend på OpenSuse 11) Lenke til kommentar
Enya Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Det står "mem". Men med den siste komandoen får jeg "Permission denied", dette skjer også om jeg skriver "sudo" først. Tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå